BARNLÄNGTAN!! Men måste vänta...
Hej,
Jag är 25 år och min fästman 28. Jag känner igen mycket av det du beskriver. Sedan jag var 18 har jag på ett starkt vis längtat efter barn. Jag kollade YouTube, filmer osv och drömde ofta om just graviditeten. Förstår precis hur du känner dig.
Jag är en ganska praktiskt lagd person som alltid velat ta saker i sin ordning. Jag ordna mitt körkort vid 21, pluggade till 22, köpte radhus vid 23 samt blev fast anställd och flyttade in oktober 19, när jag var 24. I början av 2020 bestämde vi oss för att försöka skaffa barn, som jag längtat! Allt gick precis enligt tidsplanerna för mig och jag var spräng redo och tänkte att det max skulle ta mig två månader.
Här står vi nu 10 månader senare och inget barn har blivit till. Det har varit ett år av sorg, förtvivlan, oro och ensamhet. Vi kommer nu påbörja en fertilitetsutredning. Om det är något jag ibland kan ångra är att vi väntade så förbannad länge på exakt rätt läge och var så naiva i vår tro på att även detta skulle rulla på. Jag menar inte nödvändigtvis att du i din situation ska börja försöka nu, men med facit i hand hade jag önskat att jag inte hade jagat den perfekta stunden eller livssituationen utan följt mitt hjärta.
Hoppas du landar i vad som känns rätt för dig !