Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Ni som hade ett väldigt litet bröllop?

Vi funderar på att gifta oss. Men vi vill ha ett litet litet bröllop. Jag vill helst gifta mig borgerligt medans sambon säger att det inte spelar någon roll, även om jag vet att han älskar att närvara på kyrkliga.

Så jag behöver tips. Vill gärna ha ett intimt bröllop, kanske inte så formellt som ett borgerligt liksom. Endast en handfull med gäster (max) eller bara nåt enstaka vittne. Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Ni som hade ett väldigt litet bröllop?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (eee) skrev 2020-12-04 10:49:50 följande:

Varför tror du att borgerliga vigslar behöver vara formella?

Vi hade borgerligt, ute i vår trädgård. VIgselförrättaren kom hit. 

Av just den anledningen att vi inte kan ha ett bröllop utomhus just nu. Då blir det i kommunhuset i byn: väldigt formellt, då vi heller inte vill ha det hemma med alla ungar. Tanken är alltså att vi ska gifta oss väldigt snart.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lucia) skrev 2020-12-04 15:24:22 följande:

Vi gifte oss barfota på en strand i St Lucia under en långsegling, så själva bröllopet var väldigt litet, bara vi prästen och våra vittnen. Pappersarbetet var lite komplicerat och sedan hade vi en fest när vi var hemma igen och en när vi var hos min mans familj. Vi kommer från olika länder så det skulle ändå bli så att vi inte skulle kunna ha bröllop dit "alla" skulle kunna komma. Det här blev en mycket lyckad kompromiss.

Men åååh. Lät underbart.
  • Anonym (Nyfiken)

Tack för era svar. Kul att läsa hur andra har gjort. Jag ska kolla med honom om vad han tycker om ett litet kyrkligt bröllop som kompromiss då han tycker det är finare. Vill helst göra det lite i hemlighet. Kan man "få" vittnen av svenska kyrkan också vid ett mindre bröllop, om man nu inte vill ha gäster?

• Anonym (Nyfiken)
    Fjäril kär skrev 2020-12-04 18:11:26 följande:

Det går utmärkt att använda vilken inomhusmiljö som helst för en vigsel. Titta i er omgivning vad som är fint och mysigt och ring och fråga om ni kan få låna en stund för vigsel. Finns många som har vigslar i entrén på nåt gammalt museum, lite undanskymd i nåt hörn på en slottsguidning, ett vackert växthus, en sjöbod, etc etc etc... Använd fantasin!

Smart! Ska kolla upp. Tack för tips.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Emelie) skrev 2020-12-11 01:46:14 följande:

Vi gifte oss borgerligt i ett fint gammalt slott.

Mina föräldrar var vittnen, och utöver det var det bara jag och min man, plus våra barn.

Åh, det lät fint. Tack för att du delar med dig.
Svar på tråden Ni som hade ett väldigt litet bröllop?