• liwas

7 månaders verkar inte bli mätt.. hjälp! Känner mig som en dålig mamma...

Du är ingen dålig mamma! Jag läser att du tar hand om ditt barn jättebra och vill att hon ska vara nöjd. Om bebisen skriker när hon ska sova så behöver det ju inte bero på att hon är hungrig heller utan det kan ju finnas andra orsaker. Att hon följer sin tillväxtkurva talar ju för att hon får i sig det hon behöver. Hon är fortfarande så liten att ersättning skulle kunna täcka det mesta av näringsbehovet.

Om hon är van vid att vaggas till sömns så kanske det är det hon saknar nu och därför skriker. De flesta bebisar gillar ju att somna i närkontakt med förälder eller i rörelse...

• liwas

Ursäkta att jag skrev "hon", jag såg nu att det var fel ????

• liwas
    Anonym8949 skrev 2020-12-05 11:44:01 följande:

Heheh, ja det blev lite fel ;) men jag var inte så tydlig med att skriva att vi har en liten pojke heller. Hahah, förlåt för det.

Angående det du skrev. Jag vet om att det kan vara så att han bara protesterar för han vill vaggas för det är ju ändå det han blivit i 6 - 7 månader.. Tycker det är SÅ svårt att veta.. längtar verkligen till han kan börja säga ord så man kanske ändå kan förstå lite.. :(

Angående maten så vet jag ju innerst inne att han får den näring han behöver iom att han fortfarande får ersättning + våran mat som är varierad med kött och fisk, ris och potatis, grönsaker osv. Men ändå orolig, onödigt!

Jag tror det med mat har att göra med att jag, när han var nyfödd upptäckte att jag inte kunde amma, han fick ingen näring av mig och gick ner massa i vikt och jag fattade inte då varför han skrek en massa men då var det ju att han var hungrig.. Det här nog satt sina spår i mig... :(

Jag förstår din oro. Det ligger djupt rotat i oss att vilja att våra barn inte är hungriga... Våga lyssna på din modersinstinkt! Du är bästa mamman till ditt barn.
Svar på tråden 7 månaders verkar inte bli mätt.. hjälp! Känner mig som en dålig mamma...