• Anonym (Den ledsne)

    Har jag dålig självkänsla, (jobbrelaterat).

    Hej,

    Har ett behov att få skriva av mig och höra ifall fler än mig själv känner igen sig i detta..

    Har ett jobb som jag varit på i snart två år, minus fyra månader som pappaledig. Kom tillbaka i februari i år och hann jobba en månad innan corona slog till. Då jag jobbar inom en form av försäljning så har min tjänst gått på halvfart och jag har mestadels försökt fylla dagarna med annat för att ha saker att göra. Jag har kalendermässigt jobbat ett tag men kanske inte så länge i realiteten med mina uppgifter på full fart. Då tjänsten och branschen är ny för mig så har jag haft och har en ganska hög inlärningskurva, och jag försöker fråga fråga fråga så fort jag blir osäker... Men jag har inte fått kläm på allt.

    Grejen är denna att jag kommer på mig själv att upprörd och ledsen ibland och känner mig så misslyckad.. Idag är en sån dag då jag förstår att jag missat / inte tänkt på en sak som iofs är fundamental inte bara i rollen utan även som säljare generellt. Det är egentligen ingen skada skedd som uppstått av min miss/ okunskap. .

    Men jag kan inte låta bli att känna mig misslyckad, ledsen och börjar direkt att ifrågasätta samtliga mina kunskaper och förmågor. Jag blir väldigt uppriven och det blir en orimligt stor reaktion och känsloyttring sett till incident än så länge.

    Är det någon som känner igen sig? Vad och hur ska man jobba med sig själv angående detta? Är det dålig självkänsla etc som kan vara till grund till detta?

  • Svar på tråden Har jag dålig självkänsla, (jobbrelaterat).
  • Anonym (Sanna)

    Att känna sig misslyckad och ledsen ibland är helt normalt. Men om de kännslorna finns där frekvent återkommande och påverkar hur man lever sitt liv på ett negativt sätt bör man söka hjälp. Om man tex drar sig undan eller överkompenserar, slutar umgås med folk "för ingen kan ju ändå gilla mig", eller jobbar i kapp halva nätterna för " att ingen ska upptäcka hur misslyckad jag är".

    Men attdå och då känna sig misslyckad, ledsen eller bara en smula uppgiven är en normal del av att vara människa.

Svar på tråden Har jag dålig självkänsla, (jobbrelaterat).