Inlägg från: hammarhajen |Visa alla inlägg
  • hammarhajen

Acceptabel storlek på barnrum?

Tja, 2-3 skärmar per barn och 120 cm bred säng är väl knappast normen för tonåringar. Runt 9 kvm känns som gränsfall om man har lyxen att välja, tänker jag. En 90-säng, ett litet skrivbord (med plats för EN skärm) och någon sorts förvaring för i alla fall en del kläder (underkläder, pyjamas, t-shirts etc så de kan klä sig rimligt täckande helt privat)

• hammarhajen
    Daimstruten skrev 2020-12-11 23:04:36 följande:
    Jag fick 120-säng när jag var tonåring i början av 90-talet. Inte var vi några lyxlirare direkt. Helt vanlig medelklass i radhusområde. Bodde sen i studentkorridor med 90-säng. Var ju katastrof med 90-säng. Går ju knappt att vända på sig.

I dagsläget har inte vi nåt eget allrum för ungdomarna så dom sitter i sängen när dom har nån kompis på besök. Har ni andra ett eget allrum till barnen eller var umgås dom med kompisarna?
    Visst kan man ha 120 säng åt hur små barn som helst, om man har plats. Men jag tror att få väljer hus med tanke på att tonåringar ska få plats med 120-säng i sitt rum. Några tänker säkert så, men jag har svårt att se att det är standard. 

Ungdomar här hänger på rummen, oavsett storlek på sängen. Några hus har eget allrum, många har det inte och barnen är lika mycket överallt (eller det verkar i alla fall inte vara sängbredd eller allrum som styr)
Svar på tråden Acceptabel storlek på barnrum?