• Anonym (?)

    Kärlek som på film?

    Om man älskar någon som man måste bryta med, visst är det inte som i filmer där man råkat stöta på varandra 10 år efter och fortfarande älskar varandra? Det går väl alltid över om man inte matar känslorna genom att ses och röra varandra?

  • Svar på tråden Kärlek som på film?
  • Anonym (Love.)

    E de riktig kärlek så försvinner de aldrig..

  • Anonym (Lisa)

    Finns dom som hittar tillbaka till varandra efter många år utan kontakt. Men jag tror inte det är så vanligt, de flesta går vidare och hittar någon annan som de är lyckliga med.

  • Anonym (?)
    Anonym (Love.) skrev 2020-12-19 12:28:22 följande:

    E de riktig kärlek så försvinner de aldrig..


    Det kan väl ändå inte stämma! Då skulle inte kärlek mellan par dö heller någonsin om det var äkta kärlek till att börja med.
  • Anonym (Experten)

    Det kan absolut hända! Beror ju dock lite på vad för typ av kärlek ni har, men jag tror på att det kan hända. Det hände även min farbror. Han var tillsammans med en tjej för ca 25 år sen. De gick skilda vägar och hon fick 3 barn med en annan. Men nu har de hittat tillbaka till varandra och har nu förlovat sig. Så där har du ett bevis ;) men gå inte runt och hoppas på att det ska hända. Du måste leva i nuet

  • Anonym (A)
    Anonym (Love.) skrev 2020-12-19 12:28:22 följande:
    E de riktig kärlek så försvinner de aldrig..
    Sant
  • Anonym (days past)
    Anonym (?) skrev 2020-12-19 19:03:13 följande:
    Det kan väl ändå inte stämma! Då skulle inte kärlek mellan par dö heller någonsin om det var äkta kärlek till att börja med.
    Men man kan ju älska personer utan att därför kunna leva med dem?

    Min mammas moster E. var gift men hon ville aldrig ha barn, så till sist lämnade hennes man henne. Han gifte om sig, fick barn men tyvärr med en alkoholist, och E, förblev den han vände sig till så fort det var jobbigt genom hela livet. Hustrun fick leversjukdom och dog, han och E, fortsatte umgås sida vid sida tills han satt på hemmet, där hon firtfarande hälsade på honom tills han dog.

    Så relationen försvann aldrig, men de ville inte samma saker i livet bara.

    Jag har själv en gammal flamma från studenttiden, efter 25 år går det fortfarande inte många dagar utan att han skickar någon rolighet eller kommentar i privat meddelande. Jag har hört allt om hans skilsmässa, han får höra när jag kämpat lite i min relation. Vi skulle inte bli ett par för vi vill leva väldigt olika (han har t.ex. massor av djur och jobbar med djur och jag är superallergisk) men vi är mentalt samspelta på ett sätt som jag knappt är med någon annan.
  • Anonym (Love.)
    Anonym (?) skrev 2020-12-19 19:03:13 följande:

    Det kan väl ändå inte stämma! Då skulle inte kärlek mellan par dö heller någonsin om det var äkta kärlek till att börja med.


    Klart de stämmer! Man älska folk på olika sätt..sen kommer den en jävel som rubbar hela din existens o du känner känslor du aldrig upplevt förut..då vet du att den kärleken aldrig kommer försvinna..
  • Anonym (?)
    Anonym (Love.) skrev 2020-12-19 19:33:09 följande:

    Klart de stämmer! Man älska folk på olika sätt..sen kommer den en jävel som rubbar hela din existens o du känner känslor du aldrig upplevt förut..då vet du att den kärleken aldrig kommer försvinna..


    Var inte såna här svar jag hade hoppats på. Sitter och försöker komma över någon jag verkligen fallit för och är rädd jag inte kommer lyckas men tänker att alla säger det går över med tid. Hoppas så innerligt att det går över med tid!
  • Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2020-12-19 20:04:56 följande:

    Var inte såna här svar jag hade hoppats på. Sitter och försöker komma över någon jag verkligen fallit för och är rädd jag inte kommer lyckas men tänker att alla säger det går över med tid. Hoppas så innerligt att det går över med tid!


    Varför kan ni inte vara med varandra?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Love.) skrev 2020-12-19 12:28:22 följande:

    E de riktig kärlek så försvinner de aldrig..


    Lite naivt tänkesätt.
    Det försvinner visst, men man alltid ha en varm känsla när man tänker på de minnen man förknippar med personen. 

    Och TS: film är ju film- ingen idé att ens tänka på hur kärlek framställs i filmer. 
Svar på tråden Kärlek som på film?