• Anonym (Ingen framtid)

    Är jag helt körd? :(

    Jag är 30 år gammal. Ej gift och inga barn. Jobbar som timanställd och vid behov då jag läser på distans just nu till SSK.

    När jag var 29 år så träffade jag en man som var 10 år äldre än mig. Jag tänkte äntligen en riktig man, en vuxen karl som vet vad han vill i livet.

    Vi var sambos och jag jobbade lite som vikarie på äldreboende. Min mamma dog när jag var 20 år gammal och hamnade i djup depression. Sen var jag i en destruktiv relation i 5 år med psykisk och fysisk misshandel. Jag gick in i väggen helt. Så jag klarade inte av att jobba.

    När det tog slut så började jag sakta ta mig uppåt. Jag klarade jobba igen men hittade enbart deltid jobb och vid behov. Inget som var heltid eller ledde till fast tjänst.

    1 år sedan träffade jag min dåvarande som jag föll för och vi hade det så bra. Jag flyttade in hos honom och vi var sambos. Jag började plugga efter ca 8 månader som vi var ihop och tog full CSN för att kunna bidra till hyra och övriga avgifter.

    Utan min vetskap så tog han lån på mitt namn med min dosa, ett lån via lendo på 360.000. Han köpte en bil, men denna bil sa han att han köpte från sparade pengar.

    Detta var inget jag visste om. Då räkningar kom så hann han redan ta allt och lägga i en pärm. Han betalade alla räkningar och jag swishade honom. Så han betalade lendo från sina pengar.

    I alla fall. Han började bli konstig och elak mot mig. Började manipulera mig, blev utsatt för otrohet, lögner, psykisk och fysisk misshandel.

    Jag beslutade mig för att lämna och detta gillade inte han.

    Så jag flyttade till min väninna.

    Och puff så föll denna räkning ner med lånet i brevlådan. Och en lapp där han skrivit, "glöm inte betala ditt lån så du inte hamnar på kronan".

    Där såg jag ett jävla lån på 360.000 med sjuk ränta som stod på mitt namn och inga bevis på det heller.