Allis1000 skrev 2020-11-27 14:48:20 följande:
Jag tycke synd om dem som måste ta till droger för att ha kul i sitt liv.
Jag känner ett svagt förakt för att de inte är på väg framåt, för att de inte är spännande personer, inte i mina ögon.
Drogerna bryter ner folks psyken.
Nu gillar jag inte fylorn, alkoholister eller folk som super heller.
Det får stå för dig om du diggar droger men ogillar alkohol.
Jag svarade på frågan vad jag känner och tycker.
Du har skapat ett tankemonster utan riktig grund, för de allra flesta som tar berusning gör det för en guldkant i tillvaron och inget som styr en och alkohol är den vanligaste.
Det är du som säger jag diggar droger, jag förklara en sak.
Alla missbruk ur den medicinska diagnostiseringen är skadligt beteende, brukare lider inte av några psykiskt bara för de tar en drog och lider de av en, så är den redan närvarande före drogen.
Shopping, sex och spelmissbruk är också missbruk som har svåra konsekvenser för den inblandande.
Folk som är berusande av alkohol är störande, det är inte alltid säkert med droger.(Finns givetvis nyanser i allt, men rent generellt)
Alkohol är den mest destruktiva droger vi har i vårt samhälle och med en extrem omfattning.
De på alkohol skapar upp mot 80% av allt fysiskt våld i samhället(vissa år, andra 50-60-70) och under påverkan av alkohol.
Alkohol är en samhällesförstörare som vida överstiger droger(Som också har sin problematik och skador som ska adresseras givetvis, för missförstå inte en gång till), droger kan myc, men nu eftersom kriminellanätverk bråkar om marknadsandelar, så har ett annat våld ökat.
Men under berusning så är alkohol extrem på skapa skador i samhället.
Nu har jag aldrig brukat våld under alkohol, men jag är störde som många andra.
Du borde ta ett steg tillbaka och fundera på vad du faktiskt säger, och det betyder inte att du behöver tycka om droger eller ens tolerera dom i din närhet ändå, men ett öppet sinne så lär man sig saker.
Och kanske man ska börja agera där problemen finns istället för hitta där de inte finns.