Anonym (Mm) skrev 2020-11-20 21:08:38 följande:
Fast det var inte det jag sa. Det jag kommenterade var "underhållet täcker inte ens hälften av kostnaden". Nej det är inte mening att täcka mer än typ 40% av vad staten anser att ett barn behöver (eller vad föräldern klarar av att betala). Självklart borde en förälder vilja ge sina barn mer än bara det nödvändiga, men det är ju upp till var och en.
Varför betalar FK ut underhållet? För att han inte vill eller för att han inte kan? Vill han inte så får han ju ändå betala det till FK eller hamnar hos kronofogden. Kan han inte så är det ju konstigt att prata om att han borde ge barnen mer om han inte ens har en ekonomi som klara det nödvändiga.
Mmm fast som boendeförälder lägger jag inte bara mer pengar utan också precis ALL min tid - vilket som sagt är OK för mig, jag älskar mina barn. Medan bortaföräldrar kommer undan med att betala 3800 kr och slipper precis ALLT annat.
När jag skrev att uh inte ens täcker hälften menade jag såklart hälften av det som uh ska vara till tillsammans med min del.
Han har sett till att inte kunna, och flyttat långt så att de inte ens kan vara vh. Han ger alltså varken pengar ELLER tid till sina egna barn. Medan jag ger ALLT. Förutom då 3800 kr plus bb (fast det får ju ALLA föräldrar.)
Jag tänker inte skriva mer här i tråden för det börjar bli OT/handla om mig, och det vill jag inte.
Sen ska jag tillägga att jag inte tycker skattebetalarna ska behöva stå för mer än uh är på, så det är inte så att jag är bitter på något sätt att jag inte får mer.