• Anonym (Ingen framtid)

Är jag helt körd? :(

Jag är 30 år gammal. Ej gift och inga barn. Jobbar som timanställd och vid behov då jag läser på distans just nu till SSK.

När jag var 29 år så träffade jag en man som var 10 år äldre än mig. Jag tänkte äntligen en riktig man, en vuxen karl som vet vad han vill i livet.

Vi var sambos och jag jobbade lite som vikarie på äldreboende. Min mamma dog när jag var 20 år gammal och hamnade i djup depression. Sen var jag i en destruktiv relation i 5 år med psykisk och fysisk misshandel. Jag gick in i väggen helt. Så jag klarade inte av att jobba.

När det tog slut så började jag sakta ta mig uppåt. Jag klarade jobba igen men hittade enbart deltid jobb och vid behov. Inget som var heltid eller ledde till fast tjänst.

1 år sedan träffade jag min dåvarande som jag föll för och vi hade det så bra. Jag flyttade in hos honom och vi var sambos. Jag började plugga efter ca 8 månader som vi var ihop och tog full CSN för att kunna bidra till hyra och övriga avgifter.

Utan min vetskap så tog han lån på mitt namn med min dosa, ett lån via lendo på 360.000. Han köpte en bil, men denna bil sa han att han köpte från sparade pengar.

Detta var inget jag visste om. Då räkningar kom så hann han redan ta allt och lägga i en pärm. Han betalade alla räkningar och jag swishade honom. Så han betalade lendo från sina pengar.

I alla fall. Han började bli konstig och elak mot mig. Började manipulera mig, blev utsatt för otrohet, lögner, psykisk och fysisk misshandel.

Jag beslutade mig för att lämna och detta gillade inte han.

Så jag flyttade till min väninna.

Och puff så föll denna räkning ner med lånet i brevlådan. Och en lapp där han skrivit, "glöm inte betala ditt lån så du inte hamnar på kronan".

Där såg jag ett jävla lån på 360.000 med sjuk ränta som stod på mitt namn och inga bevis på det heller.

Har sms:at honom och försökt få bevis. Men han skrev "men Herregud, är du psykfall eller? Du tog ju lånet själv. Det är ju på ditt namn. Du kanske var full när du tog lånet? Kosntigt att du inte minns. Vad gjorde du ens med pengarna?". Usch så manipulativ.

Nåja... Jag fortsätta betala. Jag flyttade till annan stad och hittade en lägenhet.

Jag har CSN och lägger 4800 kr på lånet allt som allt.

Detta känns så surt. Och jag hatar när folk säger "du har ändå CSN på 14.000 och billig hyra. Hur kan du knappt klara dig".

Dem 4800 kunde jag ha lagt på en bil, sparkonto, fonder vad som :(.

Men nåja....

Min dröm när jag är klar med skolan är att hitta jobb och få fast och att sedan köpa en lägenhet.

Men det känns inte ens möjligt när jag har detta lån?? :(

Är det helt kört för mig?????

Vill inte ha svar om det jag varit med om, då det inte hjälper något. Utan viil svar på om det är möjligt för mig att ha det bra eller om det är kört.

• Svar på tråden Är jag helt körd? :(
  • Anonym (Ja)

Klart du kan få det bättre! 30 är ingen ålder, långt ifrån alla har sakerna på plats då. Bra att du pluggar och försöker ta dig ur din situation. Kan du polisanmäla exet för bedrägeri? Lycka till med allt och hoppas ditt resterande liv blir super!

• Anonym (Hemskt!)
    Anonym (Ingen framtid) skrev 2020-11-21 23:09:29 följande:

Jag är 30 år gammal. Ej gift och inga barn. Jobbar som timanställd och vid behov då jag läser på distans just nu till SSK.

När jag var 29 år så träffade jag en man som var 10 år äldre än mig. Jag tänkte äntligen en riktig man, en vuxen karl som vet vad han vill i livet.

Vi var sambos och jag jobbade lite som vikarie på äldreboende. Min mamma dog när jag var 20 år gammal och hamnade i djup depression. Sen var jag i en destruktiv relation i 5 år med psykisk och fysisk misshandel. Jag gick in i väggen helt. Så jag klarade inte av att jobba.

När det tog slut så började jag sakta ta mig uppåt. Jag klarade jobba igen men hittade enbart deltid jobb och vid behov. Inget som var heltid eller ledde till fast tjänst.

1 år sedan träffade jag min dåvarande som jag föll för och vi hade det så bra. Jag flyttade in hos honom och vi var sambos. Jag började plugga efter ca 8 månader som vi var ihop och tog full CSN för att kunna bidra till hyra och övriga avgifter.

Utan min vetskap så tog han lån på mitt namn med min dosa, ett lån via lendo på 360.000. Han köpte en bil, men denna bil sa han att han köpte från sparade pengar.

Detta var inget jag visste om. Då räkningar kom så hann han redan ta allt och lägga i en pärm. Han betalade alla räkningar och jag swishade honom. Så han betalade lendo från sina pengar.

I alla fall. Han började bli konstig och elak mot mig. Började manipulera mig, blev utsatt för otrohet, lögner, psykisk och fysisk misshandel.

Jag beslutade mig för att lämna och detta gillade inte han.

Så jag flyttade till min väninna.

Och puff så föll denna räkning ner med lånet i brevlådan. Och en lapp där han skrivit, "glöm inte betala ditt lån så du inte hamnar på kronan".

Där såg jag ett jävla lån på 360.000 med sjuk ränta som stod på mitt namn och inga bevis på det heller.

Har sms:at honom och försökt få bevis. Men han skrev "men Herregud, är du psykfall eller? Du tog ju lånet själv. Det är ju på ditt namn. Du kanske var full när du tog lånet? Kosntigt att du inte minns. Vad gjorde du ens med pengarna?". Usch så manipulativ.

Nåja... Jag fortsätta betala. Jag flyttade till annan stad och hittade en lägenhet.

Jag har CSN och lägger 4800 kr på lånet allt som allt.

Detta känns så surt. Och jag hatar när folk säger "du har ändå CSN på 14.000 och billig hyra. Hur kan du knappt klara dig".

Dem 4800 kunde jag ha lagt på en bil, sparkonto, fonder vad som :(.

Men nåja....

Min dröm när jag är klar med skolan är att hitta jobb och få fast och att sedan köpa en lägenhet.

Men det känns inte ens möjligt när jag har detta lån?? :(

Är det helt kört för mig?????

Vill inte ha svar om det jag varit med om, då det inte hjälper något. Utan viil svar på om det är möjligt för mig att ha det bra eller om det är kört.

Kära TS!

Hoppas du ännu läser tråden trots några elaka kommentarer... Du fick ett par bra tips nyligen om du sett?

Jag vill bara säga att du är inte ensam. <3 Samma sak hände mig, typ, men jag är lite äldre än dig nu... Summan var lite mindre men jag håller fortfarande på att amortera lånet.... :'( Jag var dessutom yngre än dig, knappt blivit myndig, när jag blev bestulen och skuldsatt... Jag orkade aldrig anmäla utan var bara glad att slippa skitstöveln/psykopaten med livet i behåll! Tänkte att pengarna är ett litet pris att betala för friheten... Men visst har det varit surt. Jag förstår dig!! Jag har fått kämpa med att fokusera på att tänka positivt, vara glad för alla saker som är bra i mitt liv istället...

STYRKEKRAMAR till Dig!! <3
  • KKarate
    Anonym (I) skrev 2020-11-22 12:23:59 följande:
    Jaså, 3-4 år. Själv fick jag första barnet vid 38.. 
    Man kan även fyra ägg vid 35 om det skulle vara så. 

Sen kan skithögar verka hur snälla som helst och sedan förändras. Så det är helt omöjligt att se vem som är skithög innan denne själv avslöjar sig. Inte fan är det på något sätt hennes fel.
    Vet inte om du har lässvårigheter eller förståelsesvårigheter men TS skriver bevisligen i sin trådstart att hon gå på nit efter nit. Läs igen och begrunda vad hon skrev. Och nej skithögar är inte väldigt snälla från början och sen exploderar till ondskefulla svin. Så fungerar tyvärr inte världen. Det finns ett fåtal som förändras till det sämre med åren, ja. Men aldrig från snälla till riktiga misshandlarsvin på en femtioöring. Då läser man männen helt fel.

Med 38 år så har ditt barn mängder med genetiska fel, dolda som öppna som han eller hon kommer bära med sig i livet och dessutom om det är hon föra över till sina barn. Det är rent utav ondskefullt att rekommendera andra sitt misslyckande.
  • Anonym (I)
    KKarate skrev 2020-11-22 15:14:15 följande:
    Vet inte om du har lässvårigheter eller förståelsesvårigheter men TS skriver bevisligen i sin trådstart att hon gå på nit efter nit. Läs igen och begrunda vad hon skrev. Och nej skithögar är inte väldigt snälla från början och sen exploderar till ondskefulla svin. Så fungerar tyvärr inte världen. Det finns ett fåtal som förändras till det sämre med åren, ja. Men aldrig från snälla till riktiga misshandlarsvin på en femtioöring. Då läser man männen helt fel.

Med 38 år så har ditt barn mängder med genetiska fel, dolda som öppna som han eller hon kommer bära med sig i livet och dessutom om det är hon föra över till sina barn. Det är rent utav ondskefullt att rekommendera andra sitt misslyckande.

Du går tyvärr lite bet här då min man är läkare inom kvinnohälsa. Vid 35 så försämras möjligheten till barn sakta.. Vid 40 dyker den kraftigt. Vad gäller genetiska fel så stämmer det ej att den risken Ökar nämnvärt. Man kan ta testen och följa upp i detta fall. Men är ej ens relevant i ta fall då hon bara är 30!

Det är vanligt väldigt att psykopater beter sig på sättet jag beskrev.

• Anonym (I)
    KKarate skrev 2020-11-22 15:14:15 följande:

Bara för att du är väldigt öppen med din otrevlighet betyder det inte att alla är så.
  • KKarate
    Anonym (I) skrev 2020-11-22 15:36:50 följande:

Du går tyvärr lite bet här då min man är läkare inom kvinnohälsa. Vid 35 så försämras möjligheten till barn sakta.. Vid 40 dyker den kraftigt. Vad gäller genetiska fel så stämmer det ej att den risken Ökar nämnvärt. Man kan ta testen och följa upp i detta fall. Men är ej ens relevant i ta fall då hon bara är 30!

Det är vanligt väldigt att psykopater beter sig på sättet jag beskrev.

Då får du be honom förklara för dig kring det genetiska, finns en uppsjö litteratur som han i så fall får gå igenom för att inte få bakläxa, om han inte fick sin legitimation med kellogspaketet som så många idag har. Jag har doktorstitel och utbildar läkare. Det var återigen, du som gick bet.
  • KKarate
    Anonym (I) skrev 2020-11-22 15:44:07 följande:
    Bara för att du är väldigt öppen med din otrevlighet betyder det inte att alla är så.
    Jag är bara pragmatisk, eventuellt otrevlig mot okunniga dumskallar som tror att de kan mer än mig. Idioter helt enkelt, kan uppfatta mig som otrevlig. Det står jag för ganska stolt, det stärker.
  • Anonym (I)
    KKarate skrev 2020-11-22 15:55:32 följande:
    Jag är bara pragmatisk, eventuellt otrevlig mot okunniga dumskallar som tror att de kan mer än mig. Idioter helt enkelt, kan uppfatta mig som otrevlig. Det står jag för ganska stolt, det stärker.

Fast nu är jag ju ingen okunnig dumsakalle utan har varit gift med en läkare inom kvinnohälsa. Jag själv har pluggat psykologi så har kunskap inom beteende som även det var aktuellt här. 

Är väl snare så att du inte klarar av att bli ifrågasatt. 

• Anonym (I)
    Anonym (I) skrev 2020-11-22 15:58:10 följande:

Fast nu är jag ju ingen okunnig dumsakalle utan har varit gift med en läkare inom kvinnohälsa. Jag själv har pluggat psykologi så har kunskap inom beteende som även det var aktuellt här. 

Är väl snare så att du inte klarar av att bli ifrågasatt. 

*i 5 år
  • Anonym (Lider med dig)

Men åh, jag lider så med dig TS.. så hemskt att din mamma dog alldeles för tidigt och att du sen hamnat i riktigt destruktiva relationer. Och inte nog med det, nu finns detta lånet kvar som förpestar din ekonomi trots att den giftiga relationen är slut. Stackar dig TS, jag känner så med dig!

Men självklart är du inte körd! Du har haft sån otur med män hittills, men nu kommer det bara att bli bättre. När du väl är färdigutbildad sjuksköterska kan du betala av lånet i lite snabbare takt. Fortsätt att bo billigt och lev så knapert du kan. På 4-5 år kan detta vara färdigt och avklarat! Bara du behåller fokus på att spara och leva knapert hela tiden. Och när lånet väl är avklarat så har du resten av ditt fantastiska liv framför dig :) Du kommer nå dit dina jämnåriga redan är, med fast jobb, ägd bostad och familj, men det blir bara lite försenat. Men bättre sent än aldrig! Detta kommer att lösa sig TS, bara behåll fokus på att spara, plugga och sen jobba. Grattis till ett fantastiskt framtida liv! <3

Svar på tråden Är jag helt körd? :(