• Wed 9 Dec 2020 20:01
    1478 visningar
    68 svar
    68
    1478

    aktivitet/ individ

    Hej kan man veta vad som pågår inuti en annan individ? Utan att fråga

    t.ex veta vilken fas i en depression en person befinner sig i?

    Tankeläsning är ej möjligt, det talar för det.

    Kan man veta vad för aktivitet som pågår inuti en annan individ?

    Alltså en person som har extremt mycket hat eller sorg fast som inte visar det. Utan är duktig på att undanhålla det.

    Aktivitet menar jag känsloläge etc....

  • Svar på tråden aktivitet/ individ
  • Anonym (FYI)
    Wed 9 Dec 2020 20:02
    #1

    Nej, det går inte.

  • Wed 9 Dec 2020 20:11
    #2
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 20:02:27 följande:

    Nej, det går inte.


    Så det går alltså inte att någon kan veta ditt inre liv alltså?

    Det är något bara du själv kan komma åt.
  • Wed 9 Dec 2020 20:11
    #3
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 20:02:27 följande:

    Nej, det går inte.


    Alltså utan att fråga.
  • Anonym (FYI)
    Wed 9 Dec 2020 20:21
    #4
    Universe1234 skrev 2020-12-09 20:11:55 följande:
    Alltså utan att fråga.
    Ja. Och det är inte ens säkert att personen själv kan svara eftersom sorg har en tendens att både gå fram och tillbaka i olika faser och överlappande faser.

    Men visst kan man ibland se kortvarigt vilket humör en person är på, det är ju bara att läsa av människan hur den ser ut, om den verkar irriterad när den pratar, ansiktsuttryck osv.

    Ställde inte du samma fråga nyligen förresten i en annan tråd?
  • Wed 9 Dec 2020 20:26
    #5
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 20:21:18 följande:
    Ja. Och det är inte ens säkert att personen själv kan svara eftersom sorg har en tendens att både gå fram och tillbaka i olika faser och överlappande faser.

    Men visst kan man ibland se kortvarigt vilket humör en person är på, det är ju bara att läsa av människan hur den ser ut, om den verkar irriterad när den pratar, ansiktsuttryck osv.

    Ställde inte du samma fråga nyligen förresten i en annan tråd?
    Förstår, du kan se om någon är glad på sätt och vis, om individen istället döljer att personen mår dåligt, genom att vara bra på att spela glad. Kan du veta om personen då inte alls mår bra egentligen`?
  • Anonym (FYI)
    Wed 9 Dec 2020 20:28
    #6
    Universe1234 skrev 2020-12-09 20:26:31 följande:
    Förstår, du kan se om någon är glad på sätt och vis, om individen istället döljer att personen mår dåligt, genom att vara bra på att spela glad. Kan du veta om personen då inte alls mår bra egentligen`?
    Nej! Det kan man inte veta, om personen är bra på att spela över sina riktiga känslor.
  • Wed 9 Dec 2020 20:48
    #7
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 20:28:34 följande:
    Nej! Det kan man inte veta, om personen är bra på att spela över sina riktiga känslor.
    tack för svaren hittils, håll utkik nytt inlägg snart.
  • Wed 9 Dec 2020 20:57
    #8
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 20:28:34 följande:
    Nej! Det kan man inte veta, om personen är bra på att spela över sina riktiga känslor.
    1. Så om någon på jobbet har uppfört sig socialt olämpligt mot dig, och du är upprörd så kan inte den personen veta att du faktiskt hamnade i en djup depression av det? Utan individen måste fråga dig.  Det enda individen vet var att du blev upprörd.

    1 Kan individen veta mer än så alltså att du blev upprörd?


  • Anonym (om)
    Wed 9 Dec 2020 20:58
    #9

    Om man känner en person riktigt, väldigt, extremt väl så kan man veta. Jag kan läsa av min sambo och ser rätt igenom när hon visar upp det glada humöret, vilket aldrig är för mig utan i så fall inför andra, men jag har också känt henne sen hon var mindre än en månad gammal.

  • Wed 9 Dec 2020 21:01
    #10
    Anonym (om) skrev 2020-12-09 20:58:09 följande:

    Om man känner en person riktigt, väldigt, extremt väl så kan man veta. Jag kan läsa av min sambo och ser rätt igenom när hon visar upp det glada humöret, vilket aldrig är för mig utan i så fall inför andra, men jag har också känt henne sen hon var mindre än en månad gammal.


    Ja, du kan se om hon är glad eller upprörd jaa. Kan du veta mer än så?

    Alltså att någon gång så hamnade hon i en djup svacka av det 10 minuter efter er dialog?

    Det är väl omöjligt om du inte frågar ?
Svar på tråden aktivitet/ individ