• Anonym (FEG)

Kommer man att bli tvingad att ta Covid-vaccin?

Hur ser ni på detta? Kommer ni att våga ta ett vaccin?

• Svar på tråden Kommer man att bli tvingad att ta Covid-vaccin?
  • Anonvm
    Tobben skrev 2020-11-17 20:00:39 följande:

Med det resonemanget borde t ex alla rökare vägras sjukvård, alla som dricker alkohol osv.

I princip ingen bör tillåtas sjukvård om de inte aktivt förbyggt det sjukdomstillstånd de önskar vård för.

Mycket bra förslag, det klubbar vi!

Informera tydligt och kraftfull, men låt individen själv välja o låt sen individen ta konsekvenserna av sina val.

En något "mjukare" linje vore kanske att höja landtingsskatten för de som envisas med att leva självdestruktivt trots att de gjorts medvetna om de troliga konsekvenserna?
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (FEG) skrev 2020-11-17 19:34:25 följande:
    Läste att detta skulle bli tvång i andra länder. Kan det bli så illa? Vem vågar ta vaccin efter narkolepsiskandalerna?
    Jo, men vi bor inte i de länderna och Sveriges lagstiftning tillåter inte det. Dessutom misstänker jag att det skulle vara ett brott mot de mänskliga rättigheterna.

Man måste särskilja olika typer av vaccin, hur de framkommit och ffa hur kontrollerade de är. Som det verkar just nu har vi ett flertal väldigt bra vaccin på gång, och de verkar dessutom säkra att ta med tanke på vilken slags verkan de har, hur de fungerar rent praktiskt mot viruset.
  • Anonym (Ä)

Nej, självklart kan man inte bli tvingad.

Jag tror eventuella biverkningar är farligare än viruset.

• Anonym (Ä)
    Anonym (Karl) skrev 2020-11-17 19:50:28 följande:

Det hade varit det allra bästa men tyvärr finns inte det i Sverige. Om man vägrar vaccin bör man avstå läkarvård när man väl blir sjuk. Vill man inte vara en del av lösningen ska man fan inte vara problemet.

Sök inte vård om du blir sjuk av vaccinet. Eller röker och blir lungsjuk. Eller kör bil och krockar.
  • Anonym (L)

Ja, de som inte låter sig vaccineras frivilligt kommer att tvångsvaccineras. Två personer kommer att hålla fast dugg medan en tredje hugger sprutan i dig.

• Anonvm
    Anonym (Ä) skrev 2020-11-17 20:45:19 följande:

Till stor del är ju poängen att se till att man själv blir imun för att inte bli sjuk och därmed bidra till att andra smittas.

Är du relativt ung o frisk så är ju detta inget att frukta, men du måste inse att det du gör även har effekt i andra människors liv. De som riskerar att avlida om de blir smittade känner nog att det är bättre att du får "lida" lite med dina ev biverkningar.
  • Anonym (VImåstesägaifrån)

Nej, men det som oror mig är att det kommer bli utpressning. Kolla på den videon. Det värsta är cencuren, uttrandefriheten är riktigt hotad och det är skrömmande. Vi får se om dett inlägg tas bort och cencureras.

www.skrivunder.com/ror_inte_min_frihet

Bilden kan innehålla: text där det står ?IF IT WORKED AND WAS SAFE, YOU WOULDN'T NEED ?? MANDATE, FORCE, DECEIVE OR THREATEN THOSE WHO QUESTION IT.?

• Anonym (VImåstesägaifrån)
    Anonym (L) skrev 2020-11-17 21:25:57 följande:

Ja, de som inte låter sig vaccineras frivilligt kommer att tvångsvaccineras. Två personer kommer att hålla fast dugg medan en tredje hugger sprutan i dig.

Så kommer det naturlgitvis inte att bli. inte i först taget i alla fall. Men det kan bli utpressning. Vaccinera dig för att behålla jobbet, för att få hyra lägenhet, för att få gå in på en butik osv.
  • Anonym (L)
    Anonym (Ä) skrev 2020-11-17 20:45:19 följande:

Visst, det är därför en miljon människor redan dött i världen av viruset. Hur många tror du dör av biverkningarna?
  • Anonym (L)
    Anonym (VImåstesägaifrån) skrev 2020-11-17 22:22:49 följande:

Nej, men det som oror mig är att det kommer bli utpressning. Kolla på den videon. Det värsta är cencuren, uttrandefriheten är riktigt hotad och det är skrömmande. Vi får se om dett inlägg tas bort och cencureras.

www.skrivunder.com/ror_inte_min_frihet

Med sådana idioter i maktställning skulle 100000 om året dö i världen i polio, ännu fler av smittkoppor. Något färre av difteri och tuberkulos.
Svar på tråden Kommer man att bli tvingad att ta Covid-vaccin?