• Steven01

Jag fick sparken från Försäkringskassan

Ts är du med i facket? Troligtvis inte men annars kan du försöka med dom då det verkar saknas uppsåt att begå ett brott här.

• Steven01
    Themis skrev 2020-11-28 11:49:56 följande:

Facket kan inte göra något när arbetstagaren bryter mot både lagen och arbetsgivarens förtroende vad gäller själva kärnan i arbetsuppgifterna.

Om det hade varit en vaktmästare som hade råkat läsa något om en bekant för att en dator stod obevakad och inloggad så hade man kanske kunnat snacka bort det eftersom personen inte normalt kommer att ha tillgång till systemet och inte ska jobba med sekretessbelagda akter. Men det går ju inte att ha kvar TS och spärra ut henne från det hon gjorde fel, då det är en grundläggande del av arbetsuppgifterna.

Hoppas du har lärt dig av detta TS och var tacksam om de inte polisanmälde för det hade kunnat göra ditt liv väldigt besvärligt.

Vilken lag har ts brutit mot?
  • Steven01
    Limeblad skrev 2020-11-29 11:02:36 följande:
    Brottsbalken 4:9c.
    Försöker du spela viktig? Tror du jag ska orka börja googla för att du är för snobbig för att skriva ut vilken lag som ts ska ha brutit mot?
  • Steven01
    Vanessa89 skrev 2020-11-29 11:29:44 följande:
    Du frågade ju specifikt vilken lag som ts brytit mot och fick ett alldeles utmärkt svar. Att du bevisligen är ovanligt sinnesslö och inte vet hur man googlar är inget som vi övriga ska bli belastade för.
    Att man som du är otrevlig på forum tyder på mycket svag självkänsla. Och att hänvisa till att andra ska googla för att visa att du har rätt är bara så korkat.
Svar på tråden Jag fick sparken från Försäkringskassan