• sommarsol17

    Hur mycket ska man torka sig när man kissat?

    Jag har haft tvångstankar i princip hela livet med att torka mig på toaletten, enbart mest när jag kissat. Känner mig inte ren efter två stycken papper som är dubbelvikt. Kanske har fobi för kiss, så torkar mig för mycket, typ snustorrt, avskyr känslan av blött eller fuktigt underliv. Nån mer med kvinnokropp som delar detta? Inte prata om detta med någon, men kanske kan ventilera det.

    Så, hur mycket torkar ni er så det känns ok och fräscht?

    Vill inte få påhopp eller negativa kommentarer, alla upplever olika och detta är för att se hur andra tänker kring detta, i god ton.

  • Svar på tråden Hur mycket ska man torka sig när man kissat?
  • mari123

    Urin är rent. Om du inte har ngn infektion så har dina njurar renat urinen så du kan faktiskt dricka den! Nåja det gör man ju endast i extrema nödfall men ändå. Du har fått en noja likadan som den när man tvättar händerna så de torkar ut och blöder. Endera försöker du själv sluta med ditt torkande eller så söker du hjälp. KBT kanske?

  • Anonym (U)

    Har typ samma.
    Har alltid trosskydd, känns fräschare   

  • Mortiscia80

    Du förstör underlivet om du torkar så där mycket. Man drar ut några rutor, drar ihop dem så de bildar lite lager på lager och torkar en gång. Det räcker. Ditt underliv SKA vara fuktigt, det är helt naturligt och kroppen mår bäst så.

  • Anonym (Bidé)

    Jag använder inte toapapper. Sköljer av med duschslang/bidé och baddar lätt med en tvättlapp.

  • Anonym (.)
    Anonym (Bidé) skrev 2020-12-14 16:43:18 följande:

    Jag använder inte toapapper. Sköljer av med duschslang/bidé och baddar lätt med en tvättlapp.


    Om det inte finns bidé då, hur gör du då?
  • Tow2Mater

    En fråga jag inte ens visste man kunde fundera över. Alla gör väl som de vill. Har ännu inte behövt ransonera toalettpapper, trots att folk hamstrade tidigare i vår så butikshyllorna stod tomma.

  • Anonym (Bidé)
    Anonym (.) skrev 2020-12-14 17:14:19 följande:
    Om det inte finns bidé då, hur gör du då?
    Då använder jag toapapper iofs. Viker ett par gånger, torkar inte överdrivet mycket. Har jobbat hemifrån sen i mars, har sällan använt någon annan toalett sen dess. Glad Bidé är grejen, önskar att det var standard överallt.
  • sommarsol17
    Anonym (U) skrev 2020-12-14 15:37:44 följande:

    Har typ samma.
    Har alltid trosskydd, känns fräschare   


    Känner likadant, har alltid trosskydd då jag inte klarar av flytningar heller. Fukt eller kladd gör mig irriterad och jag känner mig ofräsch
  • sommarsol17
    Anonym (Kiss) skrev 2020-12-14 17:19:00 följande:

    Försöker torka så det blir torrt.


    Ungefär hur mkt papper? Jag torkar ju torrt, dvs en hel del ark
  • sommarsol17
    Mortiscia80 skrev 2020-12-14 15:38:19 följande:

    Du förstör underlivet om du torkar så där mycket. Man drar ut några rutor, drar ihop dem så de bildar lite lager på lager och torkar en gång. Det räcker. Ditt underliv SKA vara fuktigt, det är helt naturligt och kroppen mår bäst så.


    Jag har möjligen könsdysfori, därför jag har sån avsky för nedre regionerna. Känslan av att va nyduschad och trosskydd är ok, även om trosskydd är ett ont måste. Kan inte torka max tre ark, då känner jag mig smutsig av kiss.
  • sommarsol17
    mari123 skrev 2020-12-14 15:25:29 följande:

    Urin är rent. Om du inte har ngn infektion så har dina njurar renat urinen så du kan faktiskt dricka den! Nåja det gör man ju endast i extrema nödfall men ändå. Du har fått en noja likadan som den när man tvättar händerna så de torkar ut och blöder. Endera försöker du själv sluta med ditt torkande eller så söker du hjälp. KBT kanske?


    Har hört det, och försöker intala mig själv att det är ok, hör till kroppen osv. Men gränsen för vad som är rent och inte är svår för mig. Har kbt men inte tagit upp just detta, tabu och lite pinsamt känns det som. Vet inte hur man slutar torka sig så mycket, skulle behöva nån som säger åt mig direkt att "sluta, du ska inte göra så - torka max såhär, det är ok och fräscht nog", men det händer ju inte
  • honny

    va? man låter såklart inte någon urin vara kvar i underlivet. Jag blöter en rejäl dos toalettpapper i vatten i handfatet och torkar med, sen tar en dos (torrt)  papper till och torkar så det känns torrt. Skulle tro att det vanligaste är att man inte vill ha kiss kvar när man drar upp trosorna.

  • Anonym (Wåt)

    Det är nog inte kiss som gör underlivet vått hos tjejer...

    Jag har iaf ganska rikliga flytningar och för att få det ordentligt torrt skulle jag vara tvungen att torka minst 8 ggr typ. Men då skulle pappret smulas sönder och fastna därnere och det tycker jag vore äckligare...

    Så, jag brukar ta ca 5-6 ark i en remsa, vika 4-5 dubbelt och torka på ena sidan, sedan vika och använda torra sidan. Sedan upprepa 1-2 ggr beroende på hur mycket flytningar jag har. Beror oxå på hur tjockt toapappret är, om det är lyxigt tjockt eller billigt och tunt.

  • Kezia

    Hej! Tack för att du tar upp den här frågan. Jag har samma
    problem (nästan). Jag har ingen könsdysfori, men känner till begreppet, låter jättejobbigt :(
    Men, har haft problem med att jag inte står ut, om underlivet är fuktigt, sedan jag var liten. Då var det främst att jag vägrade kissa i skogen vid utflykter t.ex om det inte fanns papper. Andra verkade ?klara sig? utan att torka men jag mådde dåligt av det. 


    Bekymret försvann sedan men började åter för ett par år sen (är 30+). Det som händer nu är att på nätterna, blir det inte torrt. Vilket resulterar i extremt skadad sömn. Jag har problem med att tömma blåsan, men det trycker på. Så det blir en svag stråle när jag kissar. Jag upplever att det då ?rinner? bak längs skinkorna och sen är det fuktigt både i vaginan, rumpan och bak längs skinkorna. Jag försöker torka mig noga, men det hjälper inte, det känns som att det läcker! Och det är inte bara psykiskt, utan tar jag mer papper efter en stund så är det fuktigt. Trosorna kan även vara något fuktiga.
    Dagtid torkar jag mig som vanligt, samma problem kan förekomma men antar att det inte känns lika mycket obehagligt när jag står/sitter som på natten. Jag
    använder trosskydd. En bidé vore drömmen? 

    Jag har problem bak med hemorrjder, men får inte alls den här obehagskänslan när jag bajsat. Jag orkar rent, sen intimvåtsvervett, sen papper igen. Det där med att känna mig ofräsch känner jag ändå igen, jag mår bäst om jag får duscha 1 gång om dagen.

    TLDR; Jag kanske kan torka urinet som läcker på natten, med hjälp av intimvåtservett och sen papper. De är
    så dyra bara, våtservetterna som är till fiffi. Men typ det och sen trosskydd. Börjar bli desperat,
    hela min sömn är förstörd.

    Har inte mens pga pstav. Inga psykiska diagnoser typ tvång. Har inte fött barn. Däremot så är jag tjock och har en fysisk sjukdom som påverkar mina leder och det är svårt att
    komma åt ordentligt.

Svar på tråden Hur mycket ska man torka sig när man kissat?