• Anonym (Cykel)

Träffat en ny under skiljsmässan

Maken och jag skrev på skilsmässopappren för en månad sen, har inte haft känslor sen några år tillbaka. Nu har jag träffat en annan man som jag vill dejta, men är det fel? Barnen blir såklart inte inblandade alls !

• Svar på tråden Träffat en ny under skiljsmässan
  • Anonym (Hmm...)

Gör som du vill. Men personligen tycker jag det är bra att ha lite andrum mellan relationerna. Tid att reflektera och vara ensam ett tag. Känna efter och inte fylla tomrum med relation.

• Anonym (Cykel)

Men har gått vidare mentalt sen länge. Detta har jag sörjt färdigt sen länge så att säga.

• Anonym (Elin79)

Ibland får man kanske behärska sig lite av respekt för övriga inblandade.
    Du är klar med din process. Det är förmodligen inte din make eller era barn.
    Så jag skulle också låta det gå en tid.

• Anonym (Q)

Det är inte fel men räkna inte med att det här är Stora Lyckan du snubblat över. Det händer ibland men man kan säga i runda slängar att 90+ % av de första relationerna efter ett seriöst förhållande spricker. Se det som en trevlig avkoppling, om det skulle bli mer än så är det ju bara bra.

• Gameofthrones

Bor du under sanna tak fortfarande och är under processen så är det fel. Tycker jag. Du är inte skild.

Du är inte mentalt där. Men din make och barnen är där.

Roligt om dem får reda på att du träffar ngn annan under skilsmässan.

Det är lite konstigt att man hoppar in i ett förhållande när man är inte är klar med processen. Du vill nog ha uppvärksamhet av kärlek låter det som?!

Vänta och hitta dig själv ett tag,? Ha bara kul och inte involvera förhållande?

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Cykel) skrev 2020-11-30 10:41:32 följande:

Men har gått vidare mentalt sen länge. Detta har jag sörjt färdigt sen länge så att säga.

Fast dina barn har inte sörjt klart. Och kanske inte din man heller. Det blir lätt att sådant kommer fram fast man inte vill det.

Så av respekt för de andra, så vänta lite. Om detta verkligen är den rätte, så spelar det ingen roll om ni väntar lite. 
  • Anonym (Cykel)

Så man måste vänta minst ett halvår för att skillsmässan ska ha gått igenom? Det är ju slut mellan oss.

• Gaskarl

Kör..Det är ditt liv, lev, dejta, sexa. Det är du nu, drabbar det inte barnen och om du flyttat, så lev och njut. Vi har ett liv.

• Anonym (Q)
    Anonym (Cykel) skrev 2020-11-30 11:54:35 följande:

Så man måste vänta minst ett halvår för att skillsmässan ska ha gått igenom? Det är ju slut mellan oss.

Nej. Du har inga som helst skyldigheter mot ditt ex. Du säger ju redan i trådstarten att du inte kommer att blanda in barnen, mer än så kan man inte begära. Men se då till att de inte vet om att du dejtar heller, även om de inte ens träffar mannen i fråga.
  • elin1989

Bor ni fortfarande ihop? Om ja så skulle jag vänta. Om nej, så skulle jag köra på.

Svar på tråden Träffat en ny under skiljsmässan