• Anonym (suck!)

    Förskyld varannan, var tredje vecka!

    Börjar bli desperat! Är ofta sjuk och är förkyld varannan eller var tredje vecka. Skäms att jag blir hemma från jobbet så ofta! Eftersom jag jobbar så drabbas mina jobbarkompisar hela tiden och det är inte alltid det finns vikarier. För att inte tala om att ekonomin blir hårt drabbad ! Jobbar inom förskola och tillhör riskgrupp men har inte rätt att få ersättning från fk????

    Försöker få i mig vitaminer och ta hand om mig. Nu när man ska vara hemma vid minsta symtom så kan jag inte gå lite snuvig eller hosta. Någon mer med samma problem som ofta är sjuk och som inte kan jobba hemifrån. Just nu har jag slemhosta och får riktiga hostattacker och lite snorig och tung i huvudet.

  • Svar på tråden Förskyld varannan, var tredje vecka!
  • Anonym (suck!)

    Jag fick tid till test imorgon. Men har smak-och luktsinne så tror inte att det är det men det är lika bra.

  • Anonym (Tufft)

    Jättejobbigt. Hoppas att du kryar på dig snart! Bra att du ska göra test. Öka intaget av c-vitamin, har hört att det kan göra immunförsvaret bättre.

    Maken har det likadant, han har haft 19 sjuktillfällen hittills i år. Normalt jobbar han när han är lite snuvig men nu måste han ju stanna hemma vid varje symptom.

  • Långbenopluto
    Anonym (suck!) skrev 2020-11-22 10:51:38 följande:
    Jag fick tid till test imorgon. Men har smak-och luktsinne så tror inte att det är det men det är lika bra.
    Jag ligger med covid-19 nu och har smak och lukt kvar och haft det hela tiden, det är inte alla som förlorar det.
  • Anonym (vitaminer)

    zink och dvitamin och cvitamin höga doser

Svar på tråden Förskyld varannan, var tredje vecka!