• Ivfmamma87

Ivfklinik Stockholm

Jag och min man har hittills gjort 2 IVF behandlingar på LIVIO kungsholmen. Vi har haft bra bemötande och bra stöttning av personalen där.

Första behandlingen skedde i augusti 2022 och efter behandling med Gonal-f så fick vi ut 10 ägg varav 1 blev en ET och 4 FET. Inget plus.

I mars var de dags igen för ny behandling, denna gången oxå med Gonal-f och en liten ökad dos. Jag har tidigare donerat så läkarna har kollat på mina tidigare behandlingar och gjort upp behandlingsplan utifrån de fina resultaten. 

Denna gången vet ingen vad som hände... allt gick kanon, ultraljudet såg fint ut och vi åka upp den 15/3 för att plocka ut vad vi trodde minst 10 ägg igen. Lycka och hopp...
    Efter äggplock så låg vi och myste, hoppades på fina resultat såklart! 
    Sköterskan kom in och meddelade att endast 2 ägg hittades. Jag dog lite där och då och insåg att de hade misslyckats totalt. Jag grät... jag kunde inte ens känns hopp. Och dagen efter på jobbet meddelade jag min närmaste chef att jag ev måste åka på fredag till sthlm för återföring, bara 2 timmar senare fick jag samtal från kliniken....
    Ingen av äggen va mogna. De vet inte vad som hänt, varför min kropp som alltid producerat minst 10-17 ägg helst plötsligt gett upp och inte producerat något.

Just nu är sorgen total. Jag vet inte hur jag ska kunna samla ihop mig till nästa behandling... 

Nu väntar man på blödning..magen är hemskt svullen och jag mår skit. Nästa mens får jag börja igen, då med rekovelle istället för att se hur min kropp reagerar på detta.

Hur har ni andra hanterat såna här motgångar? De räcker med att mensen kommer varje månad och man aldrig får ett plus.

Svar på tråden Ivfklinik Stockholm