aloevera till 8 månaders?
sonen är torr o har som eksem..kan man smörja på med aloe vera? vet att det är mkt bra mot tex eksem..?
eller ska man inte använda det på så små kanske?
nån som vet?
sonen är torr o har som eksem..kan man smörja på med aloe vera? vet att det är mkt bra mot tex eksem..?
eller ska man inte använda det på så små kanske?
nån som vet?
ingen??
Jag har inte använt AloeVera på Måns förrens nu, han är tre½ år. Vet inte om man rekomenderar till barn...
Jag har smörjt in våran lille kille med hudkräm som innehåller aloevera och det har funkat bra. Har dock ej använt gelen eller liknande.
Sen vet jag inte om man "kan/ska/bör" men våran lillfis blev så mjuk och fin
Det är ju en naturprodukt så det borde inte vara någon fara, men som sagt var jag VET inte. Kör på magkänslan Testa på ett litet område och se hur han reagerar....
Lycka till!
Drack själv aloe vera-juice mot min pollenallergi en tid under min graviditet trots att det inte rekommenderas (hade pratat med BM och fått godkänt). Att använda produkterna på barn kan vara vanskligt och ge utslag istället (har hört brännskadeliknande). Men jag håller med Peand, testa på ett litet område och se hur han reagerar. Har kompisar som blivit fria från eksem efter att ha använt aloe vera-produkter!
Vill tillägga att om han får utslag av den nu och eksemen håller i sig kan det ändå vara värt att pröva igen om några år, huden är ju väldigt känslig till att börja med.
Lycka till och berätta gärna hur det gått!
Tack!! ska testa på en liiiten bit så får vi se hur det går.. har bara fått miniderm innan av bvc men den hjälper inte ett strunt.
Har du prövat? Hur har det gått?
testade lite lite.. men märkte inte så stor skillnad alls faktiskkt
Är det gelen du använt eller någon annan kräm? Tänkte bara att gelen kanske inte är så bra för just eksem.
jag har både och men bara testat krämen nu..tänkte gelen är för stark..den är 100% aloe vera..
Ok, tänkte bara höra, vet inte riktigt vad som är bäst för eksem...