Nej, jag är inte rädd för kärleken. Men däremot så är det skönt att slippa anpassa sig efter någon annan, jag har mitt ifred liksom. Min tid, min plats, osv.
Visst kan jag sakna att ha någon nära ibland, men det löser jag med bästa vännen, vi kan se en film tillsammans, dricka vin, ibland sover han kvar, vi kan ta bilen och åka iväg mitt i natten för vi blir hungriga, svänga förbi något nattöppet och köpa godis som vi sen käkar i sängen, vi skrattar, vi pratar, och vi diskuterar allt mellan himmel och jord.Sen är det inte mer med det. Han kan åka hem och dejta någon om han skulle vilja, lika så jag om jag hade varit intresserad.
Vi har hållt på så här i 19 år, förutom när någon av oss dejtat seriöst, eller varit i ett förhållande såklart, vi har aldrig varit otrogna mot någon, det finns inte!!! Han är den bästa och mest fantastiska människa jag vet. Jag är inte ett dugg kär, men jag älskar honom och kommer alltid att göra. Det vi har är totalt okomplicerat, och jag väljer det framför något annat.
Blir jag kär i någon så slutar det oftast inte bra. Antingen så blir den andra alldeles FÖR kär och kväver mig totalt så jag måste dumpa, eller så lyckas jag bli kär i någon som inte känner lika mycket för mig som jag gör för den, så då avslutar jag allt och ältar och ältar och mår bara pissdåligt.
Jag vill inte ens bli kär längre, det är drygt, onödigt, och tar en massa energi. Jag är så nöjd med mitt upplägg med kompisen så!
Kvinna 34.