Vad tycker ni om ärtsoppa?
Burksoppa supergod, med hemgjord på torkade ärtor är äckligt.
Soldatens ärtsoppa med några skivade bitar köttkorv kryddat lätt med svartpeppar och lite finhackad lök. Ett måste är också ett bra knäckebröd med Åseda gräddost så är man hemma. Fruktansvärt gott.
Jätteäckligt!
Min egen vegetariska med ingefära som fått koka i 2 timmar är god.
Äckligt är bara förnamnet. Jag äter det mesta, men ärtsoppa går inte ner om så kungen bjuder.
Jag HATAR gul ärtsoppa. Min pappa brukade laga den där äckliga sörjan, som han konstant brände och det luktade vidrigt i hela nejden. Fy helvete.
Grön ärtsoppa kan däremot vara gott. Med lite vitlöksolja och mynta-creme fraiche på toppen.
Oätligt!
Åh, det var länge sen. Gott!
Antingen soldatens eller hemlagad grön med mynta.
Det är gott.
Tycker det är rätt gott men vill helst den inte är för tjock.
Sen är ju Creme Ninon väldigt mycket godare för inte säga himmelskt god men det är ju en annan sak.
Älskar ärtsoppa! Vegetarisk givetvis :)
Inget jag själv lagar eller skulle bjuda någon på (om jag inte vet att de älskar det, då) men det brukar gå att äta.
Min hemgjorda är supergod. Burksoppan är superäcklig.
Grön ärtsoppa med rotfrukter är gott , men svensk ärtsoppa med torkade ärtor och kött är äckligt.
Va är hemligheten bakom din supergoda ärtsoppa?
Kan du inte ladda upp en skål soppa så vi får smaka?
Det är ju otroligt gott. Jag gör min i tryckkokare och rimmar fläskkarré ett par dygn innan, som får åka med. Det ger soppan en fantastisk sälta och köttet blir så mycket bättre än fläsklägg.
Grön ärtsoppa med rotfrukter är gott , men svensk ärtsoppa med torkade ärtor och kött är äckligt.
Just ingenting faktiskt ;) Använder ungefär det här receptet:
Kryddar lite mer när jag gör och haren hel del timjan i. Ibland lägger jag i fläsk eller potatis, men oftast inte. Vad det är i burksoppan som gör att jag ogillar den så vet jag inte.
Det är ju otroligt gott. Jag gör min i tryckkokare och rimmar fläskkarré ett par dygn innan, som får åka med. Det ger soppan en fantastisk sälta och köttet blir så mycket bättre än fläsklägg.