• Anonym (Testomanen)

    Det här med ältest...

    Igår fick jag positivt på det rosa digitala ältestet, idag samma tid är det negativt. Bör jag sexa ikväll för att ha större chans till bebis?

  • Svar på tråden Det här med ältest...
  • Anonym (K)

    Och vad fick du i förrgår? Från positivt test är det sex under de kommande 48 timmarna som gäller, och naturligtvis helst innan också. 

  • Anonym (Testomanen)
    Anonym (K) skrev 2020-11-26 13:59:39 följande:

    Och vad fick du i förrgår? Från positivt test är det sex under de kommande 48 timmarna som gäller, och naturligtvis helst innan också. 


    Det vet jag inte då igår var första dagen att testa enligt min menscykel när man läste bruksanvisningen. Dock hade vi sex 3 dagar i rad innan jag fick positivt.
  • Anonym (Sex)

    Ha sex om du vill, men annars tror jag att du har goda chanser om ni har haft sex innan.

  • Anonym (Testomanen)
    Anonym (Sex) skrev 2020-11-26 14:09:53 följande:

    Ha sex om du vill, men annars tror jag att du har goda chanser om ni har haft sex innan.


    Ja visst borde det vara så? Någon chans borde väl också finnas kvar om ägget lever i 24 timmar tänker jag. Så sex ikväll kanske inte är dumt ändå :)
  • Anonym (K)
    Anonym (Testomanen) skrev 2020-11-26 14:04:28 följande:
    Det vet jag inte då igår var första dagen att testa enligt min menscykel när man läste bruksanvisningen. Dock hade vi sex 3 dagar i rad innan jag fick positivt.
    Men vilken dag är du på nu då? Tyvärr lär ägget inte vara livsdugligt om du släpper det för tidigt i cykeln, alltså före dag 11.
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Testomanen) skrev 2020-11-26 15:10:27 följande:

    Ja visst borde det vara så? Någon chans borde väl också finnas kvar om ägget lever i 24 timmar tänker jag. Så sex ikväll kanske inte är dumt ändå :)


    Även om det är för sent att ha sex för att bli gravid så har nu ju haft det innan. Spermierna lever kvar 3-5 dagar (vissa upp till 7)

    Jag blev gravid efter vi hade sex 5 dagar före ägglossning. Han var oplanerad men hjärtligt välkommen :)
  • Anonym (Testomanen)
    Anonym (Sex) skrev 2020-11-26 17:39:00 följande:

    Även om det är för sent att ha sex för att bli gravid så har nu ju haft det innan. Spermierna lever kvar 3-5 dagar (vissa upp till 7)

    Jag blev gravid efter vi hade sex 5 dagar före ägglossning. Han var oplanerad men hjärtligt välkommen :)


    Oj 5 dagar! Jag har läst om det, men trott det var ytterst sällsynt :)
  • Anonym (Sex)
    Anonym (Testomanen) skrev 2020-11-26 21:35:53 följande:

    Oj 5 dagar! Jag har läst om det, men trott det var ytterst sällsynt :)


    Ja jag har också förstått att det inte är direkt supervanligt men tydligen haha :)
Svar på tråden Det här med ältest...