Hur länge tog det för er efter utredning att få + ?
Skulle vilja veta hur lång tid efter utredning som ni fick + på stickan, berätta gärna också om ni fick Pergotime eller något annat också och hur det var ! =)
Skulle vilja veta hur lång tid efter utredning som ni fick + på stickan, berätta gärna också om ni fick Pergotime eller något annat också och hur det var ! =)
Vi hade försökt i nästan ett år. Utredningen visade inget fel. Månaden efter plussade vi Är i V6 nu...
Åh, vilken intressant fråga!!! Vill gärna oxå veta, eftersom jag snart ska på besök nr ett....
Vi gjorde våran utredning i februari förra året (2 år efter p-piller stopp) och testade positivt i februari nu i år. 1 år alltså
För oss tog det 11 månader.
Vi var på första mötet i april -05 efter att ha försökt på egen hand
sen dec -03.
Vi bytte klinik och läkare i oktober -05 och fick pergotime och ägglossningsspruta
följt av insemination i två månader. Sen tredje gången blev vi
gravida med hjälp av Gonal-F (injektioner), ägglossningsspruta och insemination.
Är i v.7!!!
Lycka Till
Glömde.. blev med barn efter ivf. Tyckte att det var väldigt psykiskt påfrestande att gå igenom ivf och är glad att vi lyckades på första försöket.
Påbörjade utredning i maj -05. Blev gravid via IVF (frysförsök nr.2) nu i februari -06. Så nio månader ungefär...
Började min utredning 04..
ett + har jag fått men ingen bebbe än väntar på FET nr 4 nu!
Kram
Vi gjorde vår utredning i oktober 2003 och blev gravida i februari 2004, så drygt 3 månader från det att vi visste vad som var fel. (Vi blev gravida genom IVF/icsi)
Remiss till gyn gick iväg hösten 2000, utredningsstart våren 2001. Hittades fel på maken direkt så vi kallades till ivf vintern 2002. Blev gravid juni 2003 men fick MA (v 11). Gjort mååånga försök där efter men är nu ÄNTLIGEN gravid igen. Så 5 år från utredningstart då, om det går vägen nu vill säga. Är ju bara i v 10 än...
kram pemi
I vårt fall 2 år efter utredningsstart och 3.e IVF. Vi ställde oss i utrdeninskö direkt efter ett halvår utan + på egen hand, och det är jag glad för så här i efterhand. Smulan
Smulan69: Intressant - hur kude ni få lov att ställa er i kö redan efter ett halvår? (vill veta så man själv kanske kan apa efter )
Inte smulan69, men är man 35+ så rekomenderas man att söka hjälp redan efter 6 månader.
pemi
Första besöket i december 2003. Utredning januari 2004. Misslyckat ICSI mars 2004. Testade positivt juni 2004. Dottern är nu drygt ett år.
Kram, Leva
Utredningens första besök Okt- 03.
Testade + Mars - 06.
Alltså tog det 2 år & 5 månader.... Skam den som ger sig..
Har försökt få barn i 8 år och 11 månader totalt, men vi hade ingen brådska att skaffa och funderade inte så mycket på det i början heller... Så utredningen började vi inte förrän i sep -99... Har ätit 13 Pergokurer totalt (en med dubbel dos), gjort 3 inseminationer (2 med Pergo, 1 utan)... Hade ett helvete varje gång med Pergo...
Har aldrig blivit gravid... förrän nu I januari när jag gick in i det nionde året av ofrivillig barnlöshet så kissade jag positivt för första gången
Är nu i v17 och jag blev gravid utan hjälp
En och en halv vecka efter att vi kissat positivt så fick vi brev om att vi skulle få göra ivf i april...
Vi hade precis avslutat utredningen som f.ö. visade att makens mediciner satte ner hans fertilitet. Vi skulle börja med pergo + inseminationer månaden efter att sonen blev till
vi började utredningen december 2005 och 25/3 fick +. Är nu i v6.