Inlägg från: 19Richie88 |Visa alla inlägg
  • 19Richie88

Hyresvärd skyller strömavbrott på mig. SNABB HJÄLP ÖNSKAS!

..Fasiken vad otäckt.

Jag råkade ut i Onsdags för samma sak.
    Det brummar just nu från mitt proppskåp, och blir ev. lite varmt runt det..
    Jag har ett allvarligt El-fel i min fastighet. Och min värd 'knullar mig bara med att säga. Det får du minsann bekosta helt själv när du ringer Elektrikern.
    På vad jag svarar; Det är för fan er kåk, och min lägenhet, som jag har betalat hyran på i över +10års tid.
    Jag skulle kunna ha köpt den här hela fastigheten flera gånger om med dom pengarna som dom har fått in.

Och så gör dom så här när det kommer till kritan.
    Ää dra åt hvete.

-Hoppas verkligen att du får hjälp, jag ska också väcka vartenda sk. Unionen Jurist om så behövs. Dom sätter sig fan inte på en så, inte när det handlar om "Att man istället prioriterar att bygget ev. brinner ner och att det är bättre än att kunna förhindra detta i förväg.. bara ifall man skickar hit en "något" dyr- fackman.

Jösses.

• 19Richie88
    usbmicke skrev 2020-12-21 08:57:08 följande:

Får bara svar från hyresvärden att jag MÅSTE betala allt själv. Jag avvakta tills idag, måndag för att slippa jour kostnaden(2500kr) Så nu är en elektriker på väg hit och sedan så får jag ta striden med hyresvärden efter problemet är fixat. Hyresnämnden blir självklart inkopplat.

case closet kan man säga, och än är inte den sista idioten född.

som sagt, tack till er som hjälpt till.

2.5k är ändå billigt' att du måste ligga ute med det, för att sen kämpa med att få tillbaka dessa pengar är nästan dyrare, plus att du väljer att ta tag i problemet visar ändå ansvarstagande osv. 2500 är bättre det än att det händer igen. Som nämnt av de andra här inne, uppdatera oss gärna hur det går, "Micke.
Svar på tråden Hyresvärd skyller strömavbrott på mig. SNABB HJÄLP ÖNSKAS!