Inlägg från: Universe1234 |Visa alla inlägg
  • Universe1234

aktivitet/ individ

Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 21:25:23 följande:
    Nej faktiskt inte. Inte av en enda händelse, det ska vara saker som händer under en längre tid.

Om man ser någon bli upprörd, vilket kan vara allt från irriterad, ledsen till arg och andra saker, så kan den så klart inte veta att man hamnat i en "depression", som vi redan konstaterat att man aldrig kan få av en enda händelse. Så ja, för att veta måste man ställa frågan, men ingen skulle ställa den frågan "Blev du deprimerad nu" eftersom det inte är möjligt att bli deprimerad av en enda händelse, och den personen kommer inte fråga även om det pågått en längre tid heller.
    Det jag ville konstatera var att kollega vän etc. Kan inte veta att om du tyckte nånting inte var ok,  så kan inte den individen veta att du utvecklade en depression ? Pga så lite information, utan enbart att du blev arg typ?
  • Universe1234
    neverpreggo skrev 2020-12-09 21:28:51 följande:
    Så varför postar du flera trådar där du frågar om man kan läsa av någons innersta då?
    Nej jag menade det finns ett ämne om parapsykologi, jag ville höra fler åsikter i ämnet ?

Vad anser du själv om tankeläsning?
  • Universe1234
    Anonym (om) skrev 2020-12-09 21:40:57 följande:

Ok, så du ock din kollega håll på och småflörta på jobbet en tid, hon tröttnade av någon anledning och nobbade dig. Nu undviker hon dig för att du inte vill släppa och då kallar du det för mobbing och utfrysning för att du läst en deictionary definition av orden och du är lite nere och kallar det för svår depression för att du inte får som du vill. Rätt eller rätt?

Ja, man kan känna en person på ett så djupt plan att man kan läsa av dem riktigt grundligt och väl. Nej, du och din kollega gör inte det.

Ja, kan du veta om du försatte vännen i en djup depression? Det kan man väl inte veta oavsett om det är din närmsta vän?

• Universe1234
    Anonym (om) skrev 2020-12-09 21:40:57 följande:

Ok, så du ock din kollega håll på och småflörta på jobbet en tid, hon tröttnade av någon anledning och nobbade dig. Nu undviker hon dig för att du inte vill släppa och då kallar du det för mobbing och utfrysning för att du läst en deictionary definition av orden och du är lite nere och kallar det för svår depression för att du inte får som du vill. Rätt eller rätt?

Ja, man kan känna en person på ett så djupt plan att man kan läsa av dem riktigt grundligt och väl. Nej, du och din kollega gör inte det.

Nej det var verkligen inte så... Det var ett exempel..
  • Universe1234

Allting är väl glasklart egentligen tankeläsning är inte möjligt. Mycket talar för det jag har försökt läst andra tankar, jag tycker jag haft en bra förmåga till det faktiskt.

• Universe1234
    Så varför postar du flera trådar där du frågar om man kan läsa av någons innersta då?
    Vadå innersta vad menar du? Var tydlig!
  • Universe1234
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 21:58:14 följande:
    Förresten, har du någon diagnos? För du verkar väldigt fyrkantig i dina frågor, alltså som att du verkligen inte skulle kunna räkna ut de här sakerna på egen hand och behöver nån typ av guidning i känslolivet hos andra.
    Nej jag har ingen diagnos ? vad är det?

• Universe1234
    Anonym (FYI) skrev 2020-12-09 21:58:14 följande:
    Förresten, har du någon diagnos? För du verkar väldigt fyrkantig i dina frågor, alltså som att du verkligen inte skulle kunna räkna ut de här sakerna på egen hand och behöver nån typ av guidning i känslolivet hos andra.
    Jag vet vad som är verkligt.

Ibland så söker man svar i livet, jag vill inget ont.

Jag vill väl?

Du kan inte ställa frågan har du någon diagnos med så lite information heller kan jag väl påpeka
  • Universe1234
    Det jag menade var vad individen menade med läsa av någons innersta?

Alltså menade personen tankar eller inre liv etc...?

Så vi pratar om samma sak.
Svar på tråden aktivitet/ individ