klyban skrev 2022-12-03 16:32:06 följande:
Vi alla vet att kristensson ljuger pga fakta, vad vi ska göra med din desinformation är det ingen som vet.
Men hur du vet bättre än Vattenfalls Ordförande som var med när beslutets tog är en gåta.
Beslutat var affärsmässigt som du berättade för oss innan är du berättade om vattenfalls förluster och när du skulle smutskasta vattenfalls ordförande.
Men det är därför kristenssson ska till KU och berätta varför han ljuger om detta affärsmässiga och säkerhetsmässiga beslut.
Om vi måste ta exempel på ordförande o deras roll.
Ta PG Gyllenhammar, det kom ett erbjudande från Norge, bli delägare oljeindustrin, vi vill ha 40% av Volvo samt lite i skogsindustrin.
Men nej för fan sa VD Gyllenhammar, han njöt av att ha makten över Volvo.
Man slängde 700 miljarder direkt i papperskorgen. Svenskarna hade kunnat njuta av att vara en av väldens rikaste länder just nu om inte ett få ta personer enbart får ta beslut.
Liknande är det med vattenfall o övriga, där jag själv förundras över ansvaret som läggs på mig som ordförande, jag kan riva upp beslut och ändra lite som jag vill, enda jag behöver berätta är att det är styrelsens beslut, och jag är fri från ansvar. hur sjukt är inte det, (dvs beslut inom vissa gränser)
Detta kommer prövas nu nästa vecka via systemet, och jag är inte ens orolig, fast det står ett gäng jurister på andra sidan går jag upp helt själv. så sjukt är systemet, det är mer en princip sak dom vill pröva.
Volvo såldes sedan för en spottstyver om man jämför med procent i Norska oljeindustrin, dvs beslut från ett få ta personer som bevaka sina egna intressen framför nationens bästa, PG berätta i skavlan han skäms över detta.