• Ekdahl

    Våldtäksutredning mot Paulo Roberto läggs ner

    Polisen lägger ner ärendet eftersom de inte kan styrka brott. Roberto har utretts för oaktsam våldtäkt men aldrig varit misstänkt av polisen.

    Åsikterom detta?

  • Svar på tråden Våldtäksutredning mot Paulo Roberto läggs ner
  • Ekdahl
    Långbenopluto skrev 2020-12-18 11:40:39 följande:

    Han betalade för sex, men hur får du/nån det till våldtäkt?


    Svenska lagar är så konstiga numera.

    Det är enligt lagens mening oaktsam våldtäkt om det rör sig om trafficking och torsken vet om det.

    Nu är han frikänd hur som helst så inte ens enligt svensk lag kan man antyda att han skulle vara skyldig till våldtäkt. Han ska betraktas som oskyldig till det brottet.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-18 12:37:36 följande:

    Bevisningen räckte väl inte. Antagligen saknar de bevis för att han haft sex med kvinnan.


    Eller bevis som styrker att offret inte var med på det hela. Om du vill kan jag utveckla resten, dvs det TS ch Långbenopluto, är inne på.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-18 12:42:37 följande:
    Eller bevis som styrker att offret inte var med på det hela. Om du vill kan jag utveckla resten, dvs det TS ch Långbenopluto, är inne på.
    Som jag förstod var kvinnan ett traffickingoffer och då spelar det ingen roll om hon sa att hon var med om det, hon anses tvingad ändå. Det är också därför det blir våldtäkt. En "frilansande hora" kan ju säga ja eller nej till en kund, då blir det inte våldtäkt, bara sexköp.
  • Ekdahl
    Mortiscia80 skrev 2020-12-18 12:49:00 följande:

    Som jag förstod var kvinnan ett traffickingoffer och då spelar det ingen roll om hon sa att hon var med om det, hon anses tvingad ändå. Det är också därför det blir våldtäkt. En "frilansande hora" kan ju säga ja eller nej till en kund, då blir det inte våldtäkt, bara sexköp.


    Det blir endast oaktsam våldtäkt om torsken vet att det rör sig om trafficking.
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-18 12:49:00 följande:

    Som jag förstod var kvinnan ett traffickingoffer och då spelar det ingen roll om hon sa att hon var med om det, hon anses tvingad ändå. Det är också därför det blir våldtäkt. En "frilansande hora" kan ju säga ja eller nej till en kund, då blir det inte våldtäkt, bara sexköp.


    Mortiscia80 skrev 2020-12-18 12:49:00 följande:

    Som jag förstod var kvinnan ett traffickingoffer och då spelar det ingen roll om hon sa att hon var med om det, hon anses tvingad ändå. Det är också därför det blir våldtäkt. En "frilansande hora" kan ju säga ja eller nej till en kund, då blir det inte våldtäkt, bara sexköp.


    Helt rätt, och det hänger dels på samtyckeslagen, dels på sexköpslagen, dels på kopplerilagen. En "billig hora" som knappt talar svenska, eller engelska, är ju knappast där frivilligt. Det borde man se och förstå (och jag ser äkta horor på regelbunden basis).

    Tyvärr tycks rättsväsendet i Sverige fortfarande vara för fegt för att sätta ner foten och markera att "det här är vad som gäller inom rikets gränser".
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-18 13:03:29 följande:
    Mortiscia80 skrev 2020-12-18 12:49:00 följande:

    Som jag förstod var kvinnan ett traffickingoffer och då spelar det ingen roll om hon sa att hon var med om det, hon anses tvingad ändå. Det är också därför det blir våldtäkt. En "frilansande hora" kan ju säga ja eller nej till en kund, då blir det inte våldtäkt, bara sexköp.


    Helt rätt, och det hänger dels på samtyckeslagen, dels på sexköpslagen, dels på kopplerilagen. En "billig hora" som knappt talar svenska, eller engelska, är ju knappast där frivilligt. Det borde man se och förstå (och jag ser äkta horor på regelbunden basis).

    Tyvärr tycks rättsväsendet i Sverige fortfarande vara för fegt för att sätta ner foten och markera att "det här är vad som gäller inom rikets gränser".
    Ja det finns minst sagt luckor i det stora durkslaget som behöver täppas till med tydligare och striktare paragrafer!
  • KillBill
    Ekdahl skrev 2020-12-18 11:45:05 följande:
    Svenska lagar är så konstiga numera.

    Det är enligt lagens mening oaktsam våldtäkt om det rör sig om trafficking och torsken vet om det.

    Nu är han frikänd hur som helst så inte ens enligt svensk lag kan man antyda att han skulle vara skyldig till våldtäkt. Han ska betraktas som oskyldig till det brottet.

    Tyvärr räckte inte bevisen ända fram men han dömdes ändå tack och lov för brott mot sexköpslagen. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Våldtäksutredning mot Paulo Roberto läggs ner