Inlägg från: Anonym (Flyttaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flyttaa)

Ska flytta. Hur gör jag

Hej.

E ny på detta. Men jag ska flytta till ny lägenhet. Jag flyttade in hos mitt ex sen separerade vi och han köpte en lägenhet och jag bodde kvar i hans hyres. så vet inte hur man gör när man flyttar för har inte flyttat innan från en lägenhet till en annan. Jag bodde hemma hos föräldrar och träffade mitt ex när jag var 23 och vi sepaerade efter 7 år så är liksom ny på detta . Jag skrev kontrakt i måndags och inflytt är 1 februari och jag har hittat en som ska ta över min så jag slipper med dubbla hyror.

Men nu till problemet. Jag får nycklar och ska flytta in i min nya den 1 februari så när ska jag flytta ut från denna jag bor i nu och lämna nyckel ? För jag måste städa och sånt. Måste även måla i sovrummet för vi hade målat en grå fondvägg så ska måla det vitt som det var innan. Vill liksom hinna flytta mina saker, städa och måla väggen

• Svar på tråden Ska flytta. Hur gör jag
  • Anonym (Flyttaa)

Packa och städa är inga problem. Ska börja packa i januari så allt är klart och tömma allt sen städa invändigt i skåp och sånt sen när jag tömt allt så tar jag element kök badrum väggar lister fönster etc. . Uppsägning är 3 månader men jag har en som ska ta över min direkt så jag slipper uppsgningstiden . Har redan sagt upp min samma dag jag skrev kontrakt på nya

Men jag undrar när jag ska flytta ut härifrån utan att riskera betala 2 hyror för det har jag inte råd med. det är liksom 15000 ca då och det har jag inte. men om den som ska ha min tar den exempel den 5e säger vi. Måste jag betala hyra då där också? Alltså ursäkta för dumma frågor men detta är nytt för mig

• Anonym (Flyttaa)
    Tow2Mater skrev 2020-12-09 23:05:05 följande:

Då betalar du ju hyra för 4 dagar, om den som ska flytta in fördröjer sin inflyttning för din skull.

Ja. Hur mycket betalar man då
  • Anonym (Flyttaa)

Tack så jättemycket för era svar. Då förstår jag lite nu hur jag får tillväga.

Jag har tänkt anlita flyttfirma för jag har ingen körkort och känner ingen som kan hjälpa mig.

Tänkte börja redan nu med att packa ner sommarkläder och sånt jag inte använder. Alla kappor. Klackar och sånt. Tömma skåpen på all porslin jag inte använder. Ugnen kan jag städa nu också för jag äter bara stekt och kokt mat på senaste.

Sen januari i början efter jul och nyår så ska jag ta ner alla hyllor och sånt på väggar. Spackla och måla. Sen dagen när jag flyttar så städar jag samma dag direkt efter. För jag tror det går snabbt flytta väl om jag tar flyttfirma? Eller? Hur många timmar kan det ta?

Bor i en 2a och har det vanliga man brukar ha.

Usch får ont i magen. Sån stress och så är man helt själv och ingen kan hjälpa en

• Anonym (Flyttaa)

Jag hae ovkså deposition jag betalade när jag flyttade in. När ska jag få dem eller när ska jag säga till värden?

Svar på tråden Ska flytta. Hur gör jag