• Anonym (Hjälp)

Seriöst flygbolag?

Jag ska boka ett BILLIGT flyg utomlands men när jag läser omdömen på dessa flygbolag så står det bedrägeri, får inte pengarna tillbaka som lovat, tar extra betalt osv osv.

Var brukar ni boka flyg och vilket? Jag vill boka ett som är 100 % seriöst och billigt....

• Svar på tråden Seriöst flygbolag?
  • Anonym (Hjälp)

• Anonym (Hjälp)
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-20 12:08:06 följande:

Vart ska du åka? 

Många flygbolag går ju i konkurs nu ...

Grekland i början av februari.
  • Anonym (Hold my beer)

Är det verkligen absolut livsnödvändigt att åka nånstans nu?? Vi har en pandemi som härjar över hela jordklotet liksom.

• Kjell2

Många flyg och resebolag är nära konkurs just nu. Kan drabba de med bokade resor hårt.

• Kjell2

Vill du minska ekonomiska risken, boka en charterresa med statlig garanti.

• Anonym (Moment 22)

Det finns ju en anledning till att vissa bolag kan vara billiga och att andra måste ta ut de kostnader man faktiskt har som seriös aktör/arbetsgivare.

Tur och retur till Athen kan omöjligt vara så dyrt just nu att det är värt att köpa hos ett erkänt skumraskföretag.

Kollade lite.

Hittar massor med avgångar med KLM, Swiss Air och Lufthansa på lite olika datum för 1600-1800 tur och retur. Kaffepengar med andra ord. Enda anledningen att välja ett kasst bolag är väl möjligen om de betalar dig för att resa med dem.

• Anonym (Besserwisser)

Betala resan med ett "riktigt" kreditkort, dvs där man betalar en faktura i efterhand. Då är du skyddad av konsumentkreditlagen, som gör att du kan kräva pengarna tillbaka av kortutgivaren (=kreditgivaren) om du inte får det som du betalat för (eller pengarna tillbaka).

Betelar man med kort där pengarna dras direkt från kontotn så har man inte samma skydd, men det kan finnas en reseförsäkring kopplad till kortet. Finns en sådan så läs villkoren noga, men det bästa är som sagt att betala med ett "riktigt" kreditkort.

• Anonym (Hjälp)
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-12-20 12:38:03 följande:

Lufthansa verkar ha billiga flyg till Athen, och dom är ju superseriösa

Är dom? Det finns massa kritik mot dom på trustpilot där folk upplever sig blivit blåsta på pengar.

Vågar inte ta en sån risk :(
Svar på tråden Seriöst flygbolag?