Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

BF Augusti 2021

Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-12 16:32:59 följande:

När jag tog sist gjorde jag det på en fredag men det behövde vara ganska tidigt för proverna fick inte ligga över helgen utan va tvunget att hinna med till labbet samma dag. Så kolla för säkrerhets skull var de säger hos dig om det. Jag tog mina prover ett par veckor innan ul så om det skulle tas en vecka innan är ingen fara heller :)

Tack för svar! Är så förvirrad nu. Har fått tid den 18/2 också, så två dagar i rad? Ultraljud den 18:e, 17:e står det inte ens vad man ska göra. Blodproverna verkar vara för antikroppstest, står ingenting om blodprover till kub, men är väl smidigt att ta samtidigt? Så störigt att de inte kan skicka info så man fattar nåt?!
  • Anonym4848
    Katizi80 skrev 2021-01-12 16:51:27 följande:

Ja, det känns riktigt jobbigt. Jag har ca 27 dagars cykel. Kan variera 3 dgr. Men det var alldeles för litet så svårt att ens hoppas på ngt. Ska träffa läkarn nästa fredag igen. Jag hade, och har fortfarande, lätta symtom. Typ acne, ömmande bröst, känns som att tarmarna är lite svullna, lätt illamående, mensliknande kramper till och från under alla dessa veckor.. Det var därför det kom som en chock.

Jag håller tummarna för att det går bättre för dig!

Usch va jobbigt! :( håller tummarna att det ändå ordnar upp sig på nåt sätt? Kram!
  • Anonym4848
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-12 18:15:31 följande:

De brukar vilja att man tar proverna innan så att man kan få fullständigt svar från kuben när man gör ultraljudet. Proverna måste ju skickas till labb så tar några dagar innan man får svar på dom. Annars måste man ju vänta igen efter ultraljudet på att få svar om sannolikheten.

Men behöver man ingen remiss för blodprovet för kub, räcker det att jag säger det på VC när jag tar de andra blodproverna?
  • Anonym4848
    cfri skrev 2021-01-19 16:08:14 följande:

Hej!

Hänger gärna på här! enl tidigt ul så har jag bf 8 aug så är i vecka 12 nu.

Känner mig knappt gravid (förutom hunger och täppt näsa) och har inte haft en enda timmes illamående. Vilket oroat mig lite... känns som ALLA mår illa..

någon mer som inte alls har illamående?

Här har du en till! Ömma och lite större bröst är mitt enda symtom. Inte en tillstymmelse till illamående. Har därför känt att det säkert inte är något därinne.. ska på UL på fredag och kommer bli mer chockad om det är nåt där än jag blev när jag plussade tror jag..
  • Anonym4848
    cfri skrev 2021-01-19 20:25:37 följande:

Haha! Låter exakt som mig! Jag hyperventilerade i väntrummet och fick en smärre chock när jag fick se bebis och hjärta, tänkte, hur?! Mår som vanligt ju?

Precis så! Haha

Vi får se hur det går på fredag, sjukt nervöst och spännande. Haft ont i magen ikväll så känns sådär. Tror nog att det är vanligt magont..hoppas jag.. Hoppas det går över med lite sömn.
  • Anonym4848

Jag har ju räknat ner dagarna och sen timmarna till imorgon då vi äntligen skulle på tidigt UL. Eftersom jag typ inte har några symtom alls så har de sista två veckorna sen jag bokade känts som två år typ. Åsså ringde de ikväll och måste skjuta upp till söndag. Bröt ihop fullständigt i telefon över att behöva vänta 2 dagar till nu när vi var så nära. Bad om ursäkt över min reaktion men blev både arg och ledsen..orimlig reaktion kanske? Behöver bara betala 500 ist för 1000 kr, alltid nåt. Så nu börjar världens längsta helg. :(

• Anonym4848

Idag var vi få iväg på privat UL. Enligt sista mens v 9+3 Idag, och vi vet exakt vilken dag det blev till, gör vi låg bara en dag vid ÄL och enligt det v 9+5. Hon försökte utanpå magen först men verkade inte hitta något. Bytte till vaginalt och även då höll hon på i flera minuter innan hon hittade nåt. Hon sa att jo vi är gravida, men mycket mindre än v. 9, kanske v 7?! Jag tyckte inte man såg något hjärta först men hon såg det sen och visade sen och jo nåt liiitet fladder såg man nog men hon sa att det är så tidigt att det blir inte tydligare.

Hon tyckte vi skulle vara glada, vi är gravida, ett hjärta slår och graviditeten är inuti livmodern. Men jag kan såklart inte släppa att det var så mycket mindre än det borde? Googlar bilder på ultraljud i v 9 och de ser helt annorlunda ut, de embryona tar ju liksom upp en rätt stor del av det svarta fältet. På mitt är det en miniklump i ett stort svårt hav typ...hjälp?! :(

• Anonym4848
    Seven Costanza skrev 2021-01-24 16:39:46 följande:

Åh vilken jobbig upplevelse - två veckors skillnad är ju ändå ganska mycket. Hoppas att ni antingen har räknat fel eller att den växer till sig mycket senare - har ni planerat in KUB eller när blir nästa ultraljud för er?

Ja, tom 3 veckor fel :( vi kan ju liksom inte ha räknat fel, kört med ÄL-stickor och hade bara sex en gång runt positivt. Men man kan ju inte göra så mycket mer än att vänta. Hade så gärna hoppats på nåt besked idag bara... ja KUB den 18/2, men om den ens fortfarande lever då kommer den ju vara alldeles för liten, är ju bara 3,5 vecka dit. Men då får man väl göra om det isf. Kan den ens växa ikapp så mycket? Hon sa att det är svårt att mätaför den liksom kurade ihop sig som en räka. Men den borde ju vara typ 3 gånger så stor som den är. SUCK!
  • Anonym4848

Man kan ju hoppas på en kombination av tillfälligheter typ..men att mäta så fel känns ju orimligt, men kanske några mm fel plus att ägget kanske fäste jättesent osv. Ja känns omöjligt att vänta så länge..men ska försöka att liksom glömma bort graviditeten helt till dess, om det går. Har ju typ inga symtom så kanske går lite grann iaf! Tack snälla du, det värmer. Kram!

• Anonym4848
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-24 23:44:00 följande:

Kan det va så konstigt att inget ägg släppte få utan först två veckor senare? Ifall ni haft sex fler gånger en tid efter äl kanske det inte är helt långsökt? Men håller tummarna att den låg konstigt och kurade ihop sig så det blev mätfel pga det <3

Ja man vet ju inte men plussade på ÄL+20 med jättestarkt plus och 2-3 v på CB digital så känns ju konstigt om det skulle vara ens typ ÄL+10 Eller mindre typ? Men egentligen har man ju ingen aning, man försöker ju läsa på och bli nån slags hobby-barnmorska haha får försöka låta naturen ha sin gång och hoppas på det bästa.. :/
  • Anonym4848
    Perzika skrev 2021-01-25 17:09:43 följande:

Vi får hålla tummarna för dig! Låter ju inte helt orimligt att du inte känner så mycket symptom då hormonökningen är "extrem i vecka 8-9" så det kanske kommer snart nu istället. Men vissa behöver ju inte heller känna något.

En bekant födde barn utan riktigt vetat om att hon varit gravid. Hon hade en kroppsform så det var svårt att se.. Det hennes egen mor som upplevde att något inte stämde.... Vattnet gick hemma sen kom en bebis på sjukhuset!  

Låter sunt att glädjas åt lilla hjärtat som tickar. Ingen idé att oroa sig varken bra för dig eller den lille :) Är det första barnet? 

Tack snälla! Hoppas att hon var helt värdelös på att ultraljuda helt enkelt.. Haha jag är rätt "okänslig" av mig, aldrig reagerat på några p-medel eller andra hormongrejer så kan tänka mig att jag skulle kunna vara en sån som inte känner så mycket. Men det kan ju va önsketänkande också..

Avis på dig som har en 2,5 cm-klump, jämfört med min miniklump.. ;)
  • Anonym4848

Som jag misstänkte fick vi bekräftat MA i veckan och nu fått testa på cytotec, vilket var riktigt vidrigt rent fysiskt men verkar haft ett snabbt förlopp, kommer knappt nånting nu 2 dagar efter så känns rätt okej. Hade så gärna hängt här med er och augusti kändes så perfekt på alla sätt så segt att vara tillbaka på ruta 1. Hoppas på bättre lycka nästa gång. <3

• Anonym4848

Tack hörrni!

Vi känner oss ändå rätt taggade på att börja försöka igen. Har typ ett 100-pack ÄL-stickor kvar hemma så bara att köra på.. :) känns bra att ha nåt att jobba på så man inte gräver ner sig..

Stort lycka till till er alla! <3

Svar på tråden BF Augusti 2021