Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

BF Augusti 2021

Jag är snart 35 och plussade i måndags, första gången i livet. Vi slutade skydda oss för ca 9 månader sen. Är idag i v. 5+3. Har ju förstått att man inte direkt är ensam att vara orolig och tänka katastroftankar. Tänker att det är typ 1% chans att detta ska gå vägen.. hur ska man orka härda ut till kub-testet i v. 13?! Och tänk om oron inte alls lägger sig efter det heller? Är orolig pga ålder, och pga att jag knappt känner nåt. Har ont i brösten, det är allt. Läst att illamående är tecken på en hälsosam graviditet, att statistik säger att man har ökad risk för missfall om man inte mår illa osv. Hur tusan ska man tänka?! Vill ju kunna vara iaf lite glad..

• Anonym4848
    Seven Costanza skrev 2020-12-27 12:10:57 följande:

Grattis till graviditeten! Jag är gravid med andra barnet och mådde precis som vanligt hela min första graviditet så det är absolut inte alla som mår illa. Jag har inte mått illa nu heller men är märkbart tröttare och mer lättirriterad än förra gången - lite ont i brösten har jag haft också. Går in i vecka 10 idag (BF 1/8) så det är snart dags för KUB. Kört att jag inte VET att allt är bra men jag utgår från det eftersom allt gick fint förra gången, och det är roligare att vara glad så länge man kan, än tvärtom .

Tack snälla! Och grattis till dig med. Och tack för lugnande ord..du har ju förstås helt rätt och jag försöker tänka att man ändå inte kan styra över detta osv. Men så läser man nåt på nätet man inte borde läst och sen är man igång igen..
  • Anonym4848

En till jobbig sak är att i min region verkar de dragit ner jättemycket iom corona. Fick ett stressat telefonsamtal istället för inskrivning med info man kan hitta när man googlar, typ vad man inte ska äta osv. Och nu får man inte göra nåt mer förrän kub v. 13. Inte lämna några prover, absolut inte tidigt vul osv. Ser att andra får åka in tidigt. Hur ser det ut hos er, går ni privat?

• Anonym4848

Imorse gjorde jag ett till test.. plussade den 21/12 Och fick då 2-3 v på CB digitala test. Ville nu se att den visar 3+, att nåt har hänt sen förra veckan! Vet att det förmodligen inte säger nånting egentligen, men kändes ändå bra att det blev 3+ på det.. :)

• Anonym4848
    isabelle81 skrev 2021-01-03 13:14:30 följande:

Hej tjejer! God fortsättning :) Måtte detta år bli annorlunda :)

Hur har ni det? Jag är i v 6+4 idag. Efter min ofostriga graviditet har jag blivit en orolig själ, något jag sällan varit tidigare :(

Ska göra ett VUL på tisdag morgon och är så nervös. Blir v 6+6 då. Någon som har erfarenhet av så tidiga VUL? Hört att ser man hjärtslag är risken för missfall härligt liten. Förra UL skulle jag varit 9+5 men då bara en tom hinnsäck syntes... Har min ålder lite emot mig känner jag men blev å andra sidan lätt gravid även denna gången. Usch denna ovisshet. Känner bra med symptom i form av illamående, känsliga bröst och trötthet så det känns positivt även om jag inte brukar ha så mkt symptom faktiskt.

Jag är också orolig själ, brukar iofs vara det annars med men extremt nu.. :(

6+3 idag och har typ inga symtom alls. Lite ömma bröst som varit sen bim, och ibland typ drar det lite ner mot vänster jumske men är extremt lite, typ inbillning. Annars känner jag absolut ingenting. Är 35, så det där med ålder verkar inte stämma på mig iaf..om det nu inte är nåt fel på mig :(

Verkar helt omöjligt att hitta nån som gör vul här, så får försöka stå ut till kub.. :(
  • Anonym4848
    Holy93 skrev 2021-01-04 00:00:24 följande:

Är det fler som inte kommer få se förrän kub? Är orolig att det kommer vara något fel när man läser så mycket, har kub i vecka 13 och är i vecka 10 imorgon (måndag). Inte haft nå blödningar och enda symptom jag har nu är trötthet och hunger, illamående om jag luktar eller dricker kaffe bara.. Jag är en frisk 24 åring så tror de kommer neka mig att göra tidigt ultraljud.

Samma här, känns jättejobbigt.. funderar på om man ska försöka få till vul privat...
  • Anonym4848

Är man knäpp om man åker 2,5 timme enkel väg för att få till ett tidigt ul? Verkar helt omöjligt häromkring..men känns outhärdligt att vänta till kub.. är 7+0 idag, skulle kunna boka tidigt ul om 2 veckor isf. Annars vänta till mitten av februari för kub (inte fått någon tid än..)

• Anonym4848
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-07 14:49:47 följande:

Jag har åkt 4h enkelväg, alltså 8h på en dag i bil för ett tidigt VUL på privat klinik. Om det var värt det, absolut!

Tack! Känner lite så också..oavsett resultat är det ju skönt att få det så snabbt som möjligt.. är sjukt nojig pga att Jag inte känner nåt, inget illamående. Kommer bli galen av att vänta 6 veckor till.. :(
  • Anonym4848
    isabelle81 skrev 2021-01-11 11:43:55 följande:

Vad skönt :) Jag är i v 7+4 idag. Vill bara snabbspola tiden lite! Bokade ett privat UL 26/1 då jag kommer vara i v 9+5.

Verkar som att vi har samma bf! Jag har bokat privat UL den 22/1, men är typ 99% säker på att det inte är något levande där.. :( vill också snabbspola tiden..
  • Anonym4848

Fått tid för KUB nu, 17/2. Nu får vi bara hoppas att UL den 22/1 visar att det ens finns nåt därinne! :/

En fråga om KUB, stod ju att jag ska till min VC för att ta prover 2-3 dagar innan. 17:e är en onsdag, tror ni man kan lämna prover på fredagen innan då? Brukar man behöva boka tid för det på VC? Har väldigt lustiga arbetstider så blir knepigt att få till annars..

Svar på tråden BF Augusti 2021