Inlägg från: sandra29 |Visa alla inlägg
  • sandra29

Julklapp 11 åring

Hej!

Jag är lite nyfiken på vad ni ger era 11 åringar i julklapp och för vilket belopp?

Har nämligen ett ex som köper en ny iPhone 11 för 7500 till sin dotter i julklapp och jag tycker det är alldeles för mycket.

• Svar på tråden Julklapp 11 åring
  • sandra29
    Dennadagdettaårdennastund skrev 2020-12-11 13:10:23 följande:

Runt 1500kr. 12år. Får ingenting alls från någonannan.

Låter mer normalt tycker jag :)
  • sandra29
    Gameofthrones skrev 2020-12-11 13:23:54 följande:

Asså, jag tycker inte att det är dyrt med ny mobil. På villkoret att det köps inte nytt varje år och man är helt oförsiktig. Då är det jäkligt dyrt. Tycker jag dock.

Min äldsta har haft sin dator i 6 år och den börjar ge upp. Och bestämde mig i sista min att köpa en ny. För jag vet min son är försiktig utav sig. Han är rädd om saker och ting. Många klasskompisar är inte det. Vet inte varför barnen har mobiler när man inte kan sköta uppdateringarna för mobilen?? Tex.. Sen får man hör min f#ucking mobil funkar inte den är så seg, mkt minne har man minneskort etc. 

Det där är bara för mkt säger inte föräldrarna hur man ska ta hand om mobilerna?

Min mellersta hade sin mobil i 3 år innan den brakade ihop. Köpt en ny för ett tag sen. Samsung

Min minsta har en Iphone 8. Ärvd. Jag säger till barnen saker IT prylar växer inte på träd här hemma köp när det brakar ihop och väl använt. När det är så har jag själv inga problem och köpa nytt. Så länge man har råd och inte går under själv. 

Har man barn som krävs då får man skyllasig självt litegrann för då har man låtit gå igenom med nya saker hela tiden. 

Eller?

Jo, du har rätt i en del du skriver. Men denna dottern får allt hon pekar på och är inte försiktig med sina saker. Så i hennes fall hade det varit bättre med en begagnad mobil. Jag tycker det är för mycket att ge en julklapp som kostar 7500 till en 11 åring som redan är otroligt bortskämd.

• sandra29
    sandra29 skrev 2020-12-11 13:33:52 följande:
    Oj mitt senaste inlägg ser lite konstigt ut:)
Svar på tråden Julklapp 11 åring