• Universe1234

aktivitet/ individ

Hej kan man veta vad som pågår inuti en annan individ? Utan att fråga

t.ex veta vilken fas i en depression en person befinner sig i?

Tankeläsning är ej möjligt, det talar för det.

Kan man veta vad för aktivitet som pågår inuti en annan individ?

Alltså en person som har extremt mycket hat eller sorg fast som inte visar det. Utan är duktig på att undanhålla det.

Aktivitet menar jag känsloläge etc....

• Svar på tråden aktivitet/ individ
  • Anonym (om)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:51:11 följande:
    Nej det var verkligen inte så... Det var ett exempel..
    Borde du inte upplysa den andra tråden om att den var hypotetiskt menad i så fall?
  • Universe1234
    Anonym (om) skrev 2020-12-09 22:18:31 följande:
    Som någon annan skrev så ger inte ett enda upprört samtal upphov till djup depression, så den premissen är direkt felaktig.

Vill du försöka igen?
    Om någon säger idiot till dig på jobbet och du vet att du behöver vara sjukskriven i 4 dagar efter du hört det.

Kan individen veta det innan personen uttrycker säg så? Det har aldrig hänt förr.
  • Anonym (om)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:20:47 följande:
    Om någon säger idiot till dig på jobbet och du vet att du behöver vara sjukskriven i 4 dagar efter du hört det.

Kan individen veta det innan personen uttrycker säg så? Det har aldrig hänt förr.
    Om jag behöver vara sjukskriven 4 dagar från jobbet har det ingenting med att en enstaka person kallat mig för idiot en enstaka gång dagen före. Det fattar även personen som kallat någon idiot.
  • Universe1234
    Anonym (om) skrev 2020-12-09 22:23:04 följande:
    Om jag behöver vara sjukskriven 4 dagar från jobbet har det ingenting med att en enstaka person kallat mig för idiot en enstaka gång dagen före. Det fattar även personen som kallat någon idiot.
    Förstår du inte?

Vi säger att det är så....

Jag menar t.ex en individ är en belastning på en arbetsplats, pga av individens olämpliga uppförande så behöver person 2 ställa in middagen med släkten.

Kan personen som betedde sig så här veta att det blev en konsekvens för person nr 2 ? Det har aldrig hänt förut?

Kan individen veta att person 2 behöver ställa in middagen?
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:18:38 följande:
    Nej så är det inte.... Ibland i livet speciellt när man är med om så omtumlande saker som att min mor gick bort i cancer.

Det här ämnet handlade om tankeläsning samt om man kan veta mer saker om  en person t.ex veta att en individ behöver vara sjukskriven i 4 dagar pga en svordom en person sa till en annan individ på en arbetsplats?

Alltså kan jag veta att individen behöver vara sjukskriven i 4 dagar om jag säger idiot till någon ? Alltså veta mer än endast en irritabel dialog?

T.ex pga av mycket på jobbet ställdes släkt middagen in.
    Nä men sluta.... Tankeläsning existerar inte. Det räcker så.

Jag får beklaga sorgen om din mor iaf.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:20:47 följande:

Och man kan inte se in i framtiden heller.
  • Anonym (FYI)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:26:29 följande:
    Förstår du inte?

Vi säger att det är så....

Jag menar t.ex en individ är en belastning på en arbetsplats, pga av individens olämpliga uppförande så behöver person 2 ställa in middagen med släkten.

Kan personen som betedde sig så här veta att det blev en konsekvens för person nr 2 ? Det har aldrig hänt förut?

Kan individen veta att person 2 behöver ställa in middagen?
    Nej det kan den inte veta.
  • Universe1234
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 22:28:28 följande:
    Och man kan inte se in i framtiden heller.
    Depression var ju ett exempel endast nu var det annat exempel, vilket handlar om tankeläsning alltså därmed övergår det i det omöjliga nämligen tankeläsning.

Se in i framtiden omöjligt.... okej?
  • Universe1234
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 22:29:01 följande:
    Nej det kan den inte veta.
    Bra svar! hade samma syn från början. Det var detta jag ville konstatera.
  • Universe1234

Jag fick en fix ide? Det är mänskligt när mycket händer omkring en.

Det är inget onormalt.

Ursäkta jag startade tråden. Det var självklart allt. Går inte och läsa tankar.

Det är mycket i livet som t.ex om någon har en ångest attack så kan det vara som så att man tycker nästan att omgivningen inte lägger märke till att någon mår dåligt och har svårt att leva sig in i. Liksom .

Svar på tråden aktivitet/ individ