• Tue 8 Dec 2020 11:37
    1009 visningar
    9 svar
    9
    1009

    Julklapp till sina föräldrar?

    Någon som har tips? Står helt still!

    Vad ska ni köpa till era?

  • Svar på tråden Julklapp till sina föräldrar?
  • Anonym (xxx)
    Tue 8 Dec 2020 11:51
    #1
    Jagheteralma skrev 2020-12-08 11:37:49 följande:

    Någon som har tips? Står helt still!

    Vad ska ni köpa till era?


    Jag ska baka lite extra i år, så både min mamma och svärmor ska varsin påse med fikabröd och julgodis. Stoppar kanske i ett  paket kaffe också.
  • Tue 8 Dec 2020 11:54
    #2

    Jag gjorde ett fotocollage av bilder med dem och barnen och beställde sedan ett puzzel med collaget som motiv.

    Standard är även en fotokalender med foton från året som gått, 2-3 bilder från resp månad, på föräldrarna tillsammans med oss och barnen. Det blir lite som att de får ett album varje år. Men den får de i början av året eftersom foton från julen annars inte kommer med och det vill jag gärna ha.

    Mina föräldrar uppskattar det mycket, svärföräldrarna säger att det är skoj och mysigt med fotopresenter men där har jag svårt att avgöra om det är genuit eller bara trevligt sagt

  • Anonym (Farmo­r)
    Tue 8 Dec 2020 11:56
    #3
    Gryntroll skrev 2020-12-08 11:54:01 följande:

    Jag gjorde ett fotocollage av bilder med dem och barnen och beställde sedan ett puzzel med collaget som motiv.

    Standard är även en fotokalender med foton från året som gått, 2-3 bilder från resp månad, på föräldrarna tillsammans med oss och barnen. Det blir lite som att de får ett album varje år. Men den får de i början av året eftersom foton från julen annars inte kommer med och det vill jag gärna ha.

    Mina föräldrar uppskattar det mycket, svärföräldrarna säger att det är skoj och mysigt med fotopresenter men där har jag svårt att avgöra om det är genuit eller bara trevligt sagt


    Allvarligt talat, en gång skulle en sån present uppskattas. Men varje år? Nej, men jag skulle hålla god min.
  • Tue 8 Dec 2020 11:57
    #4

    Förslag:
    Böcker
    Biljetter
    Mat/vin
    Konst
    Kläder som scarf, slips, handskar
    Smycken, manschettknappar

  • Tue 8 Dec 2020 12:02
    #5
    Anonym (Farmor) skrev 2020-12-08 11:56:46 följande:
    Allvarligt talat, en gång skulle en sån present uppskattas. Men varje år? Nej, men jag skulle hålla god min.
    Ja det är det jag misstänker angående svärföräldrarna Men maken vill att även de ska få när mina får kalender. Och att mina uppskattar det vet jag för de ber om den och har den uppsatt på en dedikerat plats. 
  • Anonym (Farmo­r)
    Tue 8 Dec 2020 12:07
    #6
    Gryntroll skrev 2020-12-08 12:02:28 följande:

    Ja det är det jag misstänker angående svärföräldrarna Men maken vill att även de ska få när mina får kalender. Och att mina uppskattar det vet jag för de ber om den och har den uppsatt på en dedikerat plats. 


    Ja alla är olika, jag skulle sätta upp den ändå. Vill ju inte såra någon.
  • sextio­talist
    Tue 8 Dec 2020 15:18
    #7

    Troligen blir det ett par fina tofflor åt mamma, halkfria.

    Svärmor och svärfar får en varsin julblomma

  • Gameof­throne­s
    Tue 8 Dec 2020 16:27
    #8

    Mina föräldrar bor inte här.

    Har skickat väldigt svenskt -sill, svenska recept, knäckola (hemlagat)
    fotoalbum på barnbarnen.

    det blev väldigt uppskattat =)

    Ja är du bra på laga mat hemlagad gubbröra, hemlagad inlagd sill, sköna täcken med fint påslakan, nått som dem verkligen Tycker om. 

     Ljudböcker,
    ladda ner deras favoritmusik på egen CD,
    köp deras favorit dryck,
    köp ngt från kaffehandel,
    gör en almanacka på nätet med fotografier, kaffemuggar, etc.
    familjespel,
    snyggt klädesplagg,
    presentkort, 
    gillar ngn baka köp baktillbehör från Leila (Leilas jul) vintage och fina grejer, 
    samma sak med mat köp ngt ifrån Gordon Ramsey, ?

  • Anonym (Uggla­n)
    Tue 8 Dec 2020 19:51
    #9

    Mamma brukar alltid få trevligt lös te och mintchoklad (brittiska Bendicks mint collection) men nu har hon undanbett sig det.

    Så jag drar till med Björn Skifs biografi över sitt scenliv istället, för hon är bara två år yngre så borde känna igen sig i en del där och tyckte ju han var hemskt snygg när han var ung.

    Biografier är underskattade faktiskt om de är välskrivna.

    Ozzy Osbournes biografi är bitvis något av det roligaste/mest absurda jag har läst, garvade högt på flyget så folk stirrade på mig. Till någon som lyssnar på metal är det en utmärkt present. Gärna ihop med en flaska föredragen alkohol.

    Till en pappa eller mamma som är ingenjör eller naturvetare rekar jag varmt pocketen "Surely you're joking Mr Feynman". Nobelpristagaren i fysik berättar hur han rattade Manhattanprojektet och samtidigt drev alla militärer till vansinne genom att bl.a. knäcka deras kassaskåp och skriva brev till sin syster med varierade former av chiffer som de var tvungna att klura ut då alla brev skulle igenom censuren. Ännu ett bevis på att geni ligger rätt nära galenskap och att genier som är inlåsta i ett bergkomplex utan underhållning är livsfarliga för säkerheten.

    Sen är jag helt kär i Pelle Vävares morgonrockar, men de håller i åratal så man får sällan köpa en ny.
    En riktig mysig tjock morgonrock är ju nice om man gillar att gå runt i morgonrock länge.

    pellevavare.se

Svar på tråden Julklapp till sina föräldrar?