• penni

aloevera till 8 månaders?

sonen är torr o har som eksem..kan man smörja på med aloe vera? vet att det är mkt bra mot tex eksem..?

eller ska man inte använda det på så små kanske?

nån som vet?

• Svar på tråden aloevera till 8 månaders?
  • Jennygg

MonicaH: jag förstår dig, asbolut!
    Men man kan alltid rekomendera, något som man själv tycker är bra och många är otroligt nöjda!

Aloe vera ger mer energi och välbefinande ökar, tack vare saponiner som är ett naturligt tvålämne som renar tarmen från allt slagg och därmed tar upp näringsämnen bättre!

Och sen så är det inte bättre att äta frukt, men i dagens samhälle så är frukterna så otroligt manipulerad Odlat,
    frukterna är inte lika näringsrika som förr!
    Hur ska det gå att äta så mycket frukt,som ett badkar hehe=)
    det har jag aldrig hört,8-9 frukter eller grönt ska man äta för att få i sig den näringen som kroppen behöver, vad jag har hört i allafall!
    Man ska aldrig sluta att äta frukt eller grönsaker!

sen så är inte vi hjärntvättade inte jag i allafall.. hehe..

Tråkigt att du tycker att detta är så negativt men alla måste ha rätt till sin åsikt!

• jomma

Hur kan ni rekommendera en produkt till barn som inte forskats på barn. Bara för att den fungerar till några barn kan ni ju inte veta hur långtidseffekten blir. Ni kan inte heller veta om något barn på tusen får exv en allergisk chock som är livshotande och barnet riskerar att dö!

Mycket oansvarigt om ni inte har resultat i tester gjorda på barn att visa fram! I såådana fall läser jag gärna det materialet. Fram till dess tycker jag inte att någon ska experimentera på varken sina egna eller andras barn. För att något är en naturprodukt är det ju inte säkert att det är ofarligt. Exv så är arsenik en naturprodukt men det vill väl ingen ge sina barn???

• Jennygg

inte för att jag riktar in på barn, men när man använder produkter från tex från apoteket som man ska tex använda för röda rumpor osv är dom testade för barn?

• MonicaH

Jag tcyker bara inte att man ska rekommendera det till barn och gravida då man inte vet mycket om hur produkten fungerar
    Så som han sa till mig. Att jag skulle dricka det under min graviditet då han iingenting vet

• Dalkulla74

Jag har en son som har eksem och har haft sedan han var drygt 2 månader. Ett tag var man/jag så desperat att man ville prova _allt_ som man hörde skulle vara bra och ett alternativ till kortisonsalvorna. Jag har provat ringblomssalva, vitaminkräm och aloveragel med resultat att han snarare blev sämre i hyn . Jag tror på att det är bra grejer det som bygger på naturen och inte dessa mineraloljesalvor MEN eksemen kan ju bero på allergi och kanske inte alls bli avhjälpta med dessa produkter.

• Jennygg

MonicaH : Vi rekomenderar att INTE dricka aloe vera när man är gravid, för att det finns inga studier om det är farligt eller inte! men det är lätt att skylla på om något skulle hända!
    Det borde han veta som presenterade aloe för dig!

Dalkulla74 : Från forever så innehåller det inte mineraloljesalvor.. kanske i andra aloe men har bara koll på produkter från forever living.

• MonicaH

Han ville väl få sina produkter sålda

• Jennygg

MonicaH : Precis! det är så viktigt att man berättar fakta..

• Dalkulla74

Jennyygg: Jag kanske uttryckte mig lite tvetydigt, jag provade alltså bland annat aloveragelen eftersom den inte innehåller mineraloljor. Men hyn blev sämre med de enabart vegitabiliska krämerna så nu är det Apotekets salvor som gäller ändå eftersom det är det enda som håller eksemen i schack .

• MonicaH

Mamma provade olivolja på mig när jag var liten och det fungerade. Men det är olika på hur det fungerar på alla

• Magica deHex

Jag kan inte uttala mig om oika _specefika_ varor. Men jag vet bara att sonens böjexem blev bättre när vi började använda torkdukar med aloe-vera... Så måste vi också tänka på i vilka koncentrationer saker används! Allt kan orsaka allergi/utslag i för höga doser!!!

Svar på tråden aloevera till 8 månaders?