• Anonym (Mangadrabbad)

Börjat förstå hajpen med (sex) dockor!

Har aldrig tidigare förstått omfattningen eller intresset av vuxendockor, men efter att par resor till Japan ändades mitt perspektiv på flera plan.

Manga och animekonst är en stor del av vardagen och väldigt utbrett där och
    dockkonsten har utvecklats enormt i och med den digitala tekniken. De påminner ofta till utseendet om animerade seriekaraktärer eller fantasiväsen. Otroligt fascinerande och beroendeframkallande!

Många framförallt män, fast fler och fler kvinnor, verkar ha en docka hellre än relationer med vanliga människor. Förstår att det kan bli svårt att attraheras av vanliga personer när dockorna är så vackra att man sugs in i dem.

Vad tycker ni om det?

Skulle ni kunna bli nyfikna på att ha sex med såna här dockor? Skriv gärna ditt kön. Tänker mig att det är som en väldigt avancerad sexleksak där många sinnen blir aktiverade.

Loong Soul Cuckoo Fairy ZiGui 69cm Girl

Leon kennedy #residentevil2remake

Soom Benmore - Deer king by Kuroi-Sora on deviantART

• Svar på tråden Börjat förstå hajpen med (sex) dockor!
  • Anonym (Mangadrabbad)

Var är alla diskussionssugna nattsuddare? Trodde tråden skulle svämma över av allehanda åsikter. Sexdockor brukar ju vara ett hett ämne här inne?

Var inte blyga!

• Tukt

Tänker det är skillnad på om man vill ha en docka, eller rent av de robotar som kommer allt mer, just för de har något man inte kan få hos en människa.
    Men om man i brist på en riktig kropp, varm hud, doft, smak nöjer sig med en docka för att man inte orkar med annat, ja då är det lite sorgligt.

• Anonym (Mangadrabbad)
    Tukt skrev 2020-12-12 08:43:41 följande:

Tänker det är skillnad på om man vill ha en docka, eller rent av de robotar som kommer allt mer, just för de har något man inte kan få hos en människa.
    Men om man i brist på en riktig kropp, varm hud, doft, smak nöjer sig med en docka för att man inte orkar med annat, ja då är det lite sorgligt.

Jag tror det blir mer och mer vanligt att människor flyr in i fantasivärldar. Delvis beror det nog på hur otillgängligheten bland människor är större pga hur vi lever allt mer framför skärmar (avskärmade)bortom mänsklig kontakt. I Japan blir människor på allvar kära i mangaseriefigurer, och föremål, tänk Monchihileksakerna på 80-talet.

De skapar också robotar som ska vara mänskliga och ta hand om gamla och ensamma och de har popartister som drar miljonpubliker som är enbart digitala fantasiobjekt. Det är svårt för oss att förstå här även om det sen flera decennier funnits ganska avancerade sexdockor även i vår kultur. Men på vissa sätt kanske det känns mer legitimt att ligga med en leksak som känns mindre som ett substitut för en människa, för det signalerar ju en tragik i sig och en slags fundamental ensamhet.  Jag tror man kan bli kär i objekt och desto mer accepterat det blir så kanske vi ändras även känslomässigt? Skulle du själv föredra en docka/robot som ser mer ut som en människa än en fantasifigur?

• Tukt

Jag tror inte det där med docka alls är något för mig. Vare sig fantasifull eller realistisk. I alla fall inte än på länge...kanske när de är än mer avancerade.
    Däremot ser jag såklart inget fel i det. Jag har själv så många egenheter att det vore en smula förmätet! ;)

• Anonym (-)
    Tukt skrev 2020-12-12 08:43:41 följande:

Det kan vara så att det inte handlar om att nöja sig utan att man inte är kapabel att få någon intresserad och då tycker det är bättre med en docka/robot än ingenting alls.
  • Törstiga tuppen

Jag skulle aldrig sätta på en docka. Sex för mig är ett samspel och njuter inte min partner kan jag vara utan. Lite läskigt med en docka också som inte är varm eller svarar på beröring. Som att ligga med en död kropp.

• Anonym (Kvinna)

Jag tänder mycket på samspelet och på varm hud, bultande längtan, dofter och ljud. Framför allt tänder jag på avslappningen när en man är generös med komplimanger, och säger att jag är fin, att han drar efter andan, att han uppskattar mog. Även av att uppleva att han blir kåt av min åtrå efter hans kropp.

Har svårt att sätta mig in i om jag skulle kunna tända så jättemycket på en docka, smeka den över kinden utan något gensvar när jag rider den... vet inte...tror inte det är nåt för mig

• QAnon

Jag tycker att det är sorgligt att sättet män ser på kvinnor och sex gör att de finner det fullt tillräckligt att bara tömma sig i en fin livlös staty. Det passar dock väl in i hur män behandlat kvinnor genom tiderna. 

• Anonym (Man)

Oja absolut, precis som kvinnor har en massagestav så skulle jag gärna ha en docka att tillfredsställa mig med. Ser inget konstigt i det.

• Anonym (x)

Ser inga problem med att någon skulle ha sex med en docka, det är ju som en sexleksak. 

Men att någon ska börja ha en "relation" med en docka.... det är så löjligt att.. jag erkänner faktiskt att jag ser lite ner på sådana människor. Det är inte normalt beteende. När man ser på youtube-klipp där någon tar med sin docka på en dejt... då dyker skämskudden fram.

• Anonym (Mangadrabbad)
    Anonym (x) skrev 2020-12-12 22:41:10 följande:

Ser inga problem med att någon skulle ha sex med en docka, det är ju som en sexleksak. 

Men att någon ska börja ha en "relation" med en docka.... det är så löjligt att.. jag erkänner faktiskt att jag ser lite ner på sådana människor. Det är inte normalt beteende. När man ser på youtube-klipp där någon tar med sin docka på en dejt... då dyker skämskudden fram.

Jag kan hålla med om galenskapen i detta.

Tydligen är detta betydligt vanligare än man tror. Såg en dokumentär för 5-10 år sedan från USA där män på allvar hade såna där silikondockor i fullsizelängd som flickvänner. De satt i soffan när de kom hem och de bytte kläder och grejor.

Fanns en HBOserie om två gynekologer som var populär där den ena blev påkommen i full färd med att ha sex med sin docka i soffan och Lars and the realdolls. Tänker att incels och den allt mer utvecklade digitala skärmvärlden kommer göra irlmöten ganska sällsynta framöver. Riktigt tragiskt!
  • Anonym (Mangadrabbad)
    Tukt skrev 2020-12-12 14:34:09 följande:

Jag tror inte det där med docka alls är något för mig. Vare sig fantasifull eller realistisk. I alla fall inte än på länge...kanske när de är än mer avancerade.
    Däremot ser jag såklart inget fel i det. Jag har själv så många egenheter att det vore en smula förmätet! ;)

Haha, människan bär på många hemligheter;)

• Anonym (Mangadrabbad)
    Anonym (Man) skrev 2020-12-12 22:36:01 följande:

Oja absolut, precis som kvinnor har en massagestav så skulle jag gärna ha en docka att tillfredsställa mig med. Ser inget konstigt i det.

Tycker du man kan jämföra en massagestav eller lösvagina med en människoliknande dock i fullsize? Tror du inte det hade känts ganska konstigt och lite skrämmande? Jag är själv nyfiken men kan inte se mig själv investera i något så avancerat och välja utseende och allt. Tror också jag varit rädd för känslorna som skulle uppstå i det hela...men det finns något lockande och sensuellt med det utan tvekan.
  • Anonym (Mangadrabbad)
    QAnon skrev 2020-12-12 22:30:16 följande:

Jag tycker att det är sorgligt att sättet män ser på kvinnor och sex gör att de finner det fullt tillräckligt att bara tömma sig i en fin livlös staty. Det passar dock väl in i hur män behandlat kvinnor genom tiderna. 

Jag tror inte det behöver alls betyda taskig kvinnosyn. Jag ser det som intimitetsrädslor snarare. En oförmåga att ha vanliga möten med kvinnor. En slags mental och känslomässig impotens. Men när de tillverkar dockor som ser ut som barn som är mycket vanliga i Japan, och dagligen syns i anime och manga med groteska djurliknande monster som sätter på små flickor i femårsåldern med fullt utvecklade kvinnokroppar så blir jag förtvivlad och äcklad. Vidrigt och borde vara olagligt och straffbart.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mangadrabbad) skrev 2020-12-12 23:29:01 följande:
    Tycker du man kan jämföra en massagestav eller lösvagina med en människoliknande dock i fullsize? Tror du inte det hade känts ganska konstigt och lite skrämmande? Jag är själv nyfiken men kan inte se mig själv investera i något så avancerat och välja utseende och allt. Tror också jag varit rädd för känslorna som skulle uppstå i det hela...men det finns något lockande och sensuellt med det utan tvekan.
    Får inga känslor för den mer än att det är en ren sexleksak. Praktiskt och bra om man vill ha egensex.
  • Törstiga tuppen

Hur praktiskt kan det vara att böja till den där figuren och sedan behöva diska skiten på något sätt. Sedan måste den förvaras på något bra sätt. Den är stor som en uppblåst badkrokodil men väger säkert en hel del. Allt jobb för att få pumpa på en plastdocka som ser lystet på dig med sina livlösa ögon.

• Anonym (Mangadrabbad)
    Törstiga tuppen skrev 2020-12-13 00:08:50 följande:

Hur praktiskt kan det vara att böja till den där figuren och sedan behöva diska skiten på något sätt. Sedan måste den förvaras på något bra sätt. Den är stor som en uppblåst badkrokodil men väger säkert en hel del. Allt jobb för att få pumpa på en plastdocka som ser lystet på dig med sina livlösa ögon.

Realistisk beskrivning:P  De väger en del tydligen..och inte så lätta att förvara. Tänk morsan på besök som ska hämta något i garderoben och möts av något som ser ut lik som ett undanstoppat lik som stirrar henne i ögonen...finns mycket roligt att plocka där:)
  • Anonym (Mangadrabbad)
    Anonym (Man) skrev 2020-12-12 23:58:09 följande:
    Får inga känslor för den mer än att det är en ren sexleksak. Praktiskt och bra om man vill ha egensex.
    Jo och det kommer nog att bli vanligare i framtiden när fler har det. Hade ju personligen önskat att människor drogs till varandra istället:)
Svar på tråden Börjat förstå hajpen med (sex) dockor!