Anonym (?) skrev 2020-12-20 22:17:46 följande:
Oj, vad likt min situation. Fast jag är den på andra sidan. Jag vad själv i förhållande när vi träffades men det var redan så pass knakigt att mina känslor för den nya blev sista droppen. Jag är sådan som person, älskar jag någon som jag borde, ser jag ingen annan. Så visste att det var dags att gå vidare. Men var såklart mycket annat som låg bakom också. Känner också att det är min karma detta, mitt ex vill ha mig, jag vill ha den nya och ingen blir nöjd. Ändå hoppas jag alla till slut blir lyckliga i liven vi valt att leva. Även fast han inte väljer mig, hoppas jag ändå att han blir lycklig med sin familj. För även fast vi gjort fel tycker jag verkligen han är en bra person. Lär ju själv också gå vidare en dag, men jag känner ingen stress över det. Drömde ju om att vara ensam länge om det skulle sluta i separation också träffade jag istället med någon jag vill vara med hela tiden. Livet är väl märkligt.
Och du, kanske landar du i att du ändå älskar din man och att det var rätt beslut. Verkar ju ändå finnas många som värdesätter mycket annat än just den där kärleken som man faktiskt inte vet hur länge den håller ändå. Det krävs nog en viss typ av person för att våga hoppa.
Va fint av dig att du vill honom väl trots att han inte väljer dig,
Jag känner likadant. Fast det svider så hoppas jag att han träffar nån som kan ge honom det han är värd. Jag önskar så att den personen var jag... Ja det här är nog inte helt ovanligt. Tänk om man hade haft nån att bolla med under denna tiden. Så jävla jobbigt att stänga inne känslorna, längta så mycket att det gör ont och bara sätta på ett pokerface :(.
Har väl aldrig avskytt mig själv så mycket som nu. Ofta önskar jag att vi aldrig setts. Kanske hade kärleken vart starkare till min man då. Nånstans tycker jag ju om honom eftersom vi har många år tillsammans och tre fina barn.
Tyvärr var det pga vår kris i förhållandet som gjorde att jag sökte mig bort. Vi gick i terapi och förmodligen har min man narcissistiska drag. Ingen ursäkt att göra som jag gjorde men när man känner sig nedtryckt år efter år och hela tiden tassar på tå så blir man nog lättare mottaglig när nån är underbar mot en. Inte bara för sex utan för att nån faktiskt såg mig och hade en famn att landa i. Bara att sitta och gosa och kramas i timmar gjorde att jag fick energi, Sen finns det ingen som har så underbara pussar och kyssar. Hur ska jag klara mig utan dem??