Inlägg från: Anonym (Zita) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zita)

Ska flytta. Hur gör jag

Börja packa redan nu är mitt råd. Packa allt som du inte behöver. Sommarkläder, allt i skåp och lådor som inte används.

Sedan måste du fixa flyttfirma eller kompisar som hjälper dig på flyttdagen. Hyra eller låna lastbil. Tips är att redan du ta in offertar från olika flyttbolag. Kolla vad det kan kosta.

Städa lite redan nu går också att göra även om du måste städa igen sen. Men typ värsta bakom spis och kylskåp etc, för det hinner ju inte bli jättesmutsigt på ett par månader så då går den städningen snabbare sen.

Måla redan nu! Flytta bort grejerna från väggen och lägg tidningspapper på golvet.

Har du råd så kan städfirma vara värt också.

• Anonym (Zita)
    Anonym (Flyttaa) skrev 2020-12-11 00:21:16 följande:

Tack så jättemycket för era svar. Då förstår jag lite nu hur jag får tillväga.

Jag har tänkt anlita flyttfirma för jag har ingen körkort och känner ingen som kan hjälpa mig.

Tänkte börja redan nu med att packa ner sommarkläder och sånt jag inte använder. Alla kappor. Klackar och sånt. Tömma skåpen på all porslin jag inte använder. Ugnen kan jag städa nu också för jag äter bara stekt och kokt mat på senaste.

Sen januari i början efter jul och nyår så ska jag ta ner alla hyllor och sånt på väggar. Spackla och måla. Sen dagen när jag flyttar så städar jag samma dag direkt efter. För jag tror det går snabbt flytta väl om jag tar flyttfirma? Eller? Hur många timmar kan det ta?

Bor i en 2a och har det vanliga man brukar ha.

Usch får ont i magen. Sån stress och så är man helt själv och ingen kan hjälpa en

Om du förbereder åt flyttfirman går det nog snabbt. Allt i kartonger och alla möbler som går nedmonterade.

Tänk på att man ofta behöver fler kartonger än man tror. Försök också packa så de inte blir för tunga.

Porslin och sånt kan man lägga mellan lakan och handdukar så slipper du använda tidningspapper och så blir packningen lite smartare. Har du böcker så lägg i böcker tills kartongen är lagom att lyfta, fyll sedan på med något lättare.

Skriv tydligt på varje kartong vad de innehåller så blir det lättare att packa upp sen.
Svar på tråden Ska flytta. Hur gör jag