• Sat 21 Nov 2020 18:39
    759 visningar
    9 svar
    9
    759

    Sen ägglossning - senare bim?

    Jag hade ägglossning mellan 11-12 nov (CD 17-18), kändes tydligt (!). Min undran är att min app säger att jag ska ha BIM imorgon.

    Får man senare BIM om man har senare ägglossning en månad, eller ska jag utgå från att BIM är imorgon (CD 28) ändå?

  • Svar på tråden Sen ägglossning - senare bim?
  • Anonym (.)
    Sat 21 Nov 2020 18:47
    #1

    Du får senare bim. Lutealfasen är alltid samma

  • Sat 21 Nov 2020 19:22
    #2

    Äl styr helt när mensen kommer så senare äl än vanligt= senare BIM än vanligt, men inte sen BIM. BIM infaller alltid rätt dag i förhållande till när äl var för lutealfasen ändras inte.

  • Sun 22 Nov 2020 08:20
    #3

    Tack för svar! Då ska jag nog ha is i magen några dagar till och se om mensen kommer.

    Har vansinnigt ont i brösten och är svullen, lite stickningar i magen och ?trött? i ryggslutet liksom. Men tror dock inte att det tagit sig denna månad, känns för bra för att vara sant att det ska gå på första ägglossningen efter pillerstopp..

  • Anonym (S)
    Sun 22 Nov 2020 08:22
    #4

    Ja, jag hade räknat med senare.

    Dock är det inte helt sagt som ovan skriver, vissa har tyvärr även oregelbundna lutealfaser, och de månaderna den blir väldigt kort är det svårt att bli gravid.

  • Fri 4 Dec 2020 21:02
    #5

    Hej! Hur gick det för dig?

    Är i precis samma sits, hade sen äl denna månad och jag trodde jag hade bim idag men efter lite hjälp här på FL så vet jag hur de funkar nu. :)

  • Tue 8 Dec 2020 17:15
    #6

    Hej! Det blev inget för mig, men mensen kom exakt på BIM-dagen så kändes ändå skönt att den blivit hyfsat regelbunden. Hur går det för dig? :)

  • Tue 8 Dec 2020 17:56
    #7

    Okej, nej här gick det inte vägen heller. Mensen kom till och med dagen innan bim. Så nya tag vid nästa äl, och hoppas på plus för oss båda då :)

  • Tue 8 Dec 2020 19:17
    #8

    Asch då.. ja vi får hoppas på det! Jag misstänker ÄL nu i dagarna då jag har ont i magen/molvärk/hugg vid högra äggstocken, fått lite finnar och har lite ömma bröst. Dock har jag aldrig fått dom här trådiga flytningarna utan får bara vita tjockare flytningar emellanåt.. får du det ?klassiska äl-sekretet??

  • Tue 8 Dec 2020 20:43
    #9

    Håller tummarna för dig nu då :) jo, jag får lite tråkigare men inte extremt om man säger så men håller koll på äl med tester för att vara säker:)

Svar på tråden Sen ägglossning - senare bim?