• Anonym (Kalas)

    Corona

    Hej. Nu e vi bjudna på kalas hos syrran. Ska fira hennes 2 barn. Hon har 4st sammanlagt. Jag har 2. Och sen kommer mina 2 bröder deras flickvänner och mamma på 65 och pappa på 72. Så ca. 15 pers. Så nu undrar jag om ni skulle gått? Min syrra tycker ju att så länge vi inte har corona så är det lugnt. Men jag kommer inte gå dit för tycker det anvarslöst. Men det e vad jag tycker. Hon blev sur o tycker jag är löjlig. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Corona
  • Anonym (Nej)

    Nej, du ska inte gå. Umgås bara med dom du bor med.

  • Anonym (Nej)

    Nej, du ska inte gå. Umgås bara med dom du bor med.

  • Alvina

    Hade absolut stannat hemma. Är inte beredd att riskera livet för ett födelsedagsfirande.

  • Anonym (U)

    Det är synd att vissa ska följa allt till punkt och pricka, medans andra bara tycker det är löjligt. Blir väldigt orättvis.

    Eftersom det är en person över 70 inblandad så skulle jag inte gå. 

  • Anonym (U)
    Alvina skrev 2020-11-21 13:01:30 följande:

    Hade absolut stannat hemma. Är inte beredd att riskera livet för ett födelsedagsfirande.


    Är 70 åringen du skulle riskera livet på. yngre har väldigt låg risk att bli svårt sjuka. Trots ev riskgrupp. 
  • Gryntroll
    Anonym (Kalas) skrev 2020-11-21 12:49:47 följande:

    Hej. Nu e vi bjudna på kalas hos syrran. Ska fira hennes 2 barn. Hon har 4st sammanlagt. Jag har 2. Och sen kommer mina 2 bröder deras flickvänner och mamma på 65 och pappa på 72. Så ca. 15 pers. Så nu undrar jag om ni skulle gått? Min syrra tycker ju att så länge vi inte har corona så är det lugnt. Men jag kommer inte gå dit för tycker det anvarslöst. Men det e vad jag tycker. Hon blev sur o tycker jag är löjlig. Vad tycker ni?


    Nej jag hade inte gått. Märkligt att de bjuder in!

    Är det inte precis sånt här ministrar och FHM säger åt oss att undvika och sluta hitta kryphål och undantag ifrån, då vet jag inte vad. Ni blir fler än 8, det blir fler än de ni bor med/närmaste familjen och någon 70+ till det.

    Inte konstigt att det ser ut som det gör.
  • Anonym (Jam)

    Nej, du är inte löjlig. Jag har tolkat råden som att det verkligen inte är tid för kalas och fest nu. Särskilt inte med riskgrupper inblandade.

    Märkligt att många verkar tolka det så olika (eller aktivt välja att strunta i råden).

  • syntharen

    Håller med, det är inte läge att ha kalas och träffa hela släkten just nu! Det är absolut inte löjligt att ta sitt ansvar och försöka minska smittspridningen. Man kan inte vara helt säker att man inte har Covid, och så går man runt och smittar trots att man inte har symtom.

  • Anonym (Q)

    ?Så länge man inte har Corona?

    Haha vilken sköning. Precis som att man vet det. För det första brukar virus smitta mest 2 dgr innan det bryter ut och med Corona verkar man kunna vara symtomfri. Så nej ni bör inte gå.

  • Anonym (Klok)

    Är det utomhus, t ex grillning i skogen , hade jag tackat ja. Inomhus nej

    Möjligen om det var enbart min syrra och hennes familj. Under förutsättning att dom liksom vi inte träffar så många andra.

  • Anonym (Hanna)

    Fråga din syster om hon missat att vi lever mitt i en pandemi? Ingen borde gå på detta kalas, det är pga sånt här beteende som smittan kan leva vidare och frodas som aldrig förr! Min kusin och hans sambo, båda i 30års åldern insjuknade för över två veckor sedan i covid och båda är sjuka än, feber och andningspåverkan. De är fullt friska vältränade människor som inte röker och lever allmänt hälsosamt.

    Låt din syster sura bäst hon vill, de kan ha kalas ensam med sina egna barn som alla andra ansvarstagande människor har. Säg åt dina föräldrar att inte gå heller, alla måste ta sitt ansvar.

  • Anonym (...)

    Din syster är ansvarslös, har hon helt missat att det pågår en pandemi? Självklart går man inte på en sån grej just nu. Man ska bara umgås med dom man bor med.

Svar på tråden Corona