Astriidlind skrev 2020-11-18 13:30:22 följande:
Jobbar du med det du drömt om eller jobbar du på en arbetsplats bara för att det är tryggt?
Känns som många klagar på sina jobb och är där bara för att få ut en lön. Jag själv trivs väl helt okej på mitt jobb men ibland tänker jag, tänk att jobba med något man verkligen tycker är jättekul. Finns det roliga jobb?
Sen så ångrar jag att jag faktiskt inte satsade på saker man trodde var omöjligt när man var yngre. Jag var den bästa löparen i skolan och önskar jag gjorde något åt det. Kommer iallafall säga till mina barn att dom kan bli exakt vad dom vill och att drömmar kan bli verklighet.
Jag har bra utbildningar och tagit det på allvar.
jag jobbade med länge. fick nytt inom samma bransch. Men var inte sugen på det längre.
Nu helt annat. Jag har aldrig gnällt om min lön, hur tråkigt det är att det är påfrestande, blah, blah.
Mitt jobb är stressigt (bra för mig tycker om det ) Jag tycker själv att det är väldigt mkt gnäll om lön, tråkigt, mm. Jag känner att man ska vara glad att det finns jobb, arbetar du idag har du lättare och få arbete-sök annat då än gnäll. (känns som man kommer i ett hönshus, när man gnäller ständigt på sitt arbete )
Jag älskar mitt arbete, det har jag gjort sen jag börja med mitt arbetsliv. Självklart har man dgr som är upp och ner, läskigt, utmanade, roligt. Tycker om när det blir måndag ny start på veckan nya tag. folk gnäller om usch måndag, trött...
Jag tror att vi har för mkt valmöjligheter i livet så vi vill bara ha mer. Tror därför många är stressade, beslutsångest, mm.
Här hemma är vi nöjda, Vi är inte världens rikaste, vi har inte världens snyggaste. finaste inredning, vi är nöjda med det vi har. Vi jobbar mkt för vi vill och för att kunna lägga undan utan att snåla. köper det vi vill och ha pengar över.
Det är A O för mig. Familj och arbete i första hand.
Så ja, min make jobbar med det han vill och jag med. Barnen gillar gå i skolan, vänner och plugg.
-drömmen är här. =)