usbmicke skrev 2020-12-19 07:18:50 följande:
För det första så vill jag säga tack för alla svar. Jag får verkligen noll hjälp av hyresvärden i detta problem. jag kan ha varit lite otydlig men det första jag gjorde var att ringa elektriker jouren som står nere på tavlan vid entrén, och då blev ju hyresvärden rasande och menar på att jag ska betala allt och att detta är mitt fel. 
Så jag försöker få kontakt med hyresvärden igen och säger att det är deras ansvar att elen ska vara säker och att detta är deras ansvar tills motsatsen bevisats, även att jag kommer blanda in hyresnämnden på måndag? 
Hade föreningen varit HSB så hade detta inte varit ett problem enligt mina erfarenheter. nu är detta privat ägt och ja, väldigt oseriösa människor. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man direkt börjar anklaga folk för att det är deras fel för att slippa ta ansvar.. Jag kommer ju flytta ganska omgående kan jag säga.. 
men åter igen, sjukt tacksam för er som svarar och engagerar er! Det är guld värd. 
trevlig helg på er så länge!
Hyr du av en bostadsrättsförening? I så fall är det styrelsen som ska kontaktas.
Det första man ska göra om något går sönder i en hyreslägenhet är att kontakta hyresvärden. Kan värddn inte nås och det är akut behöver man så klart vända sig till andra. Är det detta som har hänt? 
Är elektrikern du ringde knuten till din hyresvärd med någon sorts serviceavtal?