• Anonym (Uppgiven)

    Har jag ljugit för min partner?

    Jag och min man har haft ett förhållande lite över ett år, vi trivs bra tillsammans för det mesta. Men nu har jag börjat märka andra sidor av honom, han anklagar mig för att ha ljugit och lurat honom och varit otrogen. När vi precis träffats ringde ett ex till mig och då berättade jag att jag träffat denna nya man, han önskade mig lycka till sen var det inget mer med det, jag är inte ovän med något av mina ex, och ibland har några hörts av, kan ha gått både månader och år emellan, alltså ingen daglig kontakt. Tänkte inte mer på det när mina tankar var helt upptagna av denna nya man, sen frågade han vid nått tillfälle om jag pratat med denna människa och jag svarade ja, men då menar han att jag ljugit för jag skulle ha berättat för honom direkt att jag pratat med mitt ex. Och så menar han att jag varit otrogen, jag har sårat honom värre än någon annan nånsin gjort, och prata med ett ex är det värsta tänkbara man kan göra mot sin partner. Och ska jag vara ärlig så tänkte jag inte en sekund på att jag pratat med mitt ex efteråt, det glömdes helt bort. Men det här har gjort att min nuvarande man inte litar på mig och får för sig att jag pratar med mina ex hela dagarna vilket jag inte gör. Han menar att man aldrig ska prata med ex och man kan aldrig vara vän med ett ex. Det är det värsta som finns i hans värld. Medans jag alltid skiljts som vänner med mina ex, har aldrig haft problem med mina ex någonsin efteråt. Nu har det gått så långt att det enda vi bråkar om är mina ex som jag inte ens pratar med nu när jag har ett förhållande med denna man. Helt plötslig har mina ex blivit blivit ett stort problem. Och jag är en stor lögnare enligt min man som menar att jag ljuger om allt nu. Är det verkligen rimligt att göra ett så stort problem av det samtalet med mitt ex? Har jag ljugit genom att glömma bort att berätta om det samtalet?

  • Svar på tråden Har jag ljugit för min partner?
  • Dexter dot com

    Han låter ju helt besatt och sjuk...personligen hade jag lämnat om han inte söker hjälp och tar tag i sina problem då detta inte är normalt alls.

  • Ekdahl
    Anonym (Uppgiven) skrev 2020-12-14 20:34:13 följande:

    Jag och min man har haft ett förhållande lite över ett år, vi trivs bra tillsammans för det mesta. Men nu har jag börjat märka andra sidor av honom, han anklagar mig för att ha ljugit och lurat honom och varit otrogen. När vi precis träffats ringde ett ex till mig och då berättade jag att jag träffat denna nya man, han önskade mig lycka till sen var det inget mer med det, jag är inte ovän med något av mina ex, och ibland har några hörts av, kan ha gått både månader och år emellan, alltså ingen daglig kontakt. Tänkte inte mer på det när mina tankar var helt upptagna av denna nya man, sen frågade han vid nått tillfälle om jag pratat med denna människa och jag svarade ja, men då menar han att jag ljugit för jag skulle ha berättat för honom direkt att jag pratat med mitt ex. Och så menar han att jag varit otrogen, jag har sårat honom värre än någon annan nånsin gjort, och prata med ett ex är det värsta tänkbara man kan göra mot sin partner. Och ska jag vara ärlig så tänkte jag inte en sekund på att jag pratat med mitt ex efteråt, det glömdes helt bort. Men det här har gjort att min nuvarande man inte litar på mig och får för sig att jag pratar med mina ex hela dagarna vilket jag inte gör. Han menar att man aldrig ska prata med ex och man kan aldrig vara vän med ett ex. Det är det värsta som finns i hans värld. Medans jag alltid skiljts som vänner med mina ex, har aldrig haft problem med mina ex någonsin efteråt. Nu har det gått så långt att det enda vi bråkar om är mina ex som jag inte ens pratar med nu när jag har ett förhållande med denna man. Helt plötslig har mina ex blivit blivit ett stort problem. Och jag är en stor lögnare enligt min man som menar att jag ljuger om allt nu. Är det verkligen rimligt att göra ett så stort problem av det samtalet med mitt ex? Har jag ljugit genom att glömma bort att berätta om det samtalet?


    Jag håller med honom. Att fortsätta umgås med ex är ett lätt sätt att skapa sig problem. Skulle säga att han verkar ha väldigt hög moral men också höga krav. En bra man helt enkelt.

    Däremot blir det svårt om du inte vill leva på det sättet.
  • Anonym (Skumtomte)

    Han är ju helt vrickad! 

    Nej, du har inte ljugit och nej, du har inte varit otrogen.

    Han däremot har kontrollbehov så det sjunger om det och du lever i en destruktiv relation som du gör bäst i att lämna NU. Varningsklockorna håller på att slå sönder!

  • Anonym (Ekdahl 2)

    Såklart du inte ljugit! Han har stora svartsjukeproblem. Om han nu nånsin skulle kunna glömma ditt ex så kommer det bara dyka upp nåt nytt han blir besatt av. Gör dig själv en tjänst och dumpa den här mannen, han kommer alltid ha nåt att psyka dig om. 

  • Anonym (Varningstecken)
    Ekdahl skrev 2020-12-14 20:48:15 följande:
    Jag håller med honom. Att fortsätta umgås med ex är ett lätt sätt att skapa sig problem. Skulle säga att han verkar ha väldigt hög moral men också höga krav. En bra man helt enkelt.

    Däremot blir det svårt om du inte vill leva på det sättet.
    Inget i det TS skriver talar för att han skulle ha hög moral. Karln verkar sjukligt svartsjuk och behöver hjälp, nyss.
  • Anonym (Vaz)
    Ekdahl skrev 2020-12-14 20:48:15 följande:

    Jag håller med honom. Att fortsätta umgås med ex är ett lätt sätt att skapa sig problem. Skulle säga att han verkar ha väldigt hög moral men också höga krav. En bra man helt enkelt.

    Däremot blir det svårt om du inte vill leva på det sättet.


    En bra man med hög moral som tycker det är otrohet att hon pratat med sitt ex en gång i telefon för längesen???

    Jag var inte heller så glad i min mans relation till sitt ex när vi träffades. Men det är ju sjukt att säga att det är otrohet att prata men nån.

    Alltså hade det snarare varit så att han förklarat hur han kände och ni kunde diskutera saken hade ju det vart en annan sak.

    Han verkar sjukligt svartsjuk. Jag tycker inte lite svartsjuka är ett problem, typ som att jag inte vill att min man sover hos sitt ex men ett telefonsamtal.
  • Ekdahl
    Anonym (Varningstecken) skrev 2020-12-14 20:55:28 följande:

    Inget i det TS skriver talar för att han skulle ha hög moral. Karln verkar sjukligt svartsjuk och behöver hjälp, nyss.


    Bara för att man inte lever strikt enligt dagens norm är man inte sjuk. Han anser att det är otrohet att prata med ex bakom ryggen och jag tycker att han har en poäng där.
  • Anonym (Falabella)
    Ekdahl skrev 2020-12-14 20:48:15 följande:
    Jag håller med honom. Att fortsätta umgås med ex är ett lätt sätt att skapa sig problem. Skulle säga att han verkar ha väldigt hög moral men också höga krav. En bra man helt enkelt.

    Däremot blir det svårt om du inte vill leva på det sättet.
    Män som har ett liv och ett självförtroende börjar inte anklaga någon för att vara otrogen över ett telefonsamtal med ett ex, då är man garanterat ganska sjuk i huvet.

    Upplever man att man inte kan lita på en person ska man undantagslöst göra slut, för allas skull.
  • Anonym (Falabella)

    Bara spring för livet TS, innan han börjar isolera dig och klaga på alla dina vänner och din familj också.

    Klassiskt misshandlarbeteende.

Svar på tråden Har jag ljugit för min partner?