• Fri 11 Dec 2020 21:14
    666 visningar
    2 svar
    2
    666

    39 år med 3 tidiga missfall, någon som varit I samma situation och lyckats bli gravid?

    Hej!

    Behöver få skriva av mig och förhoppningsvis få höra några solskenshistorier.

    Jag är 39 år och jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år. Jag har 3 barn sedan ett tidigare förhållande varav min yngsta är 12 år, han har inga barn.

    Ifjol i november blev vi gravida men slutade i missfall 5+6. Tidig höst fick vi görs en utredning där allt såg bra ut hos både mig och min sambo. De rekommenderade oss att ha sex varannan dag från dag 8 i min cykel och en vecka framåt. Första månaden ingenting men förra månaden fick vi ett plus några dagar innan mens. På BIM kom dock mensen. Vågade knappt tro att det var sant den här månaden när vi fick ett plus igen. Den här gången gick det till 4+3 innan mensen kom igår...

    Är så fruktansvärt ledsen och rädd att det är försent för oss, att mina ägg har för dålig kvalitet. Vi ska få remiss för IVF och kommer nog bara hinna med en behandling då jag fyller 40 till våren.

    Är det någon som varit i samma situation som vi och lyckats?

  • Svar på tråden 39 år med 3 tidiga missfall, någon som varit I samma situation och lyckats bli gravid?
  • Sat 19 Dec 2020 11:37
    #1

    Puffar

  • Sat 19 Dec 2020 11:37
    #2
Svar på tråden 39 år med 3 tidiga missfall, någon som varit I samma situation och lyckats bli gravid?