Inlägg från: Anonym (om) |Visa alla inlägg
  • Anonym (om)

aktivitet/ individ

Om man känner en person riktigt, väldigt, extremt väl så kan man veta. Jag kan läsa av min sambo och ser rätt igenom när hon visar upp det glada humöret, vilket aldrig är för mig utan i så fall inför andra, men jag har också känt henne sen hon var mindre än en månad gammal.

• Anonym (om)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:01:21 följande:
    Ja, du kan se om hon är glad eller upprörd jaa. Kan du veta mer än så?

Alltså att någon gång så hamnade hon i en djup svacka av det 10 minuter efter er dialog?

Det är väl omöjligt om du inte frågar ?
    Ja, jag kan veta mer än så för att jag känner henne bättre än dina kollegor känner dig.
  • Anonym (om)

Ok, så du ock din kollega håll på och småflörta på jobbet en tid, hon tröttnade av någon anledning och nobbade dig. Nu undviker hon dig för att du inte vill släppa och då kallar du det för mobbing och utfrysning för att du läst en deictionary definition av orden och du är lite nere och kallar det för svår depression för att du inte får som du vill. Rätt eller rätt?

Ja, man kan känna en person på ett så djupt plan att man kan läsa av dem riktigt grundligt och väl. Nej, du och din kollega gör inte det.

• Anonym (om)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:43:26 följande:
    Ja, kan du veta om du försatte vännen i en djup depression? Det kan man väl inte veta oavsett om det är din närmsta vän?
    Som någon annan skrev så ger inte ett enda upprört samtal upphov till djup depression, så den premissen är direkt felaktig.

Vill du försöka igen?
  • Anonym (om)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 21:51:11 följande:
    Nej det var verkligen inte så... Det var ett exempel..
    Borde du inte upplysa den andra tråden om att den var hypotetiskt menad i så fall?
  • Anonym (om)
    Universe1234 skrev 2020-12-09 22:20:47 följande:
    Om någon säger idiot till dig på jobbet och du vet att du behöver vara sjukskriven i 4 dagar efter du hört det.

Kan individen veta det innan personen uttrycker säg så? Det har aldrig hänt förr.
    Om jag behöver vara sjukskriven 4 dagar från jobbet har det ingenting med att en enstaka person kallat mig för idiot en enstaka gång dagen före. Det fattar även personen som kallat någon idiot.
Svar på tråden aktivitet/ individ