aloevera till 8 månaders?
sonen är torr o har som eksem..kan man smörja på med aloe vera? vet att det är mkt bra mot tex eksem..?
eller ska man inte använda det på så små kanske?
nån som vet?
sonen är torr o har som eksem..kan man smörja på med aloe vera? vet att det är mkt bra mot tex eksem..?
eller ska man inte använda det på så små kanske?
nån som vet?
Aloe Vera är ju så naturligt det kan bli.. tror inte det kan vara farligt, tvärtom..
Min 4-åring har t o m druckit Aloe Vera.
jag använder aloe vera gel på min son, 2,5 år
penni : Så klart att du kan använda aloe vera ..
forever living har en produkt som heter aloe evra propolis perfekt som torr och kliande partier, samt barnens rumpa.
En fet kräm som innehåller ingen vatten!
Hör av er om ni vill veta mer
Hejsan,
Jag ställde just den frågan på ett års kontrollen idag och läkaren sa att han aldrig hört att man inte kan använda Aloe Vera till barn...och min dotter har eksem.
AloeVera är inte vetenskapligt bevisat att det är bra mot barn. Jag blev lite sur när vi var på AloeVera party och de drack juice, han visste inte om man kunde dricka det som gravid, ändå kunde han säga att det var hur bra som helst. Men alla jag har hört av säger att krämen är jättebra samma sak med tandkrämen. Men jag skulle inte dricka Aloe Vera under graviditet eller amning
Jag är försäljare av Aloevera och om det är något du undrar angående aloevera så är det bara att fråga mig
Jag har använt det på mina barn sen dom varit små och det är verkligen jättebra. Dom slår sig ju så ofta, särskilt sonen slog sig ALLTID, och jag fiskade fram mina aloeveraflaskor direkt och strök på. Man tror inte det är sant att det funkar så bra som det gör. Jag kan verkligen rekommendera det eftersom jag själv sett att det fungerar.
Till eksem kan du hellre använda "cream med propolis" som finns i aloeverasortimentet. Det är den krämen som rekommenderas till psoriasis också och är väldigt bra om man har torra partier på huden.
Mina och mina kompisars barn ser väl snart ut som aloeveraplantor
Lycka till!!
Är ocskå försäljare av aloe vera (väldigt ny) och använder krämerna på mitt barn. Tycker det är kanon. Det lindrar hennes nästäppa, tandsprickningssmärta och småsår.
Mitt råd till dig är att använda kvalitetsprodukter!
Lycka till!
MonicaH: Det va lite synd att han nu inte visste om man kan eller inte dricka aloe vera när man är gravid..
dom rekomenderar att inte dricka aloe vera när man är gravid för att det är lätt att skylla på aloe om något skulle hända! Men det handlar mest om början, drack själv sista månaderna.
Igentligen kan inget hända, inget har hänt de som har druckit och varit gravid, det är ju bara en Grönsak som är otroligt effektiv!
Jag har druckit aloe vera när jag har ammat och de har bara gett positiva effekter, Liam fick bättre immunförsvar, han va nästan aldrig sjuk under vintern.
Ja det var min kompis, som är försäljare, partner som sa det. Jag tycker inte att man ska rekommendera något om man inte vet alls!
Det är inte bevisat att det ska vara bra så hur kan man då påstå de bara för att det vart bra och fungerar för en själv?
Jag fattar inte hur vissa här inne tänker. Men jag rekommenderar starkt att ni låter bli att sprida en massa snack. Okej att ni tycker att Aloevera är bra, men tar ni ansvaret då om det ger utslag mm på ett annat barn? Som det inte är så himla bra på
Ni försäljare får en massa skit intuttad och blir hjärntvättade. Aloevera säljaren som snackade för oss sa att det var bättre att dricka det än att äta frukt, att man skulle äta lika mkt frukt som rims i ett badkar för att det ska vara nyttigt. Så, ska man säga till sina barn att sluta äta frukt och grönsaker?