• sommar2019juni

    Mår dåligt som bonusmamma

    Hej, jag vet inte riktig tjur jag ska formulera mig för man känner sig så hemsk... jag är sedan snart 1 år tillsammans med en underbar man som jag älskar, har aldrig känt för någon det jag känner för honom men.. han har 2 barn som bor med oss varannan vecka! Har i sig inget problem med dom men jag känner mig bort prioriterad... jag och min sambo bor inte ihop då jag studerar så vi brukar bo hos mig de veckor han inte har barnen och hos honom när vi har barnen (har den möjligheten med skolan). Han har väldigt många intressen och de veckor han inte har barnen är han ofta bortrest halva veckorna för att jaga... så jag får ofta 3 dagar sjävl med honom varannan vecka. Jag sjävl har mycket problematik sen uppväxten och är en person som kräver mycket uppmärksamhet som jag inte fått som liten, behöver känna mig älskad och är ofta ledsen på kvällar mm... jag kräver kanske lite mer än andra som jag vet. Detta gör de såklart ännu jobbigare då han har barn sen tidigare, de tar liksom min tid vilket jag förstår.... jag själv har egentligen vilja ha egna barn sen 3 år men då jag pluggar vill jag såkalrt vänta, vilket gör de hela ännu jobbigare... att se honom få bli kallad pappa medan jag dör av längtan för att få bli mamma... vet inte riktigt vart jag vill komma men finns så många kloka människor här som kanske bara kan ta sig tid att läsa och ge något råd! KRAM PÅ ER

  • Svar på tråden Mår dåligt som bonusmamma
  • Anonym (Peter)

    Det låter som du behöver gå i terapi och jobba för att må lite bättre i dig själv.

  • Anonym (ooo)

    Det är ju det vanliga upplägget ni har när en har barn och en inte, och man är särbo: då umgås man när det går. Den som är förälder måste givetvis fokusera på barnen på barnveckan. Det behöver du acceptera om ni ska kunna fortsätta tillsammans. 
    Ni har ändå förmånen att kunna bo ihop nästan hela tiden! Det kan de flesta inte när de har barn och är särbo. 

    Tyvärr har du en del issues som du är medveten om, men låt inte detta gå ut över relationen för då förlorar du honom. 

    Kanske borde du leta efter någon som inte har barn, så kan du får den där odelade uppmärksamheten som du längtar efter? 

  • Anonym (majken)
    sommar2019juni skrev 2020-11-24 12:21:01 följande:

    Hej, jag vet inte riktig tjur jag ska formulera mig för man känner sig så hemsk... jag är sedan snart 1 år tillsammans med en underbar man som jag älskar, har aldrig känt för någon det jag känner för honom men.. han har 2 barn som bor med oss varannan vecka! Har i sig inget problem med dom men jag känner mig bort prioriterad... jag och min sambo bor inte ihop då jag studerar så vi brukar bo hos mig de veckor han inte har barnen och hos honom när vi har barnen (har den möjligheten med skolan). Han har väldigt många intressen och de veckor han inte har barnen är han ofta bortrest halva veckorna för att jaga... så jag får ofta 3 dagar sjävl med honom varannan vecka. Jag sjävl har mycket problematik sen uppväxten och är en person som kräver mycket uppmärksamhet som jag inte fått som liten, behöver känna mig älskad och är ofta ledsen på kvällar mm... jag kräver kanske lite mer än andra som jag vet. Detta gör de såklart ännu jobbigare då han har barn sen tidigare, de tar liksom min tid vilket jag förstår.... jag själv har egentligen vilja ha egna barn sen 3 år men då jag pluggar vill jag såkalrt vänta, vilket gör de hela ännu jobbigare... att se honom få bli kallad pappa medan jag dör av längtan för att få bli mamma... vet inte riktigt vart jag vill komma men finns så många kloka människor här som kanske bara kan ta sig tid att läsa och ge något råd! KRAM PÅ ER


    Dessa barn kommer ju inte att försvinna, så det är såhär det kommer att vara framöver. Tänk nu noga till innan du sätter dig i en sits där du konstant får mindre än du vill av din kille. Med tanke på den problematik du säger att du har, blir det förstås ännu jobbigare för dig. Du behöver kanske en man som kan ge dig mer tid och uppmärksamhet, annars kommer det bli en ständig dragkamp mellan dig och honom. 

    Tror du får vända på det - barnen tar inte din tid, det är snarare tvärtom. Får de någonsin någon ensamtid med sin pappa? Du är ofta ledsen på kvällarna säger du, har du funderat på att söka hjälp för detta? Oavsett om man har barn eller inte så är det säkert påfrestande på er relation att du är ledsen på kvällarna, det kan vara därför din man försöker hitta på annat. Det är inte så roligt i längden att sitta hemma med någon som är deppad, även om jag förstår att det är tufft att ta itu med. Det blir ännu jobbigare om man sitter hemma med en bebis och är ledsen på kvällarna när mannen är ute och jagar. Lägg hans barn ovanpå det och krisen är ett faktum. 
  • Whitehorse1979

    Du bör söka en psykologkontakt och jobba med dig själv.

    OCH fundera på OM du verkligen vill detta i längden.
    Barnen OCH jakten kommer att finnas kvar.

    Jag hade stört mig mer på jakten om jag ska vara helt ärlig, den kommer ta mycket av hans tid om han redan nu har den som så stort intresse.

  • Zaxika

    Det låter inte som du är redo för en relation. Börja ta tag i dina problem. Du behöver trivas i dig själv och älska dig själv, innan du kan älska någon annan. Hitta tryggheten i dig själv. Häng inte upp dig på en person. Lycka till!

Svar på tråden Mår dåligt som bonusmamma