• Anonym (Ingen framtid)

    Är jag helt körd? :(

    Jag är 30 år gammal. Ej gift och inga barn. Jobbar som timanställd och vid behov då jag läser på distans just nu till SSK.

    När jag var 29 år så träffade jag en man som var 10 år äldre än mig. Jag tänkte äntligen en riktig man, en vuxen karl som vet vad han vill i livet.

    Vi var sambos och jag jobbade lite som vikarie på äldreboende. Min mamma dog när jag var 20 år gammal och hamnade i djup depression. Sen var jag i en destruktiv relation i 5 år med psykisk och fysisk misshandel. Jag gick in i väggen helt. Så jag klarade inte av att jobba.

    När det tog slut så började jag sakta ta mig uppåt. Jag klarade jobba igen men hittade enbart deltid jobb och vid behov. Inget som var heltid eller ledde till fast tjänst.

    1 år sedan träffade jag min dåvarande som jag föll för och vi hade det så bra. Jag flyttade in hos honom och vi var sambos. Jag började plugga efter ca 8 månader som vi var ihop och tog full CSN för att kunna bidra till hyra och övriga avgifter.

    Utan min vetskap så tog han lån på mitt namn med min dosa, ett lån via lendo på 360.000. Han köpte en bil, men denna bil sa han att han köpte från sparade pengar.

    Detta var inget jag visste om. Då räkningar kom så hann han redan ta allt och lägga i en pärm. Han betalade alla räkningar och jag swishade honom. Så han betalade lendo från sina pengar.

    I alla fall. Han började bli konstig och elak mot mig. Började manipulera mig, blev utsatt för otrohet, lögner, psykisk och fysisk misshandel.

    Jag beslutade mig för att lämna och detta gillade inte han.

    Så jag flyttade till min väninna.

    Och puff så föll denna räkning ner med lånet i brevlådan. Och en lapp där han skrivit, "glöm inte betala ditt lån så du inte hamnar på kronan".

    Där såg jag ett jävla lån på 360.000 med sjuk ränta som stod på mitt namn och inga bevis på det heller.

    Har sms:at honom och försökt få bevis. Men han skrev "men Herregud, är du psykfall eller? Du tog ju lånet själv. Det är ju på ditt namn. Du kanske var full när du tog lånet? Kosntigt att du inte minns. Vad gjorde du ens med pengarna?". Usch så manipulativ.

    Nåja... Jag fortsätta betala. Jag flyttade till annan stad och hittade en lägenhet.

    Jag har CSN och lägger 4800 kr på lånet allt som allt.

    Detta känns så surt. Och jag hatar när folk säger "du har ändå CSN på 14.000 och billig hyra. Hur kan du knappt klara dig".

    Dem 4800 kunde jag ha lagt på en bil, sparkonto, fonder vad som :(.

    Men nåja....

    Min dröm när jag är klar med skolan är att hitta jobb och få fast och att sedan köpa en lägenhet.

    Men det känns inte ens möjligt när jag har detta lån?? :(

    Är det helt kört för mig?????

    Vill inte ha svar om det jag varit med om, då det inte hjälper något. Utan viil svar på om det är möjligt för mig att ha det bra eller om det är kört.

  • Svar på tråden Är jag helt körd? :(
  • midoldman
    Anonym (Ingen framtid) skrev 2020-11-22 21:31:16 följande:

    Ångrar jag gick med på denna hemska sida. Usch vilka ruttna människor det finns! Ni är misslyckade aborter allihop, ni är lika ruttna som era föräldrar som uppfostrat er som totalt misslyckats med det. Hur vissa människor är, är pga föräldrarna.

    Tappat hoppet på mänskligheten när man ser hur äckliga vissa människor är.

    Tack för de få bra tips jag fått.

    Trots allt jag gått igenom så står jag ändå på egna ben, har utbildning på G och en bra utbildning. Har en lägenhet och tak över huvudet. Tagit mig igenom bortgång av förälder och 2 destruktiva förhållanden där det ena kunde avsluta mitt liv. Men jag står kvar. Ni som kommenterar skit och ska leka smarta ni hade säkert suttit och skurit upp era armar och supit skallen av er och börjat knarka, för ni hade inte klarat av det.

    Fy för denna sidan. Tack och hej


    Neeeeeej TS kom tillbaka :'( Du skulle ju adda min snapchat!!! Jag vill bli din livskamrat för vi har mycket gemensamt
  • Anonym (Mr x)
    KKarate skrev 2020-11-22 15:14:15 följande:

    Med 38 år så har ditt barn mängder med genetiska fel, dolda som öppna som han eller hon kommer bära med sig i livet och dessutom om det är hon föra över till sina barn. Det är rent utav ondskefullt att rekommendera andra sitt misslyckande.


    Det var det dummaste jag läst tom på familjeliv. Doktorstitel my ass! Och "utbildar läkare". Du kan ju glömma att du lurar någon. Hur dum får man bli. Och ge inga fler råd till Ts snälla.
  • KKarate
    Anonym (Mr x) skrev 2020-11-22 22:54:43 följande:
    Det var det dummaste jag läst tom på familjeliv. Doktorstitel my ass! Och "utbildar läkare". Du kan ju glömma att du lurar någon. Hur dum får man bli. Och ge inga fler råd till Ts snälla.
    Gömmer du dig nu bakom din anonymitet? Läs lite vetenskapliga artiklar, dvs kom med något seriöst
    innan du kommenterar mina inlägg, annars blir det bara så att man skrattar lite åt dem och går vidare.
  • Anonym (Balleman)
    midoldman skrev 2020-11-22 22:48:34 följande:
    Neeeeeej TS kom tillbaka :'( Du skulle ju adda min snapchat!!! Jag vill bli din livskamrat för vi har mycket gemensamt
    HAhahahaha.
  • Anonym (Mr x)
    KKarate skrev 2020-11-22 23:04:51 följande:

    Gömmer du dig nu bakom din anonymitet? Läs lite vetenskapliga artiklar, dvs kom med något seriöst

    innan du kommenterar mina inlägg, annars blir det bara så att man skrattar lite åt dem och går vidare.


    Ja liksom alla andra här är jag anonym.

    Hur många vetenskapliga artiklar har du läst i ditt liv? Noll? För du har liksom inte presenterat någon sådan själv vet du. Så man "skrattar lite åt dig och går vidare" . Eller nja skrattar är väl fel ord...
  • KKarate
    Anonym (Mr x) skrev 2020-11-22 23:20:35 följande:
    Ja liksom alla andra här är jag anonym.
    Hur många vetenskapliga artiklar har du läst i ditt liv? Noll? För du har liksom inte presenterat någon sådan själv vet du. Så man "skrattar lite åt dig och går vidare" . Eller nja skrattar är väl fel ord...
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4086015/

    Du kan börja med denna sedan kan du fortsätta leta själv, jag är inte din tjänstepersonal.
  • Colourfulrainbow

    Var finns bilen? Det är ju DIN bil. Om ditt ex sålt den så kan du anmäla honom för det. Kolla upp var bilen finns med hjälp av registreringsnumret. Låt inte honom komma undan. Personen som köpte bilen kanske har kvar något kvitto och/eller mail från ditt ex.

  • Unhappy
    Anonym (Ingen framtid) skrev 2020-11-21 23:09:29 följande:

    Jag är 30 år gammal. Ej gift och inga barn. Jobbar som timanställd och vid behov då jag läser på distans just nu till SSK.

    När jag var 29 år så träffade jag en man som var 10 år äldre än mig. Jag tänkte äntligen en riktig man, en vuxen karl som vet vad han vill i livet.

    Vi var sambos och jag jobbade lite som vikarie på äldreboende. Min mamma dog när jag var 20 år gammal och hamnade i djup depression. Sen var jag i en destruktiv relation i 5 år med psykisk och fysisk misshandel. Jag gick in i väggen helt. Så jag klarade inte av att jobba.

    När det tog slut så började jag sakta ta mig uppåt. Jag klarade jobba igen men hittade enbart deltid jobb och vid behov. Inget som var heltid eller ledde till fast tjänst.

    1 år sedan träffade jag min dåvarande som jag föll för och vi hade det så bra. Jag flyttade in hos honom och vi var sambos. Jag började plugga efter ca 8 månader som vi var ihop och tog full CSN för att kunna bidra till hyra och övriga avgifter.

    Utan min vetskap så tog han lån på mitt namn med min dosa, ett lån via lendo på 360.000. Han köpte en bil, men denna bil sa han att han köpte från sparade pengar.

    Detta var inget jag visste om. Då räkningar kom så hann han redan ta allt och lägga i en pärm. Han betalade alla räkningar och jag swishade honom. Så han betalade lendo från sina pengar.

    I alla fall. Han började bli konstig och elak mot mig. Började manipulera mig, blev utsatt för otrohet, lögner, psykisk och fysisk misshandel.

    Jag beslutade mig för att lämna och detta gillade inte han.

    Så jag flyttade till min väninna.

    Och puff så föll denna räkning ner med lånet i brevlådan. Och en lapp där han skrivit, "glöm inte betala ditt lån så du inte hamnar på kronan".

    Där såg jag ett jävla lån på 360.000 med sjuk ränta som stod på mitt namn och inga bevis på det heller.

    Har sms:at honom och försökt få bevis. Men han skrev "men Herregud, är du psykfall eller? Du tog ju lånet själv. Det är ju på ditt namn. Du kanske var full när du tog lånet? Kosntigt att du inte minns. Vad gjorde du ens med pengarna?". Usch så manipulativ.

    Nåja... Jag fortsätta betala. Jag flyttade till annan stad och hittade en lägenhet.

    Jag har CSN och lägger 4800 kr på lånet allt som allt.

    Detta känns så surt. Och jag hatar när folk säger "du har ändå CSN på 14.000 och billig hyra. Hur kan du knappt klara dig".

    Dem 4800 kunde jag ha lagt på en bil, sparkonto, fonder vad som :(.

    Men nåja....

    Min dröm när jag är klar med skolan är att hitta jobb och få fast och att sedan köpa en lägenhet.

    Men det känns inte ens möjligt när jag har detta lån?? :(

    Är det helt kört för mig?????

    Vill inte ha svar om det jag varit med om, då det inte hjälper något. Utan viil svar på om det är möjligt för mig att ha det bra eller om det är kört.


    Klart du har en framtid! Gällande lånet han tagit i ditt namn går det att bevisa att det inte är du som tagit detta. Ta kontakt med polisen och upprätta en anmälan. Hade kunnat förklara mer här men då blir mitt svar otroligt långt. Tyvärr finns det gått om idioter bland båda könen och det är beklagligt träffat på den sortens människa, men du är inte ensam om det. Var glad att du lyckats ta dig ur det i stället. Vill du ha reda på hur du ska gå vidare med en polisanmälan är det bara att skicka ett pm.

    Givetvis har du en ljus framtid och med en utbildning som SSK blir du ju aldrig arbetslös.
  • Anonym (Rödluvan)

    Polisanmäl. Bilen han köpt står väl i hans namn? Du skulle knappast tagit ett sådant lån med din knappa inkomst. Lycka till.

  • Anonym (Reklam)

    Nu är detta OT men tycker bara att det är så sjukt opassande att det dyker upp reklam för att kunna ta lån trots betalningsanmärkning i denna tråd. Det är alltså FLs annonsgenerator som på nåt sätt tycker att det är lämpligt. Verkligen dåligt med såna inställningar, oseriöst.

Svar på tråden Är jag helt körd? :(