Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?

Drottningen1970 skrev 2020-11-27 07:35:07 följande:
    Jag tycker ni är ganska äckliga som göder en kriminell bransch som kantas av mord och mänskligt lidande.

Det är därför vi ska ta pengarna ifrån dom.
    Vi kan inte längre leva i fantasin att droger ska försvinna.
    Och desto längre det pågår, desto svårare blir det att stoppa tillbaka de kriminellanätverken till där dom en gång var och före dessa EXTREMA miljardinkomster de har idag.
    Och det kommer ta 1-2 decennier att göra och med de extrema summor de har lagrat upp.

• klyban
    Anonym (Juliet) skrev 2020-11-27 11:45:27 följande:
    Jag tycker bara att det är tragiskt. Skulle inte vilja umgås med såna som stöttar grovt kriminella bara för att dom vill "festa". Vansinnigt patetiskt.

Det har faktiskt uppstått en rätt omfattande parallell kompismarknad också av egen odlare och som säljer till självkostnads pris.
    Det var en sådan jag använde mig för 10-12år sedan och när min rygg var väldigt dålig.
    Jag vägrade att befatta mig med dessa element.

Men man kan inte fantisera längre efter ~40års misslyckande att minska drogerna, och när de bara ökat precis hela tiden efter den initiala nedgången man ser i förbud av berusning.
    Och att detta ska ändra sig, det behövs nya tag att tacka problemet med drogerna.

• klyban
    alltidplatå skrev 2020-11-27 13:53:53 följande:
    Jag ogillar all form av narkotika.
    Ser det som det som lågvattenmärke att ta sånt.

Har aldrig testat, kommer aldrig göra det.
    Kommer alltid göra allt för att min omgivning ska hålla sig ifrån skiten.
    Kan redan berätta för dig att det kan du aldrig någonsin uppnå och om man lever i samhället.
  • klyban
    Allis1000 skrev 2020-11-27 14:32:59 följande:
    Nå, Jag tycker synd om dem, OCH jag känner ett svagt förakt.

För vad egentligen?
    Stört mig mer på alkohol än droger på krogen, MÅNGFALT MÅNGFALT MÅNGFALT mer.
    För där är folk satans störande, inklusive mig kan jag tänka mig.

• klyban
    Allis1000 skrev 2020-11-27 14:48:20 följande:
    Jag tycke synd om dem som måste ta till droger för att ha kul i sitt liv.
    Jag känner ett svagt förakt för att de inte är på väg framåt, för att de inte är spännande personer, inte i mina ögon.
    Drogerna bryter ner folks psyken.

Nu gillar jag inte fylorn, alkoholister eller folk som super heller.
    Det får stå för dig om du diggar droger men ogillar alkohol.
    Jag svarade på frågan vad jag känner och tycker.

Du har skapat ett tankemonster utan riktig grund, för de allra flesta som tar berusning gör det för en guldkant i tillvaron och inget som styr en och alkohol är den vanligaste.

Det är du som säger jag diggar droger, jag förklara en sak.

Alla missbruk ur den medicinska diagnostiseringen är skadligt beteende, brukare lider inte av några psykiskt bara för de tar en drog och lider de av en, så är den redan närvarande före drogen.
    Shopping, sex och spelmissbruk är också missbruk som har svåra konsekvenser för den inblandande.

Folk som är berusande av alkohol är störande, det är inte alltid säkert med droger.(Finns givetvis nyanser i allt, men rent generellt)
    Alkohol är den mest destruktiva droger vi har i vårt samhälle och med en extrem omfattning.
    De på alkohol skapar upp mot 80% av allt fysiskt våld i samhället(vissa år, andra 50-60-70) och under påverkan av alkohol.

Alkohol är en samhällesförstörare som vida överstiger droger(Som också har sin problematik och skador som ska adresseras givetvis, för missförstå inte en gång till), droger kan myc, men nu eftersom kriminellanätverk bråkar om marknadsandelar, så har ett annat våld ökat.
    Men under berusning så är alkohol extrem på skapa skador i samhället.
    Nu har jag aldrig brukat våld under alkohol, men jag är störde som många andra.

Du borde ta ett steg tillbaka och fundera på vad du faktiskt säger, och det betyder inte att du behöver tycka om droger eller ens tolerera dom i din närhet ändå, men ett öppet sinne så lär man sig saker.
    Och kanske man ska börja agera där problemen finns istället för hitta där de inte finns.

• klyban
    Xenia skrev 2020-11-27 17:41:31 följande:
    Jag anser att ni är idioter och dessutom stöder ni kriminalitet.

Men vilka droger syftar du på? Jag antar att du inte menar alkohol och hasch. Kokain?

Alla sådana droger anser jag vara att skolka från livet. Det vanliga livet duger inte, ni måste ha droger för att stå ut. Även ni som är rika och har råd att festa.
    Tyvärr stämmer det alldeles för sällan att det är så, de flesta ser det som en sak man gör vid valda och få tillfällen.
  • klyban
    Anonym (Lisa) skrev 2020-11-27 20:42:20 följande:
    Hur ser ni på er själva? Låter det bättre att kalla sig partyknarkare än bara knarkare? Jag ser inte knarkare som vedervärdiga. Jag ser dem som svaga individer. Det finns mycket i livet som kan göra en människa så skör att droger blir lockande. Man ska inte döma människor som tappat fotfästet om man inte vet orsaken.

Beror på, vill du stigmatisera?
    Använder man knarkare, så låter det som man inte vill förstår frågan.
    Utan bara sparka på nått man inte riktigt förstår sig på.

Anonym (Lisa) skrev 2020-11-27 21:00:09 följande:
    Så om man bara knarkar på helgerna så är man inte knarkare eller beroende? Då är man häftig. 

Om knarkare betyder man tar en drog, vad vill man säga med det?
    Och få är eller blir beroende på alla som tar en drog, och speciellt inte i gruppen "partyknarkare".

Häftig är dina ord, ingen annans.

Anonym (Naughty40) skrev 2020-11-27 22:09:07 följande:
    Du är alltså 43 år och partyknarkar. Haha, så pinsamt. Kanske dags att växa upp gubben?

Jag har aldrig partyknarkat.

Dock rökt/ätit cannabis pga svår ryggvärk, men sen när ryggvärken gav vika.
    Så tog det mig några månader och insåg, oops inte tagit sedan ryggen blev okey.
    Och detta efter en massa opiater.

Anonym (Nykter alkoholist) skrev 2020-11-27 22:17:08 följande:
    Alla missbruk börjar som partyunderhållning. Även rökning, att "feströka". Sedan blir det party varje fredag- och lördagskväll varje vecka. En rökare t ex som "feströker" varje fredag- och lördagnatt klassas ändå som rökare om t ex en läkare ska operera patienten och måste sluta. En rökare är en rökare även om det röks varje lördag. Likaså med knark. En knarkare är en knarkare om det knarkas varje gång på fest. En ickeknarkare är någon som kanske EN gång prövar en drog (på fest eller inte) och sedan aldrig mer. Jag tycker man är knarkare om man regelbundet knarkar och i vilket sammanhang spelar ingen roll eftersom lika mycket knark kommer in i kroppen oavsett om du samtidigt är full på fest, social med folk, eller sitter ensam hemma. Det är obetydligt vilket sammanhang man knarkar, super eller röker, det är bara en ursäkt som man säger till sig själv i självförnekelse att "eftersom jag är i ett socialt sammanhang när jag drogar mig så har jag INGA problem" ????

Dock är det få av partyknarkarna som blir missbrukare enligt diagnosverktygen i sjukvården.

• klyban
    Allis1000 skrev 2020-11-28 03:54:07 följande:
    Jag svarade på en frågeställning, om hur medlemmarna här se på folk som partyknarkar. Du vet det är jättebra att det framkommer olika åsiktar. Du kan också framföra dina åsikter, men utan att bita dig fast, och gå till attack.
    Jag står för mitt svar och hur jag känner och tycker. Jag HATAR droger!!! Jg säger det igen: Jag HATAR droger! Och jag har rätt att säga det hur mycket som helst!!!
    Det finns olika synpunkter KLYBAN - deal with it!!!! Tugga i dig!
    Alla måste inte gilla droger och du ska inte dra ut som en don Quijote och tysta alla som inte tycker samma som du.
    Andas !

Tyvärr är det åsikter som saknar en saklig grund och är byggt på okunskap och bias om nått man inget vet om

Ja, du får hata droger, men om man gör det av fel anledningar, blir det inte rätt konstigt?
    Jag menar då att man pratar om saker som inte ens existerar delvist eller helt.
    Att man inte tycker om droger går även göra med kunskap, tystar dig inte, utan utbildar dig om vad som är vad.
    Att inte vilja ta droger eller tom hata dom, det går alldeles utmärkt även med fakta.

• klyban
    Anonym (gg) skrev 2020-11-28 10:46:00 följande:
    Men snälla du, om du inte knarkat så borde du knappt ens uttala dig, jag har haft missbruksproblem i 15 år, nu varit ren i 8 år. Droger jag tagit är hasch, alla opioder som finns, amfetamin, kokain, ecstacy, mdma, 10 olika bensosorter inklusive kinesiska "lagliga" och andra kinesiska droger som inte finns här, lsd, crystal meth, svampar av olika slag, amfetamin, alla adhd-mediciner man kan få, lyrica osv osv osv

Jag ser både anständig och bra ut, har en utbildning och är fast anställd, har familj osv. Men missbruket har ju haft stora psykiska följder för mig. Naiv är jag inte, det är precis tvärtom. 

Mitt missbruk startade med partyknarkande för övrigt, ungefär hälften av de jag partyknarkade med av mina närmaste vänner/kontakter har fått livslånga missbruksproblem.

Det är liksom mer till missbruk än att man blivit beroende eller inte.

Det har psykiska följder ofta som är svåra att förklara för någon som aldrig tagit droger.

Och min erfarenhet är den precis omvända, och procentuellt så är det väldigt få som blir missbrukare.
    Låter som du har en psykisk ohälsa i botten, stämmer det?
    De är tyvärr mycket mer benägna att överdriva, och då blir det aldrig bra.

• klyban
    Anonym (gg) skrev 2020-11-28 11:46:12 följande:
    Nej, Klyban, du verkar däremot lida av ett missbruksproblem, folk med missbruk i botten tenderar att försköna missbruk och förminska sitt problem.

Det är för få procentuellt som blir missbrukare för din tes ska fungera.
    Min erfarenhet är 100%, och betvivlar inte för en sekund att du har en annan.
    Men att du inbillar dig att de få som är missbrukare skulle stödja nått annat än de är få¨procentuellt.

Förklara gärna hur jag har missbrukar problem och inte rökt/ätit cannabis på åratal pga ryggen blev bra?
    Eller vad det bara en ad hominem pga avsaknad av hållbar argumentation?

Svar på tråden Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?