Träffat en ny under skiljsmässan
Maken och jag skrev på skilsmässopappren för en månad sen, har inte haft känslor sen några år tillbaka. Nu har jag träffat en annan man som jag vill dejta, men är det fel? Barnen blir såklart inte inblandade alls !
Maken och jag skrev på skilsmässopappren för en månad sen, har inte haft känslor sen några år tillbaka. Nu har jag träffat en annan man som jag vill dejta, men är det fel? Barnen blir såklart inte inblandade alls !
Gör som du vill. Men personligen tycker jag det är bra att ha lite andrum mellan relationerna. Tid att reflektera och vara ensam ett tag. Känna efter och inte fylla tomrum med relation.
Men har gått vidare mentalt sen länge. Detta har jag sörjt färdigt sen länge så att säga.
Ibland får man kanske behärska sig lite av respekt för övriga inblandade.
Du är klar med din process. Det är förmodligen inte din make eller era barn.
Så jag skulle också låta det gå en tid.
Det är inte fel men räkna inte med att det här är Stora Lyckan du snubblat över. Det händer ibland men man kan säga i runda slängar att 90+ % av de första relationerna efter ett seriöst förhållande spricker. Se det som en trevlig avkoppling, om det skulle bli mer än så är det ju bara bra.
Bor du under sanna tak fortfarande och är under processen så är det fel. Tycker jag. Du är inte skild.
Du är inte mentalt där. Men din make och barnen är där.
Roligt om dem får reda på att du träffar ngn annan under skilsmässan.
Det är lite konstigt att man hoppar in i ett förhållande när man är inte är klar med processen. Du vill nog ha uppvärksamhet av kärlek låter det som?!
Vänta och hitta dig själv ett tag,? Ha bara kul och inte involvera förhållande?
Men har gått vidare mentalt sen länge. Detta har jag sörjt färdigt sen länge så att säga.
Så man måste vänta minst ett halvår för att skillsmässan ska ha gått igenom? Det är ju slut mellan oss.
Kör..Det är ditt liv, lev, dejta, sexa. Det är du nu, drabbar det inte barnen och om du flyttat, så lev och njut. Vi har ett liv.
Så man måste vänta minst ett halvår för att skillsmässan ska ha gått igenom? Det är ju slut mellan oss.
Bor ni fortfarande ihop? Om ja så skulle jag vänta. Om nej, så skulle jag köra på.