• Klartsomvatten

Om du bara kunde få ett barn..

Om du bara kunde/ville få ett barn, skulle du då helst vilja att det var en pojke eller en flicka?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du bara kunde få ett barn..
  • Anonym (Maryam)

Pojke tror jag, fast egentligen vill ju ha båda delar sååklaert, men om nu bara ska ha ett barn (eller flera av sammaa kön) vill jag nog att det ska vara en pojke (ellerr pojkar) (tror jag).

• Anonym (:))
    Somersby1 skrev 2020-12-10 20:18:47 följande:

Skulle absolut vilja ha en flicka. Blir förvånad över resultatet faktiskt, måste vara kineser eller något annat som svarat haha

På vilket sätt är det häpnadsväckande eller fel (?) att många kvinnor önskar sig en son? Bara för att du själv vill ha en flicka så betyder det inte att alla andra resonerar likadant, och tur är väl det. Diskriminering mot män much.
  • Anonym (Kvinnan)

Fick en efterlängtad dotter och sen ville jag inte ha flera barn.Är nöjd.

• Anonym (Hanna)

Jag har bara fått ett barn och kommer inte få fler. Jag har en dotter och vill förstås ha just det specifika barnet vilket gör det svårt att rösta.

Men det är ju inte huruvida barnet är en tjej eller kille som är grejen, så det spelar ju ingen som helst roll

• Anonym (elin)
    Anonym (J) skrev 2020-12-10 23:28:34 följande:

Ja det klart det är när du har den inställningen. Så oerhört dumt och naivt. Hade du fått en som så hade du varit såååå glad över att det var just en son du fick. Det är just det barnet man får som man vill ha. Men det förstår man inte förrän man upplevt båda.

Beklagar verkligen om ni bara får ett barn. Risken är ju stor att ni inte får några barnbarn alls.

What took you so long? Väntade bara på detta....

Nej, jag hade sörjt om jag inte fått en dotter. Jag hade inte sörjt en son, men sörjt dottern jag inte fått. Hade jag fått två eller fler av samma hade jag också valt döttrar. Allra helst minst en av varje dock.

Just för att vi bara har ett barn är det bra att vi har en dotter, det är större sannolikhet att hon skaffar barn. Särskilt md värderingarna hon får med sig.
  • sweetlife

Svarar pojke eftersom jag har ett barn, en pojke, och hade ju inte velat ha något annat barn än min son. Men hade jag inte haft barn redan hade könet inte spelat roll. Får jag ett till barn så blir jag lika glad oavsett kön.

• Anotherone
    Anonym (elin) skrev 2020-12-10 22:17:25 följande:

Jag hamnade i den situationen(även om vi inte helt gett upp hoppet än) och jag är SÅ glad att det var en flicka vi fick. Det är så roligt att dela mina gamla kläder och leksaker med henne. Att ha en flicka är bara roligt. Men det viktigaste av allt är att det är högre sannolikhet att jag kommer att vara nära mina barnbarn än om jag fått en son. 

Märklig slutsats, det vore väl upp till dig som mamma till din son, i så fall, att ha en så nära och fin relation att du sen får vara nära dina eventuella barnbarn?
    Så ser jag på det i alla fall, som pojkmamma.
  • LFF

Kön spelade ingen som helst roll när vi försökte få barn. 

• Anonym (elin)
    Anotherone skrev 2020-12-11 09:05:35 följande:

Märklig slutsats, det vore väl upp till dig som mamma till din son, i så fall, att ha en så nära och fin relation att du sen får vara nära dina eventuella barnbarn?

Så ser jag på det i alla fall, som pojkmamma.

Man kan vara hur nära som helst, det naturliga är ändå att en kvinna som får barn söker stöd hos sin mamma. Kvinnan har nästan alltid ett större ansvar för hem och barn(och tycker sig ofta ha vetorätt) och då blur det också naturligt att barnbarnen träffar mormor och morfar mer än farmor och farfar. Du kan feminista dig hur mycket du vill, så ser ändå verkligheten ut. *väntar på alla provocerade "i min släkt är det minsann...min mamma är en ragata och svärmor en ängel"...* Ja, undantag finns.
  • Anonym (F)

Bryr mig helt ärligt inte. Jag förstår helt enkelt inte varför man skulle bry sig om könet, inget illa menat mot folk som gör det utan i min värld är könet oviktigt. 

Svar på tråden Om du bara kunde få ett barn..