• Svar på tråden Ge igen?
  • Anonym (Snyggosmart)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-11-15 23:33:40 följande:
    Knappast enligt min erfarenhet brukar inte dom som tror att dom är jätteheta vara det.
    Jag tror inte. Jag vet.
  • Jonnynilsson
    Jonas203 skrev 2020-11-14 00:28:08 följande:

    Min fru var otrogen mot mig för ett år sen. Skall jag ge igen?


    Nej inte ge igen. Dumpa kärringen och satsa på nått nytt och fräscht!
  • Anonym (sådär)
    Jonas203 skrev 2020-11-14 00:28:08 följande:

    Min fru var otrogen mot mig för ett år sen. Skall jag ge igen?


    Klar du ska. Men gör det snyggt och om ni har barn så försök se till så de inte hamnar i kläm.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Androkeles) skrev 2020-11-14 17:57:09 följande:

    Hej, också man här!.


    Nu ska du inte låta reptilhjärnan jobba, använd din begåvning och analytiska förmåga.

    Frågor du ska ställa (och inte tjafsa emot, utan lyssna och sedan fundera på svaren):

    1. Varför? 
    2. Är det något hos dig (personlighet, arbetsfördelning hemma, ekonomi osv) som gör att hon ville testa något annat. 
    3. Tänder din fru på dig.
    4. Varför tänder hon/tänder hon inte på dig?

    Att vara elak är ingen bra lösning, då är du den dummare. Försök att fatta istället och lyssna på vad hon säger. 


    Vilka oerhört korkade frågor...

    1) För att hon kände för det såklart

    2) Hennes otrohet är hennes eget VAL och har inte ett skit med TS personlighet, ekonomi, arbetsfördelning att göra. Är man missnöjd med sin partner så PRATAR man med sin partner, man går inte ut och knullar någon annan. Det är sån som bara omogna, fega och falska människor gör.

    3) Samma som punkt nr 2

    4) Fortfarande samma som punkt nr 2

    Jag gissar på att du själv varit otrogen och tycker att den som blir bedragen ska ta på sig skulden för allt otrogna idioter gör.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Snyggosmart) skrev 2020-11-16 06:29:37 följande:
    Jag tror inte. Jag vet.
    Du heter förmodligen Lennart, är arbetslös och bor fortfarande med mamma med eget rum i källaren och gillar att trolla på FL.
  • Anonym (Snyggosmart)
    Anonym (sådär) skrev 2020-11-18 11:07:47 följande:
    Du heter förmodligen Lennart, är arbetslös och bor fortfarande med mamma med eget rum i källaren och gillar att trolla på FL.
    Du har fel på alla punkter och lyckades inte ens pricka in rätt kön. Men du kan ju omöjligt veta att jag är en välbärgad kvinna som flyttade hemifrån i 18-års åldern. Nu vet du att jag är kvinna, snygg, smart och rik. Avis?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Snyggosmart) skrev 2020-11-18 12:38:43 följande:
    Du har fel på alla punkter och lyckades inte ens pricka in rätt kön. Men du kan ju omöjligt veta att jag är en välbärgad kvinna som flyttade hemifrån i 18-års åldern. Nu vet du att jag är kvinna, snygg, smart och rik. Avis?
    Jag vet iaf att TS inte verkar vara tänd på dig så vad är poängen med ditt trollande?
  • Anonym (Snyggosmart)
    Anonym (sådär) skrev 2020-11-18 13:16:51 följande:
    Jag vet iaf att TS inte verkar vara tänd på dig så vad är poängen med ditt trollande?
    Vad får dig att tro att TS inte är tänd på mig?
  • Anonym (Hämnd kan vara härligt)

    Hämnd kan vara helt underbart och ett bra sätt att återskapa sin egen självkänsla.
    Men fundera först på vilket mål du har för framtiden.

    Älskar du henne och vill du att ni ska fortsätta vara tillsammans?
    Älskar hon dig på riktigt, ångrar sig djupt och ärligt, och vill fortsätta vara tillsammans med dig?

    Är hon (det är hon som varit otrogen) beredd att seriöst göra precis allt för dig, lägga sig platt, göra allt för att återskapa förtroende, tar hon på sig hela ansvaret för det val hon gjorde eller skyller hon ifrån sig, skyller på dig eller på något annat? För mig hade det varit en grundförutsättning att hon verkligen tar 100% ansvar för det beslut hon fattade när hon valde att vara otrogen, att hon ångrar sig på riktigt och att hon är beredd göra allt för att reparera.
    Om du vill och du är beredd göra allt spelar i praktiken ingen som helst roll. Det är hon som har bollen, hela bollen.
    Annars finns det inga förutsättningar enligt mig.

    Gå i terapi är nog det bästa rådet, om man har en bra terapeut.
    Efter terapi och efter att du känner att du fått svar på alla frågor här ovan och alla andra frågor, så kan du fatta ett eget beslut om du ska hämnas eller om du ska välja lägga din lust och energi på något annat.

  • Anonym (Hämnd kan vara härligt)

    Med tanke på vissa inlägg i den här tråden, och i alla otrohetstrådar, så finns det anledning påpeka en sak.
    Det är generellt stor skillnad mellan manlig och kvinnlig otrohet och rent generellt är det en fundamental skillnad på hur de flesta kvinnor och män ser på otrohet.
    Ur ett kvinnligt perspektiv är all otrohet alltid mannens fel.
    Om mannen är otrogen så är han givetvis en idiot och fähund.
    Om kvinnan är otrogen så beror det på att hennes man är en idiot och fähund.

    Det gäller kanske inte alltid, åtminstone inte bokstavligt, men rent generellt så ligger det väldigt mycket i detta påstående.
    Kvinnor stöttar gärna varandra, sina systrar, i alla otrohetsfrågor, oavsett om det är kvinnan eller mannen som varit otrogen. De stöttar, är förstående och hjälper ofta varandra aktivt för att hitta bortförklaringar, och att hitta fel på mannen. Väninnor, systrar, mammor, eller kvinnor på olika forum lägger gärna engagemang och intresse i att stötta sin medsyster.

    Men motsvarande finns knappt överhuvudtaget mellan män. Om det går att finna något litet spår av detta så är det bland män av en extremt mycket mindre dignitet än bland kvinnor.

    Jag läste en gång en studie som handlade om hur vanligt det är med otrohet och varför resultatet av undersökningar visar på så stora skillnader mellan män och kvinnor. Resultaten brukar ju visa att män är dubbelt så mycket otrogna som kvinnor.
    Men i den här undersökningen kunde man med uppföljande intervjuer konstatera att väldigt många kvinnor inte ansåg att just deras otrohet var att betrakta som otrohet. Så de svarade helt enkelt nej.
    Flera kvinnor hade så självklara bortförklaringar, och det var ju ändå mannens fel, vilket säkerligen också intygades av deras medsystrar,
    så de ansåg inte ens att de hade varit otrogna. 
    På frågan "Har du någon gång varit otrogen?" så valde alltså många otrogna kvinnor att svara nej, för de ansåg inte att just deras otrohet räknades.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hämnd kan vara härligt) skrev 2020-11-19 18:27:20 följande:

    Med tanke på vissa inlägg i den här tråden, och i alla otrohetstrådar, så finns det anledning påpeka en sak.
    Det är generellt stor skillnad mellan manlig och kvinnlig otrohet och rent generellt är det en fundamental skillnad på hur de flesta kvinnor och män ser på otrohet.
    Ur ett kvinnligt perspektiv är all otrohet alltid mannens fel.
    Om mannen är otrogen så är han givetvis en idiot och fähund.
    Om kvinnan är otrogen så beror det på att hennes man är en idiot och fähund.

    Det gäller kanske inte alltid, åtminstone inte bokstavligt, men rent generellt så ligger det väldigt mycket i detta påstående.
    Kvinnor stöttar gärna varandra, sina systrar, i alla otrohetsfrågor, oavsett om det är kvinnan eller mannen som varit otrogen. De stöttar, är förstående och hjälper ofta varandra aktivt för att hitta bortförklaringar, och att hitta fel på mannen. Väninnor, systrar, mammor, eller kvinnor på olika forum lägger gärna engagemang och intresse i att stötta sin medsyster.

    Men motsvarande finns knappt överhuvudtaget mellan män. Om det går att finna något litet spår av detta så är det bland män av en extremt mycket mindre dignitet än bland kvinnor.

    Jag läste en gång en studie som handlade om hur vanligt det är med otrohet och varför resultatet av undersökningar visar på så stora skillnader mellan män och kvinnor. Resultaten brukar ju visa att män är dubbelt så mycket otrogna som kvinnor.
    Men i den här undersökningen kunde man med uppföljande intervjuer konstatera att väldigt många kvinnor inte ansåg att just deras otrohet var att betrakta som otrohet. Så de svarade helt enkelt nej.
    Flera kvinnor hade så självklara bortförklaringar, och det var ju ändå mannens fel, vilket säkerligen också intygades av deras medsystrar,
    så de ansåg inte ens att de hade varit otrogna. 
    På frågan "Har du någon gång varit otrogen?" så valde alltså många otrogna kvinnor att svara nej, för de ansåg inte att just deras otrohet räknades.


    Håller med, och utöver det har vi ju den vanliga biasen där människor som själva har gjort eller funderar på att göra likadant kommer alltid ta det i försvar. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hämnd kan vara härligt) skrev 2020-11-19 18:10:19 följande:

    Hämnd kan vara helt underbart och ett bra sätt att återskapa sin egen självkänsla.
    Men fundera först på vilket mål du har för framtiden.

    Älskar du henne och vill du att ni ska fortsätta vara tillsammans?
    Älskar hon dig på riktigt, ångrar sig djupt och ärligt, och vill fortsätta vara tillsammans med dig?

    Är hon (det är hon som varit otrogen) beredd att seriöst göra precis allt för dig, lägga sig platt, göra allt för att återskapa förtroende, tar hon på sig hela ansvaret för det val hon gjorde eller skyller hon ifrån sig, skyller på dig eller på något annat? För mig hade det varit en grundförutsättning att hon verkligen tar 100% ansvar för det beslut hon fattade när hon valde att vara otrogen, att hon ångrar sig på riktigt och att hon är beredd göra allt för att reparera.
    Om du vill och du är beredd göra allt spelar i praktiken ingen som helst roll. Det är hon som har bollen, hela bollen.
    Annars finns det inga förutsättningar enligt mig.

    Gå i terapi är nog det bästa rådet, om man har en bra terapeut.
    Efter terapi och efter att du känner att du fått svar på alla frågor här ovan och alla andra frågor, så kan du fatta ett eget beslut om du ska hämnas eller om du ska välja lägga din lust och energi på något annat.


    Håller med första stycket, men angående terapi så hjälper det BARA om den som varit otrogen lägger alla korten på bordet och är 100% ärlig annars är det bortkastad tid och man sitter där och diskuterar fiktiva saker samtidigt som den som varit otrogen har helt andra tankar och planer i huvudet som personen inte delger.

    Den som blivit bedragen sitter och öser sig ur allt och öppnar sig helt men den som är otrogen sitter och spelar ett spel för gallerierna... totalt meningslöst och man kommer inte få fler svar för det.

    Så mao, det du tog upp i ditt första stycke är en förutsättning även för terapi. Om den som varit otrogen inte kan ta på sig HELA skulden för sin otrohet, inte kan stå för den fullt ut, inte klarar av att lägga alla korten på bordet och vara 100% ärlig med allt som skett, vad m,an tänker och vad man känner så är det kört och ingen parterapi i världen kommer hjälpa. I så fall är det snarare den som ljuger som behöver gå i egen terapi.

    Det här är ett väldigt typiskt misstag många gör, man vet att ens partner ljuger och tror att man kommer kunna få personen att vara ärlig genom parterapi, det kommer aldrig fungera. Att inte kunna vara ärlig eller stå för sina misstag är en personlig brist, inte en brist i förhållandet och det kommer man aldrig kunna lösa med parterapi.

    Exempel: Kvinnan som blev kär i kollegan och var otrogen kommer många ggr erkänna sin otrohet för hon har inget annat val när det kommit fram men hon kommer inte erkänna att hon är kär i personen och fortfarande är det för det kommer hon intala sig själv "inte är nödvändigt att berätta" och intala sig själv att hon "bara skyddar sin partner från att veta för det skulle bara såra honom mer". Dvs hon kommer bara säga halva sanningen och utelämna allt hon tycker är mest känsligt. Och det kommer hon även göra i terapi. Mao kommer de sitta där och diskutera kring halva problemet och inte problemet i sin helhet.... totalt meningslöst.
Svar på tråden Ge igen?