Padirac skrev 2025-07-15 13:51:56 följande:
time.com/7295195/ai-chatgpt-google-learning-school/
Does ChatGPT harm critical thinking abilities? A new study from researchers at MIT?s Media Lab has returned some concerning results.
The study divided 54 subjects?18 to 39 year-olds from the Boston area?into three groups, and asked them to write several SAT essays using OpenAI?s ChatGPT, Google?s search engine, and nothing at all, respectively. Researchers used an EEG to record the writers? brain activity across 32 regions, and found that of the three groups, ChatGPT users had the lowest brain engagement and ?consistently underperformed at neural, linguistic, and behavioral levels.? Over the course of several months, ChatGPT users got lazier with each subsequent essay, often resorting to copy-and-paste by the end of the study.
:-/
Den som använder AI mycket eller hela tiden blir rätt snabbt intellektuellt förslöad.
Och att de når en läge där de aldrig ens reflekterar över vad de läser, utan helt utan kritiskt tänkande accepterar allt den ger.
Och med denna användare har vi sett en hel del saker som hen tror på utan ifrågasätta det allra minsta och som tex Vattenfalls VD berättade att det var ett affärsbeslut att inte renovera vissa reaktorer.
Men försök säg det till den som är så djupt i kaninhålet som den användaren 
Jag vägrar AI nästan helt, enda gången jag ser ett värde i den är när man letar siffror och att den träffar dessa enkelt också.
Men vi pratar om ett fåtal ggr, kanske om man kör hela tiden så kanske det blir fel också.
Men den tilltro folk har till AI är perplexande förvånande, och det är dessa som överanvänder AI och postar typ 10000 tecken och ren copy+paste och sen tror den sagt något.
Och som inte vi skulle kunna googla om det vore så, men såklart den användaren postar massa nyheter som ingen vet vad hen vill ha sagt som argument och den vägrar ju svara alla som frågar vad argumentet skulle vara.
Det intressanta att de postar en satans massa och ingen argumentation alls.
Vad är poängen måste man undra där.
Tom Araya skrev 2025-07-15 14:49:44 följande:
Om detta är "your best shot", då vet jag att jag har vunnit.

Du kan inte vinna genom copy+paste och hur vet vi detta?
Jo, för du gav upp och svara på inget.